Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-07, 11:39
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Kanske för att lagfart är dyrt. 1,5% på säg 22 mkr = 330 tkr att erläggas kontant.
Dessutom bör väl ansökan om nya pantbrev ha kommit in?
Man brukar väl ansöka om lagfart och pantbrev samtidigt?
Nya pantbrev på t ex 10 mkr kostar 200 tkr.
Alltså över en halv miljon kr att erläggas kontant.
Jag tror inte Bella köpt huset förrän jag ser att hon fått lagfart i eget eller bolags namn.
Tills dess tror jag att hon hyr huset för att säljarna inte fick ut det pris de anser huset vara värt dvs minst 25 mkr.

Vad som säger emot att hon hyr huset är enligt mig dels hur satans hårt hon slagit på stora trumman om sitt nyköpta hus. Varenda tidning har gjort stora bildreportage om detta, det vore konstigt (men inte chockerande) om ingen journalist gjort en bakgrundskoll på köpet och det skulle vara ENORMT pinsamt när det kommer fram att hon ljugit. Nu pratar vi inte om hotlappslögner eller sån skit som hon dagligen överdriver om på blogggen utan detta är 1000 snäpp fetare.

"Bella ljög om sin lyxvilla" "Sanningen: Blondinbella hyr i andra hand" "Blondinbella bjöd in 100 journalister till pressträff i sitt nya hus, allt var LÖGN" eller om hon låtit H finansiera huset: "Torpeder delägare i Blondinbellas lyxvilla, flyttar in på torsdag. Bella - De kommer att ta övervåningen, jag och teamet bor på markplan" jävlar vilka rubriker.

Men dels så håller säljarna på med ett annat privat husprojekt nu (enligt säljarens instagram), jag vet inte om de har råd att ligga ute med den summan som de vill ha för huset, att få villan såld är förmodligen en förutsättning för att kunna fortsätta bygga.
Senast redigerad av Lalande 2018-12-07 kl. 12:21.
Citera
2018-12-07, 12:44
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kanske inte är prio 1 helt enkelt

Det fixar väl mäklaren.
Citera
2018-12-07, 12:59
Medlem
Doftliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Vad som säger emot att hon hyr huset är enligt mig dels hur satans hårt hon slagit på stora trumman om sitt nyköpta hus. Varenda tidning har gjort stora bildreportage om detta, det vore konstigt (men inte chockerande) om ingen journalist gjort en bakgrundskoll på köpet och det skulle vara ENORMT pinsamt när det kommer fram att hon ljugit. Nu pratar vi inte om hotlappslögner eller sån skit som hon dagligen överdriver om på blogggen utan detta är 1000 snäpp fetare.

"Bella ljög om sin lyxvilla" "Sanningen: Blondinbella hyr i andra hand" "Blondinbella bjöd in 100 journalister till pressträff i sitt nya hus, allt var LÖGN" eller om hon låtit H finansiera huset: "Torpeder delägare i Blondinbellas lyxvilla, flyttar in på torsdag. Bella - De kommer att ta övervåningen, jag och teamet bor på markplan" jävlar vilka rubriker.

Men dels så håller säljarna på med ett annat privat husprojekt nu (enligt säljarens instagram), jag vet inte om de har råd att ligga ute med den summan som de vill ha för huset, att få villan såld är förmodligen en förutsättning för att kunna fortsätta bygga.
Självklart hyr hon huset. Hon är ju jävligt duktig på att vara slug och just därför har hon inte aldrig sagt att hon KÖPT huset. Det är tidningarna som skriver att hon har KÖPT huset. Skulle det komma fram att hon hyr så kan ju hon bara säga att "jag har aldrig påstått att jag köpt det"
Citera
2018-12-07, 13:13
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftlilja
Självklart hyr hon huset. Hon är ju jävligt duktig på att vara slug och just därför har hon inte aldrig sagt att hon KÖPT huset. Det är tidningarna som skriver att hon har KÖPT huset. Skulle det komma fram att hon hyr så kan ju hon bara säga att "jag har aldrig påstått att jag köpt det"

Alltså scrollar man igenom hennes blogg så framgår det tydligt på flera ställen att hon säger att hon köpt huset.

