2019-03-24, 14:34
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
Angående undertexter. Smart IPTV appen var skitbra dock så stöder den inte textning..
Läser att det är inte helt hundra på allt vad som stöds och inte stöds men det framkommer mest att

*Tvip s box,
*Nvidia shield tillsammans med iptv extreme pro appen
ska stödja nästan all form av undertextning. Magbox är säkert men den känns föråldrad i dagsläget.

Det jag önskar är teletext och dvb textning. Vad rekommenderas till en LG oled?
Kolla om din TV är uppbyggd på Android. Då kan du ladda hem IPTv Extreme appen. Annars behövs en box
2019-03-24, 21:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Angående undertexter. Smart IPTV appen var skitbra dock så stöder den inte textning..
Läser att det är inte helt hundra på allt vad som stöds och inte stöds men det framkommer mest att

*Tvip s box,
ska stödja nästan all form av undertextning. Magbox är säkert men den känns föråldrad i dagsläget.

Vad menar du med att smart iptv inte stödjer textning? Jag har textning på alla kanaler där min leverantör erbjuder textning. T.ex alla viasat, cmore filmkanaler, ja dom flesta kanaler jag tittar på faktist.

Jag visste inte att det ens fanns hårdvara eller leverantörer som stödjer teletext på IPTV. Du menar alltså att få undertexter till exempel till SVT 1 under ett svenskt program via 199 på text-tv? Har som sagt inte hört talas om att det existerar inom iptv. Kan vara jag som är dåligt påläst iofs.

Dom fåtal gånger jag desperat har behövt textning för ett program på tv4 eller svt så har jag helt sonika slagit över till vanliga kanalerna via antenn och tittat. Alternativt sett via TV4 Play/SVT Play appen på boxen.
2019-03-24, 23:14
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad menar du med att smart iptv inte stödjer textning? Jag har textning på alla kanaler där min leverantör erbjuder textning. T.ex alla viasat, cmore filmkanaler, ja dom flesta kanaler jag tittar på faktist.

Eftersom jag är halvt döv så är det rätt nice med undertexter men du har fel. Man trycker på den röda knappen och få fram audio 1 och på nästa rad audio: off och trycker man grön knapp så blir den on. Men det är min själ-i-helvetes-namn inte alltid det funkar eller det är ett språk man förstår.

Har LG OLED B7 så antar min Smart IPTV-app är senaste...

Kan dock knappa mig över till HDMI2 där FireStick sitter och ladda upp IPTV Extreme och där funkar det bra. Så, tja... vissa saker har man lärt sig leva med.

Smart IPTV har också lite att önska när det kommer till EPG. Hoppas det blir bättre.
2019-03-24, 23:21
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Eftersom jag är halvt döv så är det rätt nice med undertexter men du har fel. Man trycker på den röda knappen och få fram audio 1 och på nästa rad audio: off och trycker man grön knapp så blir den on. Men det är min själ-i-helvetes-namn inte alltid det funkar eller det är ett språk man förstår.

Har LG OLED B7 så antar min Smart IPTV-app är senaste...

Kan dock knappa mig över till HDMI2 där FireStick sitter och ladda upp IPTV Extreme och där funkar det bra. Så, tja... vissa saker har man lärt sig leva med.

Smart IPTV har också lite att önska när det kommer till EPG. Hoppas det blir bättre.

Hur menar du att jag har fel? På min Firestick funkar textningen smärtfritt med Smart IPTV. Kan inte uttala mig om LG eller liknande. Men på stickan, inga problem.
2019-03-24, 23:36
Medlem
eggshellss avatar
Citat:

*Tvip s box,

Citat:
Hur menar du att jag har fel? På min Firestick funkar textningen smärtfritt med Smart IPTV. Kan inte uttala mig om LG eller liknande. Men på stickan, inga problem.

Inte för att vara petig men du skrev att textning fungerade bra på alla kanaler :P Ja kanske med rätt hårdvara men inte med Smart IPTV på LG som frågaren nämnde.

Kan tipsa teamflashh att köpa en Firestick, bör inte kosta mer än $60 USD och köra IPTV Extreme
2019-03-24, 23:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Inte för att vara petig men du skrev att textning fungerade bra på alla kanaler :P Ja kanske med rätt hårdvara men inte med Smart IPTV på LG som frågaren nämnde.

Kan tipsa teamflashh att köpa en Firestick, bör inte kosta mer än $60 USD och köra IPTV Extreme

Jag missade att han satt på en LG TV. Då fattar jag Det är jobbigt att Smart IPTV appen skiljer sig så mycket beroende på vilken hårdvara man råkas ha...
2019-03-24, 23:44
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Jag missade att han satt på en LG TV. Då fattar jag Det är jobbigt att Smart IPTV appen skiljer sig så mycket beroende på vilken hårdvara man råkas ha...

Brofist Firestick ;

Lite gringe. ..

Hoppas Smart IPTV blir uppdaterad på 2016 Smart TV-modeller för det är en sjukt bra app men saknar lite :P
2019-03-25, 09:22
Medlem
Ni som äger Androidboxar
Har ni några "must have"-appar?
Vilka appar har ni dragit ner och varför?

Vet att många här inne har Formuler z7+
Jag skulle behöva fått svar på några frågor:

Jag har kopplat in min externa HDD i ena Usbporten i boxen och skall gå in i den via appen CX file explorer, men får endast "Access denied" på usb storage. Någon som vet vilken av portarna som man sätter usb hårddisken i? Kollat alla inställningar och hittar inget med behörighet. När jag sedan kopplar in hddn i datorn har boxen gjort en Android mapp med undermappar på hddn. Någon som vet vad detta beror på?

Jag vill kunna spela in och kunna spola tillbaka på ett program som sänds live, vad jag förstår så skall det funka men jag behöver en usb-sticka på minst 32gb?

Tack på förhand.

EDIT:
Bytte filmprogrammet till FX file Explorer och nu funkar allt som det ska.
Senast redigerad av Jonny.Boj 2019-03-25 kl. 10:17.
2019-03-25, 20:03
Medlem
teamflashhs avatar
Citat:

Det stämmer, textningen fungerar på de flesta kanaler men inte hundra.
Intressant tips.
Citat:
Textningen är inte helt borta. Utan den finns på dom flesta kanaler som du nämnt tidigare. Dock behöver jag textning på nästan alla kanaler annars måste jag ha ljudvolymen på max och det är inte bra för grannsämjan.
2019-03-26, 17:59
Medlem
Browndawgs avatar
Jag har någon gång sett en länk här inne där man kunde se vilka kanaler internationellt som visar vilken match/sportevenemang. Jag brukar använda TV Matchen appen men nu hade jag behövt kolla efter en match internationellt över alla kanaler.

Någon som vet vilken site jag är ute efter? Det hade något med sat i namnet om jag inte minns helt fel.
2019-03-26, 19:51
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Jag har någon gång sett en länk här inne där man kunde se vilka kanaler internationellt som visar vilken match/sportevenemang. Jag brukar använda TV Matchen appen men nu hade jag behövt kolla efter en match internationellt över alla kanaler.

Någon som vet vilken site jag är ute efter? Det hade något med sat i namnet om jag inte minns helt fel.

Du menar kanske https://liveonsat.com/ tror dock det bara är fotboll.

För fotboll föredrar jag själv https://www.livesoccertv.com/

Om någon vet någon som har KHL och övriga sportevenemang på samma sätt länka gärna.
2019-03-26, 20:30
Medlem
Iptv på Apple tv

hej,

Vad anser ni är det bästa sättet/bästa appen för att se Iptv på en AppleTV, senaste modellen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in