2018-12-02, 13:45
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Vad tycker ni om denna tinderparodi om mn?: https://www.youtube.com/watch?v=hFxxlc6pRQ4

Tinders egna youtubekanal hade denna uppe innan och r nu borttagen d mnga klagade antar jag.

Hycklerianalys i spoiler:

Citera
2018-12-02, 15:51
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad tycker ni om denna tinderparodi om mn?: https://www.youtube.com/watch?v=hFxxlc6pRQ4

Tinders egna youtubekanal hade denna uppe innan och r nu borttagen d mnga klagade antar jag.

Hycklerianalys i spoiler:

Tycker sjlva videon med tillhrande analys ringar in tinderproblematiken ganska vl, vilket ocks avhandlats hr i trden flera gnger i olika typer av ordalag.

Snubben i andra videon knns fr vrigt som en typisk flashbackare. Sitter dr i sin vl inrunkade kontorsstol i sin smaklsa ungkarls-lgenhet, skallig, gammal och gr och gapar om hur dumma i huvudet alla brudar r istllet fr att acceptera lget och anpassa sig till situationen och gra ngot konkret t saken. Ok fine, r vl mnskligt hnga lpp ibland men blir ju knappast konstruktivt.

Har sagt det frr, men nivn hr i trden har sjunkit rtt rejlt. Alltid samma gamla resonemang och utlggningar som bara snurrar runt, typ top 10% mn knullar alla brudar, svenska jmstlldheten har gtt fr lngt etc. m.m. Detta kryddas med ett stadigt inslag av cirkelrunkande dedikerat till dom som fr loggbok om varenda fitta dom fr dagen har vittring p. Sorry, men s jvla ointressant.

Det som r relevant i trden r ju snarare att f rd och tips frn rutinerade kaptener som vet hur man navigerar sig igenom skitstormen Tinder utan att frska dissekera varenda partikel i den. Nr Nirvana skriver att han fr 10 matchningar om dagen brjar jag lyssna, men knns som f hr ens r i nrheten av att f en utvxling som ligger utver det normala. Vissa skriver visserligen de sitter p hundratals matchningar, men ingen har ngonsin utvecklat hur de har kommit dit, vilket inte direkt ger sdana pstenden ngon strre kredibilitet.
Citera
2018-12-02, 19:21
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Ah sant r ju faktiskt off topic.. Ville vl mest pminna om att man, precis som du varit inne p, ibland mste testa sina chanser irl ocks Sttet med en lapp sdr gr ju typ att det i princip blir som en tindermatchning nd iofs!

Tnkte lite nu p vad du skrev hr...

Det kan kanske funka s ocks att r dr riktigt mysig och produktiv/supportive stmning i Tindertrden s tar alla det med sig humrmssigt och det blir lttare att approacha irl. Det finns ocks alltid ett stlle att komma till,regroupa och fylla p energi. Typ pit stop.

Sen ska man sklart ranta/grta/klaga osv ocks fr det r viktigt att ventilera innan man r p det igen.

Citera
2018-12-02, 19:34
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Det som r relevant i trden r ju snarare att f rd och tips frn rutinerade kaptener som vet hur man navigerar sig igenom skitstormen Tinder utan att frska dissekera varenda partikel i den. Nr Nirvana skriver att han fr 10 matchningar om dagen brjar jag lyssna, men knns som f hr ens r i nrheten av att f en utvxling som ligger utver det normala. Vissa skriver visserligen de sitter p hundratals matchningar, men ingen har ngonsin utvecklat hur de har kommit dit, vilket inte direkt ger sdana pstenden ngon strre kredibilitet.

Om du lser igenom mina inlgg i den hr trden kan du nog plocka upp ngra tips.

Kortfattat - Ha bilder frn sociala situationer dr du ser glad ut. Helst inte selfies och inte avkltt. Ha en kort men beskrivande presentation, grna humoristisk. Skriv inte med alltfr mnga samtidigt, d blir det fr ytligt. Frsk styra dejt inom typ ett par veckor, annars hinner ngon annan fre. Samla inte p matchningar, finns ingen jvla anledning. Flirta och skmta en hel del men bruka ven allvar. Man fr lsa av vad det r fr tjej och anpassa sig lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Tnkte lite nu p vad du skrev hr...

Det kan kanske funka s ocks att r dr riktigt mysig och produktiv/supportive stmning i Tindertrden s tar alla det med sig humrmssigt och det blir lttare att approacha irl. Det finns ocks alltid ett stlle att komma till,regroupa och fylla p energi. Typ pit stop.

