Citat:
Ursprungligen postat av
Andylin
Kanske för att lagfart är dyrt. 1,5% på säg 22 mkr = 330 tkr att erläggas kontant.
Dessutom bör väl ansökan om nya pantbrev ha kommit in?
Man brukar väl ansöka om lagfart och pantbrev samtidigt?
Nya pantbrev på t ex 10 mkr kostar 200 tkr.
Alltså över en halv miljon kr att erläggas kontant.
Jag tror inte Bella köpt huset förrän jag ser att hon fått lagfart i eget eller bolags namn.
Tills dess tror jag att hon hyr huset för att säljarna inte fick ut det pris de anser huset vara värt dvs minst 25 mkr.
Vad som säger emot att hon hyr huset är enligt mig dels hur satans hårt hon slagit på stora trumman om sitt nyköpta hus. Varenda tidning har gjort stora bildreportage om detta, det vore konstigt (men inte chockerande) om ingen journalist gjort en bakgrundskoll på köpet och det skulle vara ENORMT pinsamt när det kommer fram att hon ljugit. Nu pratar vi inte om hotlappslögner eller sån skit som hon dagligen överdriver om på blogggen utan detta är 1000 snäpp fetare.
"Bella ljög om sin lyxvilla" "Sanningen: Blondinbella hyr i andra hand" "Blondinbella bjöd in 100 journalister till pressträff i sitt nya hus, allt var LÖGN" eller om hon låtit H finansiera huset: "Torpeder delägare i Blondinbellas lyxvilla, flyttar in på torsdag. Bella - De kommer att ta övervåningen, jag och teamet bor på markplan" jävlar vilka rubriker.
Men dels så håller säljarna på med ett annat privat husprojekt nu (enligt säljarens instagram), jag vet inte om de har råd att ligga ute med den summan som de vill ha för huset, att få villan såld är förmodligen en förutsättning för att kunna fortsätta bygga.