Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 21:25
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
D kan du inte gra mer n s. Jo, eventuellt kanske ska upp denna frfrare sjlv och se efter om de tv andra tjejerna har rtt.
Haha... har rtt om vad? Jag vet ju iofs inte flickvnnens syn. Hon kanske inte alls tycker han r bra i sngen.
Citera
2018-10-09, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Han har ocks sagt till henne: du r en sn som inte njer dig. Vilket jag tror att hon inte gr. Frstr inte vad hon ser hos honom. Men som sagt, han kanske ger henne ngot som jag inte frstr.
Hursomhelst s frstr jag inte vad dem vill med varann. Har svrt att acceptera att bara fortstta g bakom ryggen p hans tjej utan en tanke p att antingen gra slut med henne eller gra slut med varann. Det verkar ju nd vara dead end. ven om de skulle vlja varann tillslut s r det ju inget bra stt att starta ett frhllande p. Vissa sger att bara fr att man r otrogen i ett frhllande s behver man inte vara det i nsta. Jag tror dock att s fort det blir lite problem i frhllandet s kommer han bete sig precis likadant igen. Utan en gonblinkning. r man empatistrd s r man.
Det verkar som vi har svaret dr, om han upplever henne som en som inte njer sig s sger det ju allt om varfr han inte vill satsa p din kompis men att han skulle vara empatistrd som en psykopat knns lite hrt. Din kompis framstr ju inte heller som ett under av empati fr att uttrycka det s, din kompis och den hr killen lter precis som tv mnniskor som frtjnar varandra och som man bddar fr man ju ligga.

Citat:
De lrde ju knna varann och allt handlar inte om utseende
Exakt min pong!
Citera
2018-10-09, 23:32
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det verkar som vi har svaret dr, om han upplever henne som en som inte njer sig s sger det ju allt om varfr han inte vill satsa p din kompis men att han skulle vara empatistrd som en psykopat knns lite hrt. Din kompis framstr ju inte heller som ett under av empati fr att uttrycka det s, din kompis och den hr killen lter precis som tv mnniskor som frtjnar varandra och som man bddar fr man ju ligga.

Exakt min pong!
Jag tycker att min kompis gr fel men inte i nrheten s fel som han. Ok att rka vara otrogen ngon gng p fyllan, men att hlla p s lnge bakom sin tjejs rygg, med en och samma tjej verkar empatistrt. Knns s berknande. S som mnga mn (och kvinnor) beter sig. Ser inte pongen med att frrda ngon p detta stt om man tycker om dem. Jag skulle behva hata personen fr att bete mig p ett snt stt. Drfr fr jag inte ihop det. Bda r empatistrda men frmst han...
Citera
2018-10-09, 23:45
Citat:
Jag tycker att min kompis gr fel men inte i nrheten s fel som han. Ok att rka vara otrogen ngon gng p fyllan, men att hlla p s lnge bakom sin tjejs rygg, med en och samma tjej verkar empatistrt. Knns s berknande. S som mnga mn (och kvinnor) beter sig. Ser inte pongen med att frrda ngon p detta stt om man tycker om dem. Jag skulle behva hata personen fr att bete mig p ett snt stt. Drfr fr jag inte ihop det. Bda r empatistrda men frmst han...
Ok, personligen tycker jag ordet empatistrd knns hrt eftersom ingen blir srad s lnge det skts snyggt, men berknande visst, det gr ju inte att ta ngra snedsteg om man inte vill bli upptckt. Jag ser inte heller ngon pong att frrda ngon s hr, men d r ju jag den lojala typen d.

