Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2019-03-05, 23:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Haha nä, kanske inte, men det finns dock en klar korrelation mellan folk som stödjer Robinson och en avsky gentemot kommunism. Och då blir det så klart extra kul att dricka deras tårar när den fria marknaden drabbar dem negativt, som den tycks ha gjort här där företag uteslutit en person som bryter mot deras regelverk
Fast hade du skaffat dig kunskap i saken från andra källor än baksidan av ett flingpaket. Då hade du märkt att en monopolmarknad som Facebook de facto har, inte räknas som fri.
Samma lika med twitter och youtube.
Det rimliga är att bryta upp den typen monopol så att åsikts och yttrandefriheten kan upprätthållas.
Citera
2019-03-05, 23:57
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Kolla Twitter. De bannar folk från högern hela tiden för oskyldiga saker medan vänsterfolk kan hetsa om mord och upplopp utan konsekvenser. Visste ni att det står i deras regler att du blir bannad om du exempelvis skriver till någon som identifierar sig som något (vi säger en transsexuell irakisk höna) och man skriver emot och rättar att personen är en man eller kvinna. Då blir du bannad för du får inte säga emot vad någon identifierar sig som hur absurt det än är. En sak jag kan komma på som faktiskt står i reglerna. Oftast är det ju bedömningsfråga (dvs. vänstern får stanna men inte högern) Skriver du "I hate black people" bannad. Skriver du "I hate white people" inte bannad.

Kolla Kathy Griffin. Lagt upp bild på avhugget Trump-huvud, hetsat om att man ska döda oskyldiga barn osv. Men hon är kvar men folk från högern som inte ens gjort något hemskt tas bort för de har "fel åsikt"

Jag testade att skriva en hashtag från mitt konto som jag inte hade använt på typ två år. Det enda jag skrev var #LearnToCode som är en hashtag som hånar journalisters beteende. Skulle bara testa hur absurt det är.Tog två timmar sen var jag bannad. Men om du är feminazi som uppmanar till mord på vi tar Tommy Robinson som exempel. Då blir du inte bannad.

Sociala medier struntar i hur hemskt det du skrivit eller gjort är. De bryr sig bara om en politisk agenda.

De sorgligaste e väl ändå att vuxna människor har Twitter huvudtaget .
Människan har blivit extremt skev efter börjat med facebook , instagram å Twitter.

Alla e kränkta på varandra å människan har blivit mer å mer osäker.

Visst internet e bra tills en vis gräns , men att vuxna människor Twittrar om exakt allting det är mindre bra för vår utveckling .

Har inte vuxna jobb , familjer osv att pyssla med istället ?
Citera
2019-03-06, 06:04
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
De sorgligaste e väl ändå att vuxna människor har Twitter huvudtaget .
Människan har blivit extremt skev efter börjat med facebook , instagram å Twitter.

Alla e kränkta på varandra å människan har blivit mer å mer osäker.

Visst internet e bra tills en vis gräns , men att vuxna människor Twittrar om exakt allting det är mindre bra för vår utveckling .

Har inte vuxna jobb , familjer osv att pyssla med istället ?

Haha nu låter du som min farsa som tror att bara för att man har Twitter och Facebook så betyder det att man bokstavligt talat spenderar en hel dag sittandes framför datorn och dessa sidor. Man kan ju ha Twitter och kolla den några gånger om dagen och ändå ha ett fungerande jobb och familj vid sidan om
Citera
2019-03-06, 08:16
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Haha nu låter du som min farsa som tror att bara för att man har Twitter och Facebook så betyder det att man bokstavligt talat spenderar en hel dag sittandes framför datorn och dessa sidor. Man kan ju ha Twitter och kolla den några gånger om dagen och ändå ha ett fungerande jobb och familj vid sidan om

Förstår jag

Men så e inte ofta fallet
Folks liv kretsar runt dessa medier

Tex - varför sa han det på Twitter ? - Nu la agda upp ännu ett foto på instagram !

Blir som alla sitter å läser hänt i veckan på frisörsalongen

Men visst e det någon gång så , då är det inte fel.
Citera
2019-03-06, 14:42
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Det är ju irrelevant. Det finns personer med ett värdelöst liv som inte har twitter så förstår inte vad du försöker komma fram till. Folk blir sura och händer massa skit pga. saker folk skriver på twitter oavsett hur många minuter random person är inne på sidan.

https://youtu.be/DZCBRHOg3PQ podcast med Twitters CEO och nån kvinna som jobbar där som försöker slingra sig undan men Tim Pool visar var skåpet ska stå.