5 november: Nya huset kommer inte att stiga i värde på samma sätt under några få år. Men det var inte tanken med köpet, där vill jag bo länge. Dessutom har vi en annan ekonomi som väntar, sämre konjunktur och högre räntor.

https://www.isabellalowengrip.se/201...-mina-boenden/

Det går att hitta fler inlägg. 12 november:

Jag fick en fråga om jag köpte huset privat eller på bolaget. Självklart köpte jag huset privat. Jag kommer inte ens dra av för kontor hemma eftersom det rummet inte har en egen igång. Jag har bett revisorn vara extra hård mot mig på mina avdrag eftersom media skulle älska dom rubrikerna. Jag har alltid gjort lite extra för skatteverkets skull, tex alla gåvor man får måste ju skattas för, även dom man får och väljer att ge bort till vänner.

https://www.isabellalowengrip.se/201...point-i-livet/

Detta gör ju det desto roligare om det visar sig att hon hyr, även fast jag inte tror på det själv. ”Jag har alltid gjort lite extra för skatteverkets skull” säger en som troligtvis har någon som hjälper henne att skatteplanera så inåt helvete.
Senast redigerad av Lalande 2018-12-07 kl. 13:47.
Citera
2018-12-07, 15:02
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Alltså scrollar man igenom hennes blogg så framgår det tydligt på flera ställen att hon säger att hon köpt huset.

5 november: Nya huset kommer inte att stiga i värde på samma sätt under några få år. Men det var inte tanken med köpet, där vill jag bo länge. Dessutom har vi en annan ekonomi som väntar, sämre konjunktur och högre räntor.

https://www.isabellalowengrip.se/201...-mina-boenden/

Det går att hitta fler inlägg. 12 november:

Jag fick en fråga om jag köpte huset privat eller på bolaget. Självklart köpte jag huset privat. Jag kommer inte ens dra av för kontor hemma eftersom det rummet inte har en egen igång. Jag har bett revisorn vara extra hård mot mig på mina avdrag eftersom media skulle älska dom rubrikerna. Jag har alltid gjort lite extra för skatteverkets skull, tex alla gåvor man får måste ju skattas för, även dom man får och väljer att ge bort till vänner.

https://www.isabellalowengrip.se/201...point-i-livet/

Detta gör ju det desto roligare om det visar sig att hon hyr, även fast jag inte tror på det själv. ”Jag har alltid gjort lite extra för skatteverkets skull” säger en som troligtvis har någon som hjälper henne att skatteplanera så inåt helvete.
Ja, Isabella har faktiskt sagt att hon köpt huset. Dessutom har hon köpt det privat.

Den som känner sig manad kan ju kontakta mäklaren, Niklas Berntzon på Eklund Stockholm New York, och fråga om slutpriset. Jag tvivlar på att ESNY skulle våga ljuga, i alla fall inte i skrift eller ljudinspelning. Om de inte svarar alls är det indirekt en bekräftelse.
https://www.byggahus.se/arkitektur/l...lyxigt-lidingo

