2019-03-22, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av WWTC
Har svenskar så dåligt självförtroende att dom måste lyssna på ett barn för att veta vad dom ska tycka? Makthavarna kan inte ha höga tankar om oss när dom tvingar på oss detta spektakel. Sorgligt.

Om Greta sketa hade skolstrejkat för en upprustning av psykvården i det här landet hade jag kunnat köpa det. För det lär verkligen behövas.
Senast redigerad av Grus-Olle 2019-03-22 kl. 12:41.
2019-03-22, 14:32
Medlem
Försöker MP skaffa billiga röster, eller är t.o.m våra politiker så makalöst naiva?
Börjar seriöst bli orolig hur snäv bubblan är hos mänskligheten, att man inte är kapabel att utföra oberoende analyser, utan följer slaviskt ett sekt likt tunnelseende!

Urklipp:
Per Bolund, kommande språkrör för MP, inget konkret utan spinner vidare på hysterin:

– Oroad för att vi har väldigt mycket att göra på kort tid, och vi har bara tio år på oss. Optimist därför att jag känner en så enormt stark medvind i våra frågor, säger han och pekar bland annat på ungdomar som strejkar för klimatet.

Isabella Lövin, passar på att spela med godhetsknarkarna:

Hon hyllar också Greta Thunbergs engagemang för klimatet, som spridit sig världen över:

– Om Gretas hemland kan bli det första land som ställer om, då har vi lyckats med något historiskt stort. Jag kommer göra min del i det, säger Isabella Lövin.
2019-03-22, 19:56
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Till hösten kommer säkert något annat att oroa sig för. Om inte annat så för skogsbränderna igen. Hysterin är bara för att medierna har nyhetstorka och folk för dåliga fritidsintressen numera.
Om folk istället högg ner all sly som inte gör någon nytta vare sig runt vägar eller tar upp betesmark hade man åtminstone gjort en massa nytta och faktiskt gjort mer för naturen och miljön än att strejka och demonstrera. Det vore något för Gretas gäng att ta tag i.

Färdas man i Finland märks det att där rensar man bort sly.

Även i bildlig mening.
2019-03-22, 20:04
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Färdas man i Finland märks det att där rensar man bort sly.

Även i bildlig mening.

Ja som vanligt har de andra nordiska länderna förstått var problemen finns och är föregångare i allting.Här hade man något projekt på 1980-talet där man röjde slyn men sedan sa man sig inte ha råd att hålla vägar och gammal åkermark öppen från sly och sådant straffar sig i längden. Där borde MP och även C göra gemensam sak för kräva att man gör som i Finland.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-03-22 kl. 20:06.
2019-03-22, 21:24
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Undrar hur mycket Ernman styr i bakgrunden?
Ernman styr allt. Bara att jämföra datum och hur dem skriver. Avkomman styrs av fanskapet till mor. Ren bluff.
2019-03-22, 23:03
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Ernman styr allt. Bara att jämföra datum och hur dem skriver. Avkomman styrs av fanskapet till mor. Ren bluff.

Verkar som att hon har gett upp sin sångkarriär.
2019-03-22, 23:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Verkar som att hon har gett upp sin sångkarriär.

Slutade visst redan 2014 bland annat kopplat till att Greta mådde dåligt.
2019-03-23, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, hon har inte FAS. Det är bara att hon har en frisyr som stramar åt runt ansiktet så att hela kinderna ramas in, vilket inte är vanligt bland barn i hennes ålder.

Här grips det desperat efter halmstrån ser jag. Nej, det är inte frisyren. Frisyren förklarar inte näsrotens placering eller de små tättsittande ögonen m.m. Det var en dålig blivande mor som söp under graviditeten för sådär 16--17 år sedan så att barnet fick alkoholrelaterade fosterskador. Samma moder tycks inte precis vara lämplig som förälder nu heller, så som hon uttnyttjar sin utvecklingsstörda dotter som buktalardocka för vulgär politisk propaganda.

Citat:
Det är bedrövligt med alla vuxna män i den här tråden som mobbar ett barn.
Håll dig till ämnet. Du kan starta en ny tråd i t.ex. papperskorgen där du diskuterar den för detta ämne helt irrelevanta frågan om hur elaka män är, så lovar jag att komma och ignorera den.

För övrigt är det tämligen komiskt med dessa klimatkulthysteriker som ena stunden skall ha mongo-Greta till "statsminister" eller "nobelpristagare" (för all del tycks fredspriset delas ut ironiskt), som om hon skulle vara något geni eller så, nästa stund är det "stackars lilla barn". Det är två inkompatibla narrativ och ett praktexempel på kognitiv dissonans eller "doublethink" som Orwell kallade det.
2019-03-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Här grips det desperat efter halmstrån ser jag. Nej, det är inte frisyren. Frisyren förklarar inte näsrotens placering eller de små tättsittande ögonen m.m. Det var en dålig blivande mor som söp under graviditeten för sådär 16--17 år sedan så att barnet fick alkoholrelaterade fosterskador. Samma moder tycks inte precis vara lämplig som förälder nu heller, så som hon uttnyttjar sin utvecklingsstörda dotter som buktalardocka för vulgär politisk propaganda.

Håll dig till ämnet. Du kan starta en ny tråd i t.ex. papperskorgen där du diskuterar den för detta ämne helt irrelevanta frågan om hur elaka män är, så lovar jag att komma och ignorera den.

För övrigt är det tämligen komiskt med dessa klimatkulthysteriker som ena stunden skall ha mongo-Greta till "statsminister" eller "nobelpristagare" (för all del tycks fredspriset delas ut ironiskt), som om hon skulle vara något geni eller så, nästa stund är det "stackars lilla barn". Det är två inkompatibla narrativ och ett praktexempel på kognitiv dissonans eller "doublethink" som Orwell kallade det.

Menar du att jag är klimathysteriker och ett fan av Greta bara för att jag är emot mobbning?
2019-03-23, 10:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Menar du att jag är klimathysteriker och ett fan av Greta bara för att jag är emot mobbning?
Mobbing? Hon har en mental funktionsnedsättning och en väldigt sen fysisk utveckling.
Hon framställs som en intellektuell gigant när hon de facto inte ens fixar grundskolan.
Hon är ett offer för cyniska vuxna som vet att hon kommer få ta mycket skit.
Tragiskt men ansvaret faller på hennes föräldrar.
2019-03-23, 14:13
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Mobbing? Hon har en mental funktionsnedsättning och en väldigt sen fysisk utveckling.
Hon framställs som en intellektuell gigant när hon de facto inte ens fixar grundskolan.
Hon är ett offer för cyniska vuxna som vet att hon kommer få ta mycket skit.
Tragiskt men ansvaret faller på hennes föräldrar.

Tyvärr har du nog prickat in henne, det kommer gå åt helvete. Överdos vid 25...

Trist, bara för att man har en mamma som inte kan förlika sig med verkligheten.

/BubbasBoy
2019-03-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn

Kan ju vara tvärtom också. Gretas diagnos(er) håller familjen i ett järngrepp. Tänk om hon hade valt att ha ångest för el i stället. Då kanske familjen hade bott i tält på en öde ö och hon själv gått omkring i en riddarutrustning. Men i alla fall, kanske hon kan få unga tjejer/kvinnor till att sluta se ut som Kardashian-kopior eller porraktriser. Och det vore ju en välgärning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in