Till skillnad mot dig s tror inte jag att den hr killen ser det som att han gr detta mot sin flickvn utan han gr detta fr sig sjlv, varfr han inte har ngra betnkligheter med det. Frn din kompis sida skulle jag uppleva det som mycket tomt att enbart basera ett frhllande p sex i flera r utan att det leder ngon vart. Det kanske hller om man r ung och oerfaren men som vuxen mnniska framstr det fr mig som oerhrt barnsligt, frn bdas hll.
Senast redigerad av RobRoys 2018-10-09 kl. 23:49.
Citera
2018-10-09, 23:52
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ok, personligen tycker jag ordet empatistrd knns hrt eftersom ingen blir srad s lnge det skts snyggt, men berknande visst, det gr ju inte att ta ngra snedsteg om man inte vill bli upptckt. Jag ser inte heller ngon pong att frrda ngon s hr, men d r ju jag den lojala typen d.

Till skillnad mot dig s tror inte jag att den hr killen ser det som att han gr detta mot sin flickvn utan fr sig sjlv, varfr han inte har ngra betnkligheter med det. Frn din kompis sida skulle jag uppleva det som mycket tomt att enbart ha ett frhllande som frmst baseras p sex. Det kanske hller om man r ung och oerfaren men som vuxen mnniska framstr det fr mig som oerhrt barnsligt.
De umgs ju ocks, s de r vl kk typ. Inget nytt. Mhnda r hon lite barnslig men oavsett vad s r det mrkligt att beskriva det som att han inte anser att han gr ngot fel. Visst s kanske han tnker, men d mste han ju vara empatistrd. Fr hur kan han inte frst att han bedrar sin tjej, som verkar lska honom?! Han bedrar en person som lskar honom och han inbillar sig att han inte gr ngot fel mot henne utan gr detta fr sig sjlv. N fr inte ihop det faktiskt. Han verkar strd.
Citera
2018-10-10, 00:18
Citat:
De umgs ju ocks, s de r vl kk typ. Inget nytt. Mhnda r hon lite barnslig men oavsett vad s r det mrkligt att beskriva det som att han inte anser att han gr ngot fel. Visst s kanske han tnker, men d mste han ju vara empatistrd. Fr hur kan han inte frst att han bedrar sin tjej, som verkar lska honom?! Han bedrar en person som lskar honom och han inbillar sig att han inte gr ngot fel mot henne utan gr detta fr sig sjlv. N fr inte ihop det faktiskt. Han verkar strd.

Vad i helvete, jag nr inte fram till dig Empatistrd r man vl om man vet att man gr en person illa men nd fortstter att gra det? Den hr killen anser inte att han gr tjejen illa s lnge hon inte vet ngot, allts handlar det om ngot annat n just empati. Illojal, falsk, orlig, samvetsls etc visst men empatistrd, ja kanske men inte ndvndigtvis p grund av detta.

Att hlla p s hr i vuxen lder utan att ha ngon avsikt att ta det vidare tyder p en knslomssig omognad, ja barnsligt. Vuxna mnniskor borde veta bttre n att frska att bde ha och ta kakan.
Citera
2018-10-10, 00:23
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Vad i helvete, jag nr inte fram till dig Empatistrd r man vl om man vet att man gr en person illa men nd fortstter att gra det? Den hr killen anser inte att han gr tjejen illa s lnge hon inte vet ngot, allts handlar det om ngot annat n just empati. Illojal, falsk, orlig, samvetsls etc visst men empatistrd, ja kanske men inte ndvndigtvis p grund av detta.

Att hlla p s hr i vuxen lder utan att ha ngon avsikt att ta det vidare tyder p en knslomssig omognad, ja barnsligt. Vuxna mnniskor borde veta bttre n att frska att bde ha och ta kakan.
Ja, bda r nog rtt barnsliga. Det r ju just det jag menar. Att det bara pgr, och ven om hans tjej inte r medveten om det (nnu) s bedrar han ju henne oavsett, tillsynes utan problem. Vilket enligt mig r empatistrt! Jaja.. jag frstr vad du menar men fattar fortfarande inte hur det kan pg s lnge utan att han bryter ihop. Ser liksom ingen pong med det. Nja, alla r olika! Jag kommer inte avslja ngot men fr hans tjej skull s hoppas jag det tar slut snart.
Citera
2018-10-10, 00:45
Citat:
Ja, bda r nog rtt barnsliga. Det r ju just det jag menar. Att det bara pgr, och ven om hans tjej inte r medveten om det (nnu) s bedrar han ju henne oavsett, tillsynes utan problem. Vilket enligt mig r empatistrt! Jaja.. jag frstr vad du menar men fattar fortfarande inte hur det kan pg s lnge utan att han bryter ihop. Ser liksom ingen pong med det. Nja, alla r olika! Jag kommer inte avslja ngot men fr hans tjej skull s hoppas jag det tar slut snart.