Isabella ska ju delvis ha finansierat sitt privsta köpgenom att belåna aktieposten i Natual Cycles (saknar källhänvisning)
Det är ett intressant påstående inte minst eftersom aktierna ägs av Löwengrip Invest AB
http://xn--lwengripinvest-vpb.se/innehav/
Hur ser juridiken ut här?
Senast redigerad av DoraF 2018-12-07 kl. 15:13.
Citera
2018-12-07, 15:20
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Måste varit vakthavande vid Lidingö Polisstation som egentligen är en passpolis eller ortens Kling och Klang, ingen Polis skulle ge den rekommendationen utan att ha klara fakta och bevis för att det finns en hotbild mot henne. Dessutom så kan man inte bara säga efter ögonkontakt med mötande folk att de direkt är utpressare som letar efter H eller henne. OM det var som hon sa så finns det 100 andra skäl till att dom åker där, rentav kanske av nyfikenhet eftersom det kablats ut vitt och brett om villa köpet och bilder på det. Hon har ju ett antal läsare av hennes blog påstår hon, det är ju rimligt att det är en och annan kriminell som läser hennes blog också av nyfikenhet eller beundran. Så hennes drama show ger jag inte fem öre för, det är tyvärr nog bara påhitt av henne och säkerhetsteamet (livvakten och Ping Pong alias Pingis) som tar tillfället i akt att förstärka hjärnspökena på en redan trasig människa.
OM det skulle vara så som hon påstår, då är det otänkbart att hon kan återvända och om Polisen är inkopplade så blir det skyddat boende samt nytt ID med skyddat identitet direkt. De tar inget för givet om det finns ens en lågt värderad hotbild, de riskerar inget. Hon skulle direkt vara igång med den processen redan nu och de skulle sannolikt ge henne instruktioner att släcka ner allt medialt, alla sociala konton och sedan kassera mobil och telefon nummer.

Så kontentan av hennes drama, rena skitsnacket och rent ljug.

I grund och botten har hon två små barn, eftersom livvakten reser med henne hela tiden så är de plötsligt tänkbara mål för en utpressare att kunna kidnappa för att kunna få IL att betala ut pengar för dom. Väldigt vanligt hos öststatsligor och enligt säkerhetspolisen det nya växande problemet i Sverige då vi allt mer blir ett kontantlöst samhälle och svårare att utföra rån i jakt på kontanter. Men som sagt, allt är bara hjärnspöken hos henne och hennes "Säkerhetsteam" och de gör nog allt för att behålla spänningen och dramat ett tag till är jag rädd för. Om inte annat så resulterar det i många klick på hennes sida, eftersom nu undrar ju till och med Nisse och Ulla 75 och 80 år vem denna blondin är och söker sig till hennes sida. Så om det planen i grund och botten får framtiden utvisa!

Det är säkert så med reservation för att Lidingö inte har någon polisstation längre!
Citera
2018-12-07, 16:09
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det är säkert så med reservation för att Lidingö inte har någon polisstation längre!

Nej givetvis är det så, men då är det helt uteslutet att dom haft Poliskontakt överhuvudtaget. För på Kungsholmen skiter dom i det om inte det är ett konkret hot. Och då hade det varit annat ljud i trumpeten. Hade inte räckt att det var personer som ser ut som kriminella som man haft ögonkontakt med och som egentligen varit ute på Lidingö och idkat sexuellt umgänge eller letat kantareller.
Citera
2018-12-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, Isabella har faktiskt sagt att hon köpt huset. Dessutom har hon köpt det privat.

Den som känner sig manad kan ju kontakta mäklaren, Niklas Berntzon på Eklund Stockholm New York, och fråga om slutpriset. Jag tvivlar på att ESNY skulle våga ljuga, i alla fall inte i skrift eller ljudinspelning. Om de inte svarar alls är det indirekt en bekräftelse.

Isabella ska ju delvis ha finansierat sitt privsta köpgenom att belåna aktieposten i Natual Cycles (saknar källhänvisning)
Det är ett intressant påstående inte minst eftersom aktierna ägs av Löwengrip Invest AB
http://xn--lwengripinvest-vpb.se/innehav/
Hur ser juridiken ut här?

Något som stödjer en värdering på Natural Cycles går inte att utläsa ur Löwengrip Invests årsredovisning. Per 2018-06-30 var andelar i intresseföretag och gemensamt styrda företag upptaget till 0 kr, och för andra långfristiga värdepappersinnehav var beloppet 1 844 547 kr (avser ackumulerade anskaffningsvärden). Detta belopp säger dock inget om vilka värdepappren/innehaven är eller om marknadsvärdet.