Sen ska man sklart ranta/grta/klaga osv ocks fr det r viktigt att ventilera innan man r p det igen.

Jamen visst! Min tur att sga till dig d - det har du rtt i Haha
Citera
2018-12-02, 19:37
Medlem
kukflashs avatar
Har matchat med en ldre tjej p tinder som visar sina brst i en hrlig u-ringning. Ska jag frga Fr man komma frbi och suga p dina brst? vill inte bli uthngd som en snuskgubbe men den repliken knns ganska harmlst
Citera
2018-12-02, 19:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Har sagt det frr, men nivn hr i trden har sjunkit rtt rejlt. Alltid samma gamla resonemang och utlggningar som bara snurrar runt, typ top 10% mn knullar alla brudar, svenska jmstlldheten har gtt fr lngt etc. m.m. Detta kryddas med ett stadigt inslag av cirkelrunkande dedikerat till dom som fr loggbok om varenda fitta dom fr dagen har vittring p. Sorry, men s jvla ointressant.

Hller med om jmstlldhetssurret. Det tas med frdel i en annan trd.

Hah det r knappast ngon som fr ngot som kan liknas vid loggbok. Ett axplock av dejter, projekt och intressanta konversationer r snarare det jag ser, och ven sjlv bidrar med.

Du har skeva uppfattningar. 10 matchningar som kille per dag r extremt mycket. Hundratals totala matchningar r allts inte alls lika imponerande. Jag har x antal hundratals matchningar p typ ett r, och fr frutom under boosts ngra ftal d och d. Och det lustiga r att svl jag som kroppskakan har bidragit med hur vi ntt dit, s din tes om att ingen ngonsin har bidragit faller platt.
Citera
2018-12-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Tycker bara det r jvligt trttsamt beteende. Varfr be ngon hra av sig fr att sedan komma med en s kryptisk diss designad att skapa frgor snarare n ge svar? Hon framstr som en manipulativ person utifrn det dr tycker jag.

Spnnande uppdatering dock: matchade med tjej frn jobbets Stockholmskontor p vg hem frn krogen idag. Vi hade en fin stund efter jobbets kickoff fr ngra mnader sedan men ingenting hnde eftersom hon trffade ngon just d. Tror jag nmnt henne hr fr hon var vl egentligen den frsta tjejen som gjorde mig ledsen under nuvarande singelperiod. Rejlt ledsen faktiskt. Men i alla fall ... nu dk hon upp i mitt Happn-flde och jag knde igen henne direkt. Trodde aldrig hon hade gillat mig, men ta mig fan ...! Jvlar vad jag behvde detta! Nu hoppas jag p att det blir en dejt av det under morgondagen som r min sista dag av vistelsen.

sch, det r ju som det dr nr dejten varit halvdan "Vi ses igen skert" eller "vi hrs". = Hr aldrig av sig igen, haha!
Det r ju bara sociala konstruktioner infr andra mnniskor fr att det ska lta bra, tragiskt men sant.
Har du snackat med ngon psykolog ngongng? Tnker du kanske behver vdra lite. Knns som du suger t dig av allt negativt alldeles fr ltt, kanske kan du f lite tips p hur du bttre kan hantera dom dr motgngarna.
Citera
2018-12-02, 21:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
sch, det r ju som det dr nr dejten varit halvdan "Vi ses igen skert" eller "vi hrs". = Hr aldrig av sig igen, haha!
Det r ju bara sociala konstruktioner infr andra mnniskor fr att det ska lta bra, tragiskt men sant.
Har du snackat med ngon psykolog ngongng? Tnker du kanske behver vdra lite. Knns som du suger t dig av allt negativt alldeles fr ltt, kanske kan du f lite tips p hur du bttre kan hantera dom dr motgngarna.
Patetiskt. Bttre inte sga ngot, typ "Det var trevligt att trffas. Adj!" Eller sga som det r/var: "Det var trevligt. Synd att det inte klickade".
Senast redigerad av lakritc 2018-12-02 kl. 21:50.
Citera
2018-12-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Patetiskt. Bttre inte sga ngot eller sga som det r/var: "Det var trevligt. Synd att det inte klickade."

Det r tyvrr s vra damer tenderar att agera. Iaf i smstaden.
Kanske har mer hyfs p andra stllen i Sverige, kan man ju hoppas.
Citera
2018-12-02, 22:16
Medlem
Skaffade tinder fr ett tag sedan i det specifika syftet att hitta ngon som gr i gymnasiet (tycker det hade varit jttekul att f hjlpa till med lxor). Men ocks hitta p lite andra saker som Liseberg, och lite utlandsresor d och d. Med min ekonomi s r det inget problem att lgga ett par hundratusen om ret p resor.

