Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Okej, så man löser sällan det riktiga brottet med att faktiskt utnyttja barn? Det förvånar mig inte. Men man är säkert stolt som polis när man slänger in någon i fängelse som tittar på semesterbilder över nakna barn, eller ritar för verklighetstrogna bilder.
Jag känner mig jättetrygg med rättssäkerheten i Sverige. Eller inte.
Jag tror att dem inte känner stolthet i det, mer att det är det polisiära jobbet dem utför.
Jag förstår det som att utredningsstatistiken på BP-produktion är liten bland hemmavideos. Pusslet är ju ungefär som att identifiera vem mannen som penisen tillhör är, för att sedan knyta honom till en relation med barnet. Mycket svårt då barn tillhör ett helt annat register när man söker efter människor, dem förändras i ansiktet och fysiskt till skillnad från vuxna vilket försvårar processen att sätta dit dem i äldre videos. Men ja, vad kan polisen göra då? Utredningsmöjligheterna handlar om att ha underlag till att hitta GM, är videon uppladdad anonymt bakom proxy och all identifikation är i princip maskat förutom barnet. Har för mig att han sade att de gick via interpol för att lösa BP-brott, försvunna barn. Också ifall de är utomhus, försöka "pin-pointa" ut vart det är, för att sedan söka lokalt.
Finns ju inte så mycket att diskutera i tråden just nu, så jag lämnar tills vidare. Återkommer ev. om FUP läggs ut.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Förstår så klart att det är lite som att leta efter en nål i höstack och måste vara ett jävligt otacksamt jobb.
Tänk dig dagen, om du skulle jobba som polis inom internetbrott inriktning BP, tänk dig den dagen du är den som tagit fram den information som behövs för att befria ett barn ifrån den sexuella industri som den blivit satt i ofrivilligt. Tänk dig den känslan, måste kännas ganska så bra.