Har hon använt Natural Cycles-innehav som säkerhet äger hon endera (också) en post själv, privat och/eller så har banken tittat på Löwengrip Invest som helhet, fått en spec/underlag för dess innehav i Natural Cycles och sedan tyckte att det är OK som säkerhet. Men i så fall bör säkerheten ske i ordningen att IL ställer Löwengrip Invest / dess innehav i Natural Cycles som säkerhet. Det finns dock en skatteaspekt för henne att ta hänsyn till om ett företagsägt innehav används (d.v.s. säljs/överlåts och pengarna betalas ut) - används det och bekostar (vid användningen) en privat utgift lär hon få betala skatt/arbetsgivaravgifter på det mesta av beloppet m.m.
Citera
2018-12-07, 18:30
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Något som stödjer en värdering på Natural Cycles går inte att utläsa ur Löwengrip Invests årsredovisning. Per 2018-06-30 var andelar i intresseföretag och gemensamt styrda företag upptaget till 0 kr, och för andra långfristiga värdepappersinnehav var beloppet 1 844 547 kr (avser ackumulerade anskaffningsvärden). Detta belopp säger dock inget om vilka värdepappren/innehaven är eller om marknadsvärdet.

Har hon använt Natural Cycles-innehav som säkerhet äger hon endera (också) en post själv, privat och/eller så har banken tittat på Löwengrip Invest som helhet, fått en spec/underlag för dess innehav i Natural Cycles och sedan tyckte att det är OK som säkerhet. Men i så fall bör säkerheten ske i ordningen att IL ställer Löwengrip Invest / dess innehav i Natural Cycles som säkerhet. Det finns dock en skatteaspekt för henne att ta hänsyn till om ett företagsägt innehav används (d.v.s. säljs/överlåts och pengarna betalas ut) - används det och bekostar (vid användningen) en privat utgift lär hon få betala skatt/arbetsgivaravgifter på det mesta av beloppet m.m.
Tack för att du tog dig tid att svara på min fråga

Så vitt jag vet har vi bara Isabellas egna ord på att Natural Cycles förra året värderades till en miljard kronor. Löwengrips Invests innehav skulle få motsvara 5 miljoner kronor. Aktieposten ska bolaget ha fått av Natural Cycles som betalning för reklam. Det är naturligtvis möjligt att Isabella köpt en eller flera aktieposten privat av NC.

Men eftersom vi vet att Isabella har väldigt svårt att hålla sig till sanningen när det gäller det mesta utgår jag från att det är något som inte riktigt stämmer. Den skatteaspekt du tar upp innebär väl - om jag förstår dig rätt - att det inte är någon egentlig vits med att använda ett företags ägt innehav för en privat utgift.
Så min ursprungliga fundering kvarstår: var kommer alla pengarna ifrån när det gäller Isabellas extrema livsuppgradering
sedan skilsmässan?
Jag har ingen anledning att tro annat än att hennes företag sköts korrekt och helt enligt lagar och regler.
Citera
2018-12-07, 20:36
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

hon köpte dock via mäklarfirman Gadelius, som tog över uppdraget efter att ESNY misslyckades.
Citera
2018-12-07, 20:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
hon köpte dock via mäklarfirman Gadelius, som tog över uppdraget efter att ESNY misslyckades.
Tack för rättelsen !
På Gadelius hemsida står huset som sålt. Bra, då vet vi att Isabella köpt huset.
Senast redigerad av DoraF 2018-12-07 kl. 20:59.
Citera
2018-12-07, 21:47
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker

Enligt pitchbook så ser det ut som aktierna är registrerade på henne privat:

https://pitchbook.com/profiles/company/99039-79
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in