Men s fort jag nmnt det hr med att jag vill hitta p lite roliga saker, t.ex. Liseberg och ka ivg d och d s blir det bara unmatch eller s fr jag inget svar alls. Har gett lite olika exempel p resml som jag vill till och de enda som svarat r en 16 ring som tyckte att Orlando (med ventyrsparkerna dr) lt kul men att hon tyckte att jag r fr gammal fr henne trots att jag bara var 8 r ldre n henne (varfr svepte hon d hger frn frsta brjan?) och s var det en 17 ring som skrev att det lt kul med ngra dagar i London men att hon inte trodde att hon fick ka ivg fr sina frldrar, men nr jag skrev att vi kunde prata med dem s svarande hon inte alls. I samtliga fall har jag frsts inte freslagit en utlandsresa direkt, utan frst t.ex. Liseberg, eller annan jmfrbar aktivitet.

Jag misstnker att det kan vara s att de flesta av dessa tror att jag bara skojar nr jag freslr Liseberg och senare en resa till USA? Har testat att frga ngra varfr de inte ens svarar, men frsts inget svar ens p det.

Eller kan det vara s enkelt som att de flesta i 17-rsldern p tinder inte alls r ppna fr ngot snt hr (som att g p Liseberg)?
Citera
2018-12-02, 22:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSC2
Skaffade tinder fr ett tag sedan i det specifika syftet att hitta ngon som gr i gymnasiet (tycker det hade varit jttekul att f hjlpa till med lxor). Men ocks hitta p lite andra saker som Liseberg, och lite utlandsresor d och d. Med min ekonomi s r det inget problem att lgga ett par hundratusen om ret p resor.

Men s fort jag nmnt det hr med att jag vill hitta p lite roliga saker, t.ex. Liseberg och ka ivg d och d s blir det bara unmatch eller s fr jag inget svar alls. Har gett lite olika exempel p resml som jag vill till och de enda som svarat r en 16 ring som tyckte att Orlando (med ventyrsparkerna dr) lt kul men att hon tyckte att jag r fr gammal fr henne trots att jag bara var 8 r ldre n henne (varfr svepte hon d hger frn frsta brjan?) och s var det en 17 ring som skrev att det lt kul med ngra dagar i London men att hon inte trodde att hon fick ka ivg fr sina frldrar, men nr jag skrev att vi kunde prata med dem s svarande hon inte alls. I samtliga fall har jag frsts inte freslagit en utlandsresa direkt, utan frst t.ex. Liseberg, eller annan jmfrbar aktivitet.

Jag misstnker att det kan vara s att de flesta av dessa tror att jag bara skojar nr jag freslr Liseberg och senare en resa till USA? Har testat att frga ngra varfr de inte ens svarar, men frsts inget svar ens p det.

Eller kan det vara s enkelt som att de flesta i 17-rsldern p tinder inte alls r ppna fr ngot snt hr (som att g p Liseberg)?

Testa trffa jmnriga, vuxna, istllet... som inte bor hemma och mamma och pappa
Citera
2018-12-02, 22:36
Medlem
Citat:
Tycker sjlva videon med tillhrande analys ringar in tinderproblematiken ganska vl, vilket ocks avhandlats hr i trden flera gnger i olika typer av ordalag.

Snubben i andra videon knns fr vrigt som en typisk flashbackare. Sitter dr i sin vl inrunkade kontorsstol i sin smaklsa ungkarls-lgenhet, skallig, gammal och gr och gapar om hur dumma i huvudet alla brudar r istllet fr att acceptera lget och anpassa sig till situationen och gra ngot konkret t saken. Ok fine, r vl mnskligt hnga lpp ibland men blir ju knappast konstruktivt.

Har Nirvana sagt att han fr 10 matchningar per dag? Jag har vl maxat 8 engng fr ngra mnader sen nr jag var p besk i storstad.
Men d r jag krsen ocks, frsts. Snt dr ska man ju alltid ta med en nypa salt, antalet matchningar per dag/total. Vi har ju tex Bgen i trden frtrngt hans namn nu, d det var slngesen drygskpet var hr. Som envisades med att posta bilder p sina polare som fr "knulla alla brudar". Sen nr man sg vilka brudarna var. Tex "Lejonkungen" som man beskrev en som, osv. Kan jag inte pst att jag knde mig s dr vrst avundsjuk. Liksom vi pratar ju inga instagram babes typ Anna Nystrm blondiner eller givna 8-10or utan det var ju en bunt vanliga 6or, dvs inget speciellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in