Citat:
Ursprungligen postat av
uttsi
Kom just hem efter en resa med 3 mellanlandningar och regerade tvärtom, varenda jävel satt med en iPhone på flygplatserna.
Jag reser mycket i jobbet jag med och tillbringar många timmar på flygplatser, flyg och helikopterbaser, och såklart tåg. Har absolut inte sett minsta antydan till att folk skulle börja lämna Apples produkter.
Det finns såklart folk som har alla möjliga Android-lurar med men jag upplever det som att iPhone är mycket populär och användarna är alla sorter, från blonderade bimbon med rosa gliterskal till gammelmormor med käpp, via affärsmän militärer vanliga svenssons ungdomar och ja alla sorter
Citat:
Ursprungligen postat av
C64
Det är hål i huvudet med folk som håller på och byter en fullt fungerande telefon "varje år".
Jo, jag äger också en apple-produkt. En Iphone 6 som jag använder dagligen och den funkar prima (efter att ha bytt batteri).
Nä, varför skulle det vara hål i huvudet på folk för det....?
Folk säljer ju fullt fungerande bilar för de vill ha nåt annat, folk röker upp 10-20K om året etc etc. så om nån vill byta sin mobil varje år, eller flera gånger om året spelar väl ingen roll. Har de råd och vill så är det väl inget fel i det? Folk gör sina egna prioriteringar med sina pengar, och har olika intressen etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
dembele
Säger människan som endast lever för apple. I många av trådarna som gäller apple går din världsbild under så fort du hör något negativt om märket. Har du svårt o acceptera att du får lika grym upplevelse från annat märke för halva pris. Du verkar inte förstå att apple är ett modemärke på senare år för att den stora massan väljer bort deras överprisade produkter. Folk är inte intresserade av mode då kläder räcker för sånt. Teknik ska användas och inte kollas på. Varför apple fortfarande går i vinst "inte länge till" är för de har höjt priserna brutalt de senaste 2-3åren + sveriges olika skatter och moms på det. Sen är svenska valutan bajs med andra ord. Det roliga är att det är bara apple som går upp i pris och inte de andra, märkligt.
Ingen påstår att deras produkter är dåliga eller så utan vad folk får spel på är de brutalt överprisade produkter man får lägga pengar på. Det är bara blåögda människor som du som inte inser det men varför skulle du när du ändå inte köper deras produkter utan bara propagerar för märket här på flashback. När du väl köper nästa gång så kommer även du reagera åt det andra hållet för de har höjt priserna nu de senaste 2-3åren. Dina produkter är ju från 00-talet stor skillnad
Det är snarare du som har märklig världsbild som sitter och tror och påstår saker om mig utan att du har en aning, och dessutom när jag i klartext förklarat många gpnger varför jag över huvud taget skriver i Apple-trådar. För att alldeles för många påstår en massa skit som är direkt felaktigt om Apple och deras produkter, eller användare, och då påpekar jag bristerna i deras påståenden, förklarar och lägger fram fakta.
Ditt eget inlägg nu är fullt av brister och felaktigheter.
Jag skiter i vilka lurar andra köper, försöker inte få folk att köpa just Apple.
Jag påstår aldrig att Apple är felfria, eller att deras produkter alltid är bäst på allt.
Jag påstår aldrig att konkurrenterna är skit och alltid sämre på allt än Apple.
Du menar alltså att alla som köper Apple-produkter gör det för att kolla på dem? Att allt bara är mode? Att den stora massan väljer bort Apple?
Ok, är det därför Google köpt ca 50 000 Macs, för att beundra dem som modeföremål...?
Samma sak med NASA som har tusentals Apple-produkter....?
Visst finns det folk som köper nån Apple-produkt för att impa o flasha, men det finns det ju som köper nyaste fränaste Androden eller PC med. Så vad är problemet? Det finns ju många fler som bara köper en produkt de gillar och för att använda den.
Givetvis trivs jag med Apples produkter själv, de jag köpt för jag har inte köpt allt Apple sålt genom åren. Men du har käpprätt fel i att jag skulle propagera för den här på fb, lika fel har du när du tror jag inte köper deras produkter. Jag har hyfsat god erfarenhet av Apples produkter sedan min första iPod runt 2003, sen har det blivit flera iPhones iPads hörlurar, Time Capsule, Apple TV, Mac m.m. Har t ex haft två iPad Pro 9,7 och har idag 2 iPad Pro 10,5. Köpte nyligen en iPhone XS, och för en vecka sedan en Apple Watch 4 rostfri 44mm. Så att mina Apple-produkter skulle vara från 00talet visar bara hur lite du vet och hur mycket du tror.
Du kastar fram det gamla uttjatade men sällan sanna påståendet att man kan få samma prestanda (eller upplevelse) för halva priset. Om det gäller upplevelse så är det synnerligen subjektivt, vilket betyder att det du tycker inte tvunget är desamma som jag eller andra tycker. Alltså kan jag och andra tycka att vi inte alls får samma upplevelse för halva priset, pch vad säger du då? Vem kan bestämma att vi har fel?
Om det gäller prestanda och funktioner så kan det bli mer objektivt. Men visa oss då produkter som klår Apples på alla punkter och kostar bara hälften. Hittar du några? Att det finns mycket intressant och bra hos konkurrenterna är sant, men de är ofta inte särskilt billiga de heller även om de är billigare än Apple.
Kanske du skulle fundera på din egen världsbild, och om det är sunt att som du reagera så hårt på att någon inte håller med i alla felaktiga tramsiga påståenden som kastas fram om Apple? Vad är det för fel på sanning och fakta?