2018-10-26, 01:00
Medlem
Det finns s mnga olika typer av antidepressiva, beroende hur lnge varfr vriga kommor osv. Alla fungerar olika. Det viktigaste r att du ter dom i frsta mnaden frst d ger medicinen full effekt
Citera
2018-10-26, 01:04
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
Det finns s mnga olika typer av antidepressiva, beroende hur lnge varfr vriga kommor osv. Alla fungerar olika. Det viktigaste r att du ter dom i frsta mnaden frst d ger medicinen full effekt

Hur skulle det bli om man rkar glmma att ta dem en dag? Blir man helt rubbad d? Eller hur blir effekterna utav det?
Citera
2018-10-26, 01:08
Medlem
N nr jag knapra efexor s vart det som susningar i huvet, d visste jag att jag gjmt ta. Knner bara en som haft nytta av antidepressiva ingen har blivit bttre. Har du bara mediciner ... ingen samtals terapi och hur lnge har du jag den ?
Citera
2018-10-26, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Hur skulle det bli om man rkar glmma att ta dem en dag? Blir man helt rubbad d? Eller hur blir effekterna utav det?

Folket i focus, dr fr du lite klarare besked n vad du fr av "experterna" hr. Frga moderatorerna om ngon arbetar inom "industrin". Du skrev lngre tid.... flera r...., du nmner panikngest, blandas ihop med social fobi + att du nmner lngre tid. All psykisk ohlsa finns ngesten med. Bara av det du skrivit s tror jag du skall ifrgastta diagnosen, frga vad den kommer av.
Citera
2018-10-26, 04:38
Medlem
Helt Galen, bra beskrivning. Du borde nmnt acetylcolin eftersom de har s sor roll i "terupptagshmmare". Nu skrev du detta 2009 att de inte ger men en baggis som impotens finns rapporter om. Mao hmmare gav viss livslnga "men"
Citera
2018-11-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Fluoxetin skall tydligen vara OK att glmma bort att ta i ett par dagar eftersom halveringstiden r s lng. Escitalopram inte s vrst, min lkare bytte mig till Fluoxetin frn Escitalopram fr jag r lite trotsig nr det gller antidepressiva samt glmsk. Venlafaxin och Cymbalta ska du inte ens tnka tanken p att inte ta, d fr du trappa ned ordentligt.
Citera
2018-11-15, 13:24
Medlem
Hur r Saroten? Jag r vldigt intresserad d den verkar ge snabb och effektiv ngestlindring (mycket viktigt fr mig) samt goda resultat p insomni. Bieffekterna verkar dock inte s trevliga. Skakningar, dsighet dagen efter, viktkning, kraftiga svettningar, domningar och koordinationssvrigheter verkar alla vara vldigt vanliga bieffekter. Tinnitus hos 1 av 100 brukare frekommer ocks. Jag r bengen att prova Saroten d ngestlindringen r mycket viktig fr mig. Samtidigt s r jag skeptisk till att prova p grund av viktkningen som kan uppst vid bruk. Finns det ngot liknande utan s stora vikt- och hungerbieffekter med snabb ngestlindring?
Citera
2018-11-15, 14:18
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Hur r Saroten? Jag r vldigt intresserad d den verkar ge snabb och effektiv ngestlindring (mycket viktigt fr mig) samt goda resultat p insomni. Bieffekterna verkar dock inte s trevliga. Skakningar, dsighet dagen efter, viktkning, kraftiga svettningar, domningar och koordinationssvrigheter verkar alla vara vldigt vanliga bieffekter. Tinnitus hos 1 av 100 brukare frekommer ocks. Jag r bengen att prova Saroten d ngestlindringen r mycket viktig fr mig. Samtidigt s r jag skeptisk till att prova p grund av viktkningen som kan uppst vid bruk. Finns det ngot liknande utan s stora vikt- och hungerbieffekter med snabb ngestlindring?

(FB) Den stora trden om Tianeptin!
Citera
2018-11-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
(FB) Den stora trden om Tianeptin!
Verkar inte vara ngot vidare mot ngest enligt Ninjor1987 tyvrr. r ju mest det jag r ute efter d jag lider av social ngest, GAD och insomningsproblem. Ngon bensodiazepin eller Lyrica fr jag nog inte utskrivet p.g.a statlig psykiatris syn p narkotikaklassade och att jag r s ung (nyss fyllt 19). Nya lkare som fortfarande hller p med ST-tjnstgring r nd rtt gnidna med snt. Ser vl ut som att jag fr be om Saroten om jag inte hittar ngot annat. Tack nd!
Citera
2018-11-15, 14:59
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Verkar inte vara ngot vidare mot ngest enligt Ninjor1987 tyvrr. r ju mest det jag r ute efter d jag lider av social ngest, GAD och insomningsproblem. Ngon bensodiazepin eller Lyrica fr jag nog inte utskrivet p.g.a statlig psykiatris syn p narkotikaklassade och att jag r s ung (nyss fyllt 19). Nya lkare som fortfarande hller p med ST-tjnstgring r nd rtt gnidna med snt. Ser vl ut som att jag fr be om Saroten om jag inte hittar ngot annat. Tack nd!

Inte direkt psykofarmaka, men dremot lika effektivt som Lorazepam i vissa studier och r kraftigt anxiolytiskt, och som gr att du sover gott p.

Sensoril, en variant av Ashwagandha som r patenterad upp till 10% withanolides som pverkar GABA-A receptorn genom positiv allosterisk modulering, som mnga andra klassiska bensodiazepiner.

Det ddar fullstndigt -allt- och r rtt populrt p Reddit bl.a.
Citera
2018-11-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Inte direkt psykofarmaka, men dremot lika effektivt som Lorazepam i vissa studier och r kraftigt anxiolytiskt, och som gr att du sover gott p.

Sensoril, en variant av Ashwagandha som r patenterad upp till 10% withanolides som pverkar GABA-A receptorn genom positiv allosterisk modulering, som mnga andra klassiska bensodiazepiner.

Det ddar fullstndigt -allt- och r rtt populrt p Reddit bl.a.
Hm, r du sker p att du tnker p Tianeptin, eller r det Trimipramin du tnker p, som nu r avregistrerad? Har nmligen hrt att Trimipramin har likvrdig anxiolytisk effekt som Lorazepam.

Hur som helst, ska frska lsa p lite mer om bde Sensoril och Tianeptin, tack!
Citera
2018-11-15, 15:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Hm, r du sker p att du tnker p Tianeptin, eller r det Trimipramin du tnker p, som nu r avregistrerad? Har nmligen hrt att Trimipramin har likvrdig anxiolytisk effekt som Lorazepam.

Hur som helst, ska frska lsa p lite mer om bde Sensoril och Tianeptin, tack!

Jag tnker p Tianeptine, och inte p Trimipramin.
Det gller sjlv att testa sig fram och se hur man reagerar p det, d jag lst stories om folk p Reddit som tycker att Tianeptine r anxiolytiskt.

Sensoril r nice, men se till att det r 10% withanolides, tar ocks ett par dagar innan man knner av den ibland, 2-3 stycken brukar fungera rtt bra.

https://www.amazon.com/Doctors-Best-.../dp/B00IT04C6G

En annan du kan testa r Agomelatine, sgs och vara bra vid nyare studier fr GAD.

Sen s brukar vissa nootropics ver p Reddit, av de flesta jag testat oftast vara lika potenta som det man brukar f p recept.
https://www.reddit.com/r/Nootropics/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in