2019-03-16, 10:04
Medlem
I hennes väska har hon olika färdigskrivna lappar med svar som hon använder när nån sticker fram en mick.
2019-03-16, 10:05
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Inget ont om Greta men hon gör inte något nytänkande. Hon bryr sig om miljön vilket har varit en stor fråga sen Al Gores klimatfilm för ca 10 år sen eller nåt sånt. Däremot så har dom lyckats med att sprida en hjältegloria för att hon stejkar nån timme varje fredag för miljöns skull. Det är absolut inget dåligt med att sprida ut budskapet men det är fortfarande bara en lyckad mediagrej. Hon har blivit en symbol för miljöpolitiken på samma sätt som den där pojken som dog på en strand när flyktingströmmarna började

Jag ser inget problem med det. Hon o vad hon säger är inte det viktiga. Det viktiga är att ögon öppnas o att vi lyssnar mest på människorna som bäst kan ge oss råd om hur allvarligt det är o vad vi måste göra om vi vill försöka. Är det kört redan kan det va bra att veta också. Al Gores utspel kändes som en förtäckt valkampanj. Den rörelsen som varit på sistone har varit stark på ett helt annat sätt. Dessa barn vet att deras framtid är mycket osäker. Att va ung med den bleka framtidsutsikten måste va så förtärande. Skenande ångest varje dag? Att vi medelålders är halvok med att sitta i baren på Titanic hjälper inte dom sas.
Senast redigerad av Vedträ 2019-03-16 kl. 10:08.
2019-03-16, 10:06
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Inget ont om Greta men hon gör inte något nytänkande. Hon bryr sig om miljön vilket har varit en stor fråga sen Al Gores klimatfilm för ca 10 år sen eller nåt sånt. Däremot så har dom lyckats med att sprida en hjältegloria för att hon stejkar nån timme varje fredag för miljöns skull. Det är absolut inget dåligt med att sprida ut budskapet men det är fortfarande bara en lyckad mediagrej. Hon har blivit en symbol för miljöpolitiken på samma sätt som den där pojken som dog på en strand när flyktingströmmarna började
Hon har ju gjort livet lite roligare för skolungar.
Tänk att få sätta sig på bussen och fara in till stan i stället för att gå i skolan!! Och förresten, en timma om dagen??? Hon far ju land och rike runt och det tar väl all hennes tid?
Vad har hon för lösning på problemet?
Har inte samtliga politiker målet att stävja nerskitningen av vår jord?
Vad är nytt annat än spridningen av cevil olydnad?
Fanatiker finns överallt, nördar och begripasigpåare, men kommer någon lösning? Inte vad jag kan se.
Börja med att straffa rederier samt de som hanterar sopor och vräker ut skiten i haven, hårda straff, typ näringsförbud samt minst 10 års fängelse.
Se till att framförallt östsidan skärper till sig med sina utsläpp som pågår vinst för våg. Bara att bojkotta deras produkter. Alltid en början, samt tar hårt på de drabbade.

Vanligt bondförnuft kommer man långt på, men hysterien kommer man ingen vart med.
2019-03-16, 10:08
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad finns det som kan styrka detta? Jag hade för mig att inkomsterna från boken går till hjälporganisationer.
De är narcissister, det är inte pengar som är främsta mål utan uppmärksamhet. Dottern är narcissism by proxy.
2019-03-16, 10:09
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
All form av tankeverksamhet avstannar efter första impulstanken som du nämner, man infinner sig i en fiktiv behaglig zon.
Precis, och en slags överlämnande i det typiskt svenska "hej och hå vad lite jag kan göra, men titta på den där lilla hjältinnan, precis som pippi långstrump".

Kändisarna verkar övergett migrationsfrågan för klimatneurosen.
2019-03-16, 10:10
Medlem
crawlys avatar
Det verkar inte vara något fel på Greta. Hon repeterar det hon lärt sig, precis som 99% av befolkningen. Att hon faktiskt väljer att engagera sig är i grunden positivt.

Det som är negativt är en politisk vuxenvärld som utnyttjar henne för sina egna syften. Det är djupt oetiskt, men har tyvärr många historiska exempel.

Allt handlar ju i grunden endast om att flytta beskattningen från arbete till konsumtion, och mottagaren av pengarna från kommuner till en på sikt överstatlig struktur i Bryssel; sk. "grön skatteväxling".
Att jorden håller på att kylas ner bryr sig ingen om. Klimatpopulism tror jag man kan kalla det. Jag ogillar att man drar in en helt oskyldig tjej i detta, då jag knappast tror att hon har onda avsikter, utan tvärtom bara agerar efter det hon fått veta.
2019-03-16, 10:15
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad finns det som kan styrka detta? Jag hade för mig att inkomsterna från boken går till hjälporganisationer.
Du är också medveten om att den sociala medieansvarige kring greta-ståhejet är vän med föräldrarna och tjänar på detta.

Det hela är ett upplägg av samma sort som "omringad av psykopater"-entreprenören: kom med ett format att utbilda instanser med pengar och du har en kassako. Klimatneurosen är den nya kassakon efter rättvisemärkningar och jämställdhetsbyråer tappar fart.
2019-03-16, 10:23
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har hon livvaktsskydd? Som alla visselblåsare har även hon ett pris på sitt huvud och med tanke på att det hela börjar gå överstyr och rätt vad det är så kommer de fredliga strejkerna och demonstrationerna att urarta till upplopp och då får hon problem. Hon kommer då att riskera både åtal samt att bli skjuten.
2019-03-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har hon livvaktsskydd? Som alla visselblåsare har även hon ett pris på sitt huvud och med tanke på att det hela börjar gå överstyr och rätt vad det är så kommer de fredliga strejkerna och demonstrationerna att urarta till upplopp och då får hon problem. Hon kommer då att riskera både åtal samt att bli skjuten.

Är det inte redan ett regelrätt Klimatuppror.
2019-03-16, 10:32
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Jag ser inget problem med det. Hon o vad hon säger är inte det viktiga. Det viktiga är att ögon öppnas o att vi lyssnar mest på människorna som bäst kan ge oss råd om hur allvarligt det är o vad vi måste göra om vi vill försöka. Är det kört redan kan det va bra att veta också. Al Gores utspel kändes som en förtäckt valkampanj. Den rörelsen som varit på sistone har varit stark på ett helt annat sätt. Dessa barn vet att deras framtid är mycket osäker. Att va ung med den bleka framtidsutsikten måste va så förtärande. Skenande ångest varje dag? Att vi medelålders är halvok med att sitta i baren på Titanic hjälper inte dom sas.
Vi sitter förihelvete inte på Titanic med avseende på klimatet. Däremot finns det all anledning att oroa sig över vårt land när en massa medelklassidioter och kända kändisar går upp i brygga över en skolkande unge.
2019-03-16, 10:34
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vi sitter förihelvete inte på Titanic med avseende på klimatet. Däremot finns det all anledning att oroa sig över vårt land när en massa medelklassidioter och kända kändisar går upp i brygga över en skolkande unge.

Du läste inte mitt meddelande längre upp va? Jag diskuterar inte med efterblivna.
2019-03-16, 10:34
Medlem
jori9900s avatar
Ar hon verkligen 16? hon ser ju ut som en retarded 10 aring..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in