Citat:
Ursprungligen postat av
Mambaan
Jag har lyckats, stängde mig för spelmissbruk 2012 på betsson eller om det var 2011.
Spelade sedan under Maj 2014 bort närmare 200 000kr av mina sparpengar under 5dagar på betsafe.
Visste inget om detta innan 2018 då jag först läste att man ska spärras över hela nätverket ifall man har angivit att man har spelmissbruk.
Ett välskrivet Mail med bevis på tidigare konversationer där jag tydligt angivit att jag hade spelmissbruk och lite tjat.
Så fick jag efter två veckor in ca 190 000kr på mitt konto.
Var inte helt fel kan jag lova!!
Fick faktiskt tillbaka cashen från Betsson! Hade stängt av mig utan någon nämning av spelmissbruk från Betsson, Betsafe och Nordicbet under 2016, kunde sen inte öppna ett konto hos Triobet pga att jag hade stängt av mig hos de 3 bolagen. Hade inget konto hos Racebets men mejlade dem och nämnde att jag skulle bli permanent spärrad pga spelberoende, alltså enda sajten av de fem jag nämnde spelberoende på och jag hade inte ens öppnat upp kontot där.
Öppnade sen ett konto hos Vernons i augusti 2017, några månader efter att Betsson Group hade köpt upp Vernons, och torskade pengar. Tänkte att det här var ett långskott till skillnad från mitt tidigare ärende hos Bethard som var solklart men där de vägrade att betala tillbaka något, men det lönade sig att prova!
Gör det ni med, gå igenom de mejl ni skickat till spelbolag angående spelberoende eller bara permanent stängning så kanske ni också får tillbaka lite cash. Ring även och fråga vartenda bolag exakt vilka spelbolag de samarbetar med. Fick reda på att Vernons tillhörde Betsson Group genom att ringa kundtjänsten och fråga, det framgår inte av deras licenssida på MGA.