Citat:
Ursprungligen postat av
Doktorphil
jag sätter tusen spänn på att hon är riksdagskandidat till nästa riksdagsval , nån som sätter emot .
om det inte är så skänker jag tusen spänn till röda korset.
drar ganska mycket paralleller till Anton Abele .
sen har hon ju sitt på det torra , och hennes diagnos kommer lyftas fram som en superkraft .
Och alla som säger emot är dumma , elaka eller håller på patriakatet.
Vi behöver politiker som gått i skolan längre än de outbildade politiker som nu bestämmer i Sverige. Detta är sista dödsrycket, för en politik där man skyller politiska tillkortakommanden på miljön, eller gör miljöpolitik av saker som går att lösa. Greta är en billig lösning, där politikerna undkommer ansvar i vanlig ordning. Jag skulle vilja se en analys av flyktingvågens miljökonsekvenser i Sverige. Gretas mamma vill öka befolkningen, men hindra andra medborgares resor, för att dämpa sin egen ångest.
Är det en konspiration, att dra in välståndet, och allt som är roligt för medborgarna, när pengarna är bortslösade på olika politiska utfall, undrar jag.
Vi hade ren och billig energi, men den avvecklades. Vi hade vatten, vägar och övrig infrastruktur, så nära en Utopi man kunde komma. Inarbetade resurser förslösas eller ges bort. Med en nära fördubbling av befolkningen utan beredskap, och utan att öka på infrastrukturen, blir det miljöproblem, eftersom det är människor som skräpar ner. Vissa delar av Sverige är överbefolkade, och med överbefolkning kommer miljöproblem. En sak det är tyst om, när vissa diskussioner bara har en vinkling.
Att ta en flicka från en familj i kaos och djup ångest, och ge henne ett uppdrag är bara ett nytt bottennapp. Det är odemokratiskt. Och att pissa på viktiga frågor som miljö.
Det borde vara självklart att alla barn har rätt till skolgång och en uppväxtmiljö med framtidstro. Gretas öde är tragiskt, på det inviduella planet. En hel familj som får klimatångest, och blir tongivande i miljöfrågor kan bara hända i Absurdistan.