Citat:
Ursprungligen postat av
mrdominik
Känns exakt så för mig också.
Jag kan inte se någon mening med något inte ens dem lilla meningsfulla stunder man har då jag vet att dessa kan jag inte behålla. Känner exakt som du att exakt alla tips man hör är bara något framtvingat svar för att ingen vågar se hopplösheten i ansiktet.
Jag önskar ibland att jag kunde vara mer som andra människor som postar saker på instagram skrattar åt saker osv.
Jag lyssnar på några personer från youtube som känns väldigt äkta och väldigt annorlunda från vad man normalt hör. Väldigt hopplöst men samtidigt uppskattar jag då det känns som om det är dem enda som talar sanning.
Deras namn är:
Jim Newman
Kenneth Madden
Andreas Muller
och
Tony Parsons
Du skapar din egna verklighet, ser du allt negativt och dystopiskt.
Kommer du självklart att finna andra människor, som resonerar likadant som dig, som "sanningsenliga".
Den riktiga verkligheten är annorlunda och du upplever den uppenbarligen misserabelt medans andra njuter av den.
Du måste förstå att det är du själv som skapar hopplösheten, innan du kan gå vidare och förändra dig själv. Din verklighet funkar inte så bra, hur kan den då vara rationell?
Likt en bokstavstroende, eller skizofren psykotisk person, så lyssnar vi alla på likasinnade och "bekräftar vår egna verklighet", när vi ser eller hör saker som talar för den.
Att erkänna att det finns fler möjligheter, även om man "troligen sitter på dom mest logiska svaren" är bra första steg till att förändra sin personliga bubbla. Att identifiera naturen av sin egna och andras "bubblor" /"verkligheter", är ett ytterligare steg.
Lycka till. Mvh.