För att få detta till topic: sociala medier är sjukt vänstervridna. Rätt tydligt att Tommy blev avstängd från sociala medier pga. att han kunde visa upp lite bevis för att journalister gör allt för att sänka en person som har en annan åsikt än de själva.
Citera
2019-04-04, 11:14
Medlem
kalkryggars avatar
Nu har Tommy Robinson i princip blivit bannad från Youtube också.

Visst hans kanal finns kvar. Men alla hans videos har lagts bakom den där väggen så man inte kan kommentera eller ens gå tillbaka (backa i webbläsaren). Söker man på kanalens namn så får man ingen träff på varken den eller några videos på kanalen.

Det känns ärligt talat lite sjukt. Tycka vad man vill om honom men det finns hur många som helst som uttrycker sig mycket värre på hans motståndssida och dom får vara kvar på inte bara Youtube utan också Facebook, twitter, Instagram etc.

Frågan är om detta verkligen är bra för samhället? Jag tror det enda man lyckas med är att bromsa in den "alternativa" sidan. Det gör att när det väl brister så har dom bara samlat på sig ännu mer frustration och hat för den behandling dom får utstå. Riskerar inte det att göra revolutionen värre?

Nästa fråga då är om det blir revolution eller lyckas dom (staten, vänstern eller vad det nu är) böja deras ryggar?

https://www.youtube.com/watch?v=bZwLEaDcBGg

Tim Pool trampar väldigt försiktigt i varenda mening och citat han återger i sina videos genom att kommentera hur illa det kan gå om han läser upp citat, rapporterar andras nyheter, även när det är stora nyhetsmedier han citerar ifrån. Men hjälper det, kommer även Tim Pool att "bannas" en dag? Var går gränsen?
Citera
2019-04-06, 18:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu har Tommy Robinson i princip blivit bannad från Youtube också.

Visst hans kanal finns kvar. Men alla hans videos har lagts bakom den där väggen så man inte kan kommentera eller ens gå tillbaka (backa i webbläsaren). Söker man på kanalens namn så får man ingen träff på varken den eller några videos på kanalen.

Det känns ärligt talat lite sjukt. Tycka vad man vill om honom men det finns hur många som helst som uttrycker sig mycket värre på hans motståndssida och dom får vara kvar på inte bara Youtube utan också Facebook, twitter, Instagram etc.

Frågan är om detta verkligen är bra för samhället? Jag tror det enda man lyckas med är att bromsa in den "alternativa" sidan. Det gör att när det väl brister så har dom bara samlat på sig ännu mer frustration och hat för den behandling dom får utstå. Riskerar inte det att göra revolutionen värre?

Nästa fråga då är om det blir revolution eller lyckas dom (staten, vänstern eller vad det nu är) böja deras ryggar?

https://www.youtube.com/watch?v=bZwLEaDcBGg

Tim Pool trampar väldigt försiktigt i varenda mening och citat han återger i sina videos genom att kommentera hur illa det kan gå om han läser upp citat, rapporterar andras nyheter, även när det är stora nyhetsmedier han citerar ifrån. Men hjälper det, kommer även Tim Pool att "bannas" en dag? Var går gränsen?

Jag tror gränsen håller på att nås as we speak. Förföljelsen av Tommy Robinson har varit brutal, man har även försökt ge sig på hans familj, och det är staten själva som gör det, och media, plus stora delar av det muslimska civilsamhället. Att Tommy inte har brutit ihop än är ett underverk och ett bevis på att han har sanningen på sin sida och är stenhårt övertygad på det han tror på.

Andra som blir förföljda av staten är Jayda Fransen & Julian Assange. Vi har också kända namn som Jared Taylor, Lauren Southern, Britney Pettybone, Milo Yiannopoulos, Stefan Molyneux m.f som blivit bannade från inträde i olika västerländska länder och blir utsatta för censur och våld när dom försöker tala offentligt. Detta är människor med väldigt många följare och behandlingen av dom gör att hatet och frustrationen mot staten, politiker, media, polis växer och växer.

Samtidigt behandlar man muslimska extremister, som är ÄKTA extremister, med silkeshandskar och den västerländska befolkningen ser sina hemländer transformeras mer och mer medans dom blir utsatta för muslimska våldsbrott och terrorism. Nej detta kan inte fortsätta mycket längre till. Det håller på att brista nått så in i helvete.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in