Jo, precis. "...and in the end, the love you take, is equal to the love you make"
Citera
2018-10-10, 01:08
Medlem
Kundalinis avatar
Han fr ju allt hr. Trygghet med sin flickvn och spnning med din kompis.

Sen kanske han dessutom r feg, som du skriver, och inser / tror / inbillar sig att det pga ytliga faktorer inte skulle funka mellan din kompis och honom.

Eller s r han inte intresserad av henne p det sttet. Det kan vl finnas andra anledningar n hennes fantastiska objektiva attraktivitet som gr henne till dligt flivkvnsmaterial i hans gon - dlig
Mor, knslomssigt flack, dliga ekonomiska utsikter, ful morsa. Folk har ju alla mjliga underliga anledningar till sina konstiga livsval.
Citera
2018-10-10, 01:16
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Han fr ju allt hr. Trygghet med sin flickvn och spnning med din kompis.

Sen kanske han dessutom r feg, som du skriver, och inser / tror / inbillar sig att det pga ytliga faktorer inte skulle funka mellan din kompis och honom.

Eller s r han inte intresserad av henne p det sttet. Det kan vl finnas andra anledningar n hennes fantastiska objektiva attraktivitet som gr henne till dligt flivkvnsmaterial i hans gon - dlig
Mor, knslomssigt flack, dliga ekonomiska utsikter, ful morsa. Folk har ju alla mjliga underliga anledningar till sina konstiga livsval.
Ja sklart, dock inte riktigt min frgestllning. Jag tnker mer p det faktum att han helt obesvrat under en lngre tid knullar en annan tjej.. oavsett vad s gr han ju fel. Fegt!
Citera
2018-10-10, 01:20
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ja sklart, dock inte riktigt min frgestllning. Jag tnker mer p det faktum att han helt obesvrat under en lngre tid knullar en annan tjej.. oavsett vad s gr han ju fel. Fegt!

Alla gr vi moraliskt frkastliga saker som vi bara trnger undan och inte ltsas om.

Nu handlar det om sex, som r ett s knsligt omrde, och offret fr det moraliska vertrampet r s nra - d blir det svrt att ha verseende, men r de hr vattentta skotten s mycket vrre n allt annat?
Citera
2018-10-10, 01:23
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Alla gr vi moraliskt frkastliga saker som vi bara trnger undan och inte ltsas om.

Nu handlar det om sex, som r ett s knsligt omrde, och offret fr det moraliska vertrampet r s nra - d blir det svrt att ha verseende, men r de hr vattentta skotten s mycket vrre n allt annat?
Jag tycker att g bakom ryggen och bedra ngon man lskar (eller iaf borde lska) r bland det vrsta man kan gra. Speciellt med sex eftersom det inbegriper intimitet med en annan person. Han ligger ocks med en och samma person och umgs med henne. Vilket ocks r att bedra bde knslomssigt och fysiskt.

Jag hade iaf tyckt att det var vrre om min kille bedrog mig med en och samma eftersom jag d skulle tnka att de byggt upp ngot ihop. Om han varit med flera s skulle man kunna tnka att det handlar om ngot annat, tex sexmissbruk eller problem med alkohol etc. Nu r det ju en och samma... Kan typ inte tnka mig ett vrre otrohetsscenario
Senast redigerad av Femme.Fatale 2018-10-10 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in