Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-15, 14:04
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det r ju helt klart trevligt.

Vet ven att i en del av de gamla tidningarna s var det vldigt svrt fr en del att det blev i frg s det blev en del sikter mm fr att de gick ver till frg. S p den punkten s r vl folk splittrade
Citera
2019-01-15, 14:05
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Troligen blev det nog s till slut. Vilket r vldigt synd mste jag erknna.
Men det r vl inget att gra t.
Ja, jag tycker ocks att det var synd. Det skulle vara kul att han en komplett utgivning av frsta omgngen. Man fr vl leta p antikvariat och liknande.
Citera
2019-01-15, 14:07
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Ja, jag tycker ocks att det var synd. Det skulle vara kul att han en komplett utgivning av frsta omgngen. Man fr vl leta p antikvariat och liknande.

Du har en pong dr. Samtidigt s r ju jakten en del av njet.
Citera
2019-01-15, 14:10
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
BigFatCone

Sedan s skulle Jag vilja frga er Fantomen diggare en sak.
Kan man diskutera bi serierna i Fantomen tidningarna eller blir det att kolla / Skapa forumtrdar fr dem.
Menar d James Hund , Rick OShay & ven det oknda och del Sfi - serie avsnitt.

Eller kommer vi glida ifrn mnet tro??
Mod fr ta beslut om det
Citera
2019-01-15, 14:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vet ven att i en del av de gamla tidningarna s var det vldigt svrt fr en del att det blev i frg s det blev en del sikter mm fr att de gick ver till frg. S p den punkten s r vl folk splittrade
Ja, vi prenumererade p Fantis d och det var ett himla liv om frgsttningen. Jag har inget emot den, den r till och med bra. Mer d att jag helt enkelt fredrar det svartvita.
Citera
2019-01-15, 14:21
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, vi prenumererade p Fantis d och det var ett himla liv om frgsttningen. Jag har inget emot den, den r till och med bra. Mer d att jag helt enkelt fredrar det svartvita.

Sjlv s r jag van vid bda ven om som sagt s har Svartvitt varit lite bttre vissa stunder skall jag erknna. Men det r vl en smaksak.

Vad tycker ni om Fantomens utveckling.
Vet att ngra tjatar om PK-ism och att fantomen tog politisk stllning m.m.
Men vad jag vet s har han alltid slagits mot ondska ven mot Sighpirater.
Citera
2019-01-15, 14:23
Medlem
Rebali179s avatar
Nr vi nd r inne p Sighpirater och pirater ver lag.
Vad hnde med Kaite Sommershet som blev "piratdrottning" eftersom fantomen fick en son med henne utan att han visste om det. Dock har jag inte tidningen med slutet p historien s jag hoppas f reda p hur det gick till slut
Citera
2019-01-15, 14:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Sjlv s r jag van vid bda ven om som sagt s har Svartvitt varit lite bttre vissa stunder skall jag erknna. Men det r vl en smaksak.

Vad tycker ni om Fantomens utveckling.
Vet att ngra tjatar om PK-ism och att fantomen tog politisk stllning m.m.
Men vad jag vet s har han alltid slagits mot ondska ven mot Sighpirater.
Jag har nog inte lsta Fantomen sen 90-talet s jag kan inte riktigt uttala mig.

Men som du sger s har han alltid varit ganska PK.
Citera
2019-01-15, 14:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag har nog inte lsta Fantomen sen 90-talet s jag kan inte riktigt uttala mig.

Men som du sger s har han alltid varit ganska PK.

P sitt eget stt men det har han vl blivit med tiden.
Dock blev det en del rabalder ver att Fantomen hll p att bli Homosexuell eftersom han trodde att
Pven Giovanna var en kille frst och sedan s fick ha reda p att det var en kvinna.
Citera
2019-01-15, 14:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
P sitt eget stt men det har han vl blivit med tiden.
Dock blev det en del rabalder ver att Fantomen hll p att bli Homosexuell eftersom han trodde att
Pven Giovanna var en kille frst och sedan s fick ha reda p att det var en kvinna.
Med tiden vet jag inte. Han har ju s lnge jag kan minnas nedkmpat vita kolonisatrer och s dr.
Citera
2019-01-15, 14:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Med tiden vet jag inte. Han har ju s lnge jag kan minnas nedkmpat vita kolonisatrer och s dr.

Det har du rtt i
det hade jag totalt glmt bort.
Citera
2019-01-15, 15:03
Medlem
Citat:
Nr frsvann dem det hade jag inte tnkt p, Dock finns det en del bokband med ventyr med krnikorna att lna p biblioteket som tur r
Fantomenkrnikan som tidning frsvann 2010. Man han med upp till #100 jmt nr den lades ned.

Du fr dem fr en vldigt billig peng p loppisar och liknande och det drller av dem p Tradera. Har aldrig haft ngot samlarvrde.

Citat:
Saknar ni den svartvita tidningen eller vill ni ha frg versionen
Idag fungerar frg.

Nr man bytte hade man tv problem. Dels var det ett uselt tryck-jobb s serierna blev frstrda av dligt tryckta frger. Dels var serier d ritade fr svart-vitt och sedan bara frglagda. Man ritar svart-vita och frgade serier p helt olika stt med mycket mer skuggning i de svart-vita osv. Det blev inte bra. Mnga Jaime Vallv-serier blev helt olsliga i frg.

Det tog nog en 5 r ungefr innan man brjade lra sig att gra(och lsa) Fantomen i frg.
Senast redigerad av byggare bob 2019-01-15 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in