Citat:
Ursprungligen postat av
teamflashh
Angående undertexter. Smart IPTV appen var skitbra dock så stöder den inte textning..
Läser att det är inte helt hundra på allt vad som stöds och inte stöds men det framkommer mest att
*Tvip s box,
*Nvidia shield tillsammans med iptv extreme pro appen
ska stödja nästan all form av undertextning. Magbox är säkert men den känns föråldrad i dagsläget.
Det jag önskar är teletext och dvb textning. Vad rekommenderas till en LG oled?
Vad menar du med att smart iptv inte stödjer textning? Jag har textning på alla kanaler där min leverantör erbjuder textning. T.ex alla viasat, cmore filmkanaler, ja dom flesta kanaler jag tittar på faktist.
Jag visste inte att det ens fanns hårdvara eller leverantörer som stödjer teletext på IPTV. Du menar alltså att få undertexter till exempel till SVT 1 under ett svenskt program via 199 på text-tv? Har som sagt inte hört talas om att det existerar inom iptv. Kan vara jag som är dåligt påläst iofs.
Dom fåtal gånger jag desperat har behövt textning för ett program på tv4 eller svt så har jag helt sonika slagit över till vanliga kanalerna via antenn och tittat. Alternativt sett via TV4 Play/SVT Play appen på boxen.