Framöver vill företag sannolikt önska/tvingas till mer kontrol över data och då känns inte Apple som ett upplagt val för enheter som tillhör en organisation.
Men visst, där har skett förbättringar de senaste åren och man kan numera, nästan smärtfritt, ha en Mac på ett Windowsdomän... Men optimalt är det inte, och ofta blir en mixad miljö också dyrare.
Personligen verkar jag till dagligt i Windowsmiljö, men använder mest Mac med mindre det av någon anledning är nödvändigt, eller väsentligen enklare med en PC. Om jag kan fortsätta med det i mitt arbete är inte alls säkert då det där jävla GDPR bankar på dörren och cheferna nog helst vill strömlinjeforma, inte minst av ekonomiska skäl...
Är min gamla, snart 9 år gamla iMac duglig ? Jajamänsan, även om den blir väldigt varm, men den är närmast hur stabil som helst
Min Macbook Air skulle behöva nytt batteri, men annars funkar den fint...
Mina iPhones fungerar opåklagligt.
Jag arbetar i skolvärlden, och jag kan se att gynasiebarn oftare har Mac, medans Komvuxare nästan uteslutande har PC - min gissning är att det har mindre med religion att göra, snarare ett uttryck för ekonomiska förutsättningr där gymnasielever generellt står sig starkare, fortfarande bor hemma, mamma och pappa betalar, medans man på Komvux (och liknande) oftast har eget boende, kanske en liten familj och andra utgifter som tär på kassan.
Bättre eller sämre i detta ständiga krig menar jag nog handlar mer smak och bak, man måste prioritera ibland och då kan en PC vara ett utmärkt alternativ för den som suger på ramarna vid månadens ände...