2019-03-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Du menar alltså att miljöproblematiken och klimatet är en vänsterfråga? 😅

Det skrev jag inte.
Jag menar att vänstern driver en liten naiv flicka framför sig för att göra reklam för klimathets, klimatångest, och annan ren vänsteridioti.
Det är ju synd om henne för fan. Hoppas någon vuxen griper in och får in henne på studierna igen.

Att det finns miljöproblem fattar väl till och med du. Behövs ingen Greta Thunberg för det.
2019-03-25, 20:39
Medlem
Citat:
Glöm inte deras respektive WT-män också som knäpper en öl framför fotbollen på 50-tumarn som är på avbetalning. De flesta tänker inte längre än så. Bara att kolla på Lyxfällan så får man ett genomsnitt på psyket på svenskarna. Klart att de blir upprörda när man försöker rucka på deras vardag med komplicerade frågor som miljö och klimat.

Särskilt när en ung tjej som Greta tänker steget längre än dessa.

När blev miljö samt klimat frågor komplicerat, samt vad har Greta kommit fram till?
2019-03-25, 20:49
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Klockrent med Kling och Klang och Pippi. Dessutom kan hon ju ta och maka på sig från Det Inre Af Södermalm och komma ner till Malmö och kolla vilka som är ena riktiga miljöbovar här. Jo de i rosengård och andra no go zoner, fy fasen vad de struntar i sopsortering där. Men det nämns ju aldrig medan Svensson sopsorterar bäst han kan, försöker minska på flygresor. Miljö-shameing gäller visst bara vita?

Ja eller Australien som var så duktiga att de drog ner på plastanvändandet med 80%. Applåder! Nu råkar det vara så att Afrika och Asien står för 90% av plasten i världshaven så vad fan gör det?

De är de riktiga rasisterna som inte tycker att man kan lära icke-vita källsortering. Man ska inte snacka vetenskap när man gömmer sig i PK-dimman och vägrar ta i lite känsliga problemområden.
2019-03-25, 21:00
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Själv så är jag klimatrealist, avliva alla över 65, alla utvecklingsstörda, sjuka korkade människor i världen. Ska man göra nåt för klimatet så ska det vara hållbart. Nu kanske jag får stryka på foten med, men då är det väl så då.

Nja.
Ett mera sakligt och realistiskt förslag levereades av "Arga Blatten talar" i podden "Hur kan vi": Barnbegränsning, "afrikaner klämmer ju fram fem ungar medan Svenskarn bara en". Blatten försökte få Gudrun Schyman att fatta detta. Greta Thunberg och hennes morsa borde varit med.

https://www.youtube.com/watch?v=g-yhapJp0jI
2019-03-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag svarade dig varför, han har en examen i teknisk fysik och är teknologie doktor.
Peter Stilbs som jag lade till är adjungerad Professor i fysikalisk kemi.
Men Greta har sett dokumentärer och har snart gått ur nionde klass.

Och kunskap i teknisk fysik gör en mer pålitlig i diskussioner om klimat och miljö än om man är kemist, biolog, meteorolog etc?
2019-03-25, 21:02
Medlem
Citat:
Miljöfrågan och klimatet är en högst vetenskaplig fråga och borde inte förknippas med skit som politiker och partier. Det berör oss alla.

Jag hoppas verkligen inte Greta gör några märkbara politiska uttalanden.

Har den bulvanen Greta gått ut och uppmanat sina fans att omedelbart sluta masskonsumera och istället spara och återanvända produkter, eftersom konsumtionen är den stora boven i dramat för klimatets påverkan?

Har flickan uppmanat alla sina fans att omedelbart sluta ta krediter hos bankerna för masskonsumtion, bilköp och fastighetsköp?

Har den Greta uppmanat alla sina efterblivna rosahåriga feminister med dreadlocks att sluta köpa färger och kemikalier till håret som smutsar ner miljön? För tittar man på detta anhang av folk, så syns det att köper sitt skit via Wish och dessutom är ansvariga för barnarbete och slavarbetare i Kina.
2019-03-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Har du läst forskningen själv? Vet du hur forskningen skiljer sig från vad politiker och journalister säger?

Har jag lästs Lars Berns vetenskapliga forskningsrapport om klimatförändringar? Nej, det har jag inte. Finns det en sådan, menar du?
2019-03-25, 21:06
Medlem
Det är tragiskt att hennes föräldrar inte hjälper henne. En förälders jobb är att lugna sina barn om de har vanföreställningar och inte uppmuntra hysterin. Hon tycker inte att det är någon poäng att gå till skolan för att skapa sig en framtid eftersom att samhällseliten lurat i henne att hon lever i The day after tomorrow. Blir ännu allvarligare när man tar in i beräkningen att hon har Aspergers syndrom. Att hon tillåts skolka istället för att få hjälp är skrämmande.

När klimatbluffen debunkas på allvar, alltså när det slutar vara inne och man ser till fakta, kommer hon stå kvar där medan resten av klimatkämparna har gått vidare till nästa fluga. Utnyttjad som minderårig för storfinansens syften, påhejad av sin mor och resten av omgivningen.

Massans minne är kort och ingen kommer bry sig om vad som hände med henne. För de (medelklassen) kommer inte vilja erkänna att de själva stod och applåderade när barn skolkade från skolan för ett påhittat samhällsproblem. Vi behöver bara vänta till nästa lågkonjunktur så är Greta glömd. Ni som inte tror mig, fråga någon ur arbetarklassen, de har inte tid med tramset.
Hon kom inte förstå vad som hänt när flugan är över.
2019-03-25, 21:07
Bannlyst
Citat:
Glöm inte deras respektive WT-män också som knäpper en öl framför fotbollen på 50-tumarn som är på avbetalning. De flesta tänker inte längre än så. Bara att kolla på Lyxfällan så får man ett genomsnitt på psyket på svenskarna. Klart att de blir upprörda när man försöker rucka på deras vardag med komplicerade frågor som miljö och klimat.

Särskilt när en ung tjej som Greta tänker steget längre än dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Något är ruttet med samhället när vuxna människor tillber en femtonåring. Jag hade 8nte brytt mej om det hade varit en Jordan B Peterson-kille på 16 som hade fått lika stor uppmärksamhet. Är man tonåring är man brådmogen, ser allt i svartvitt även om man förvisso kan ha huvudet på skaft. Det genomslag Greta Thunberg fått ser jag bara som ett tecken på att vår samtid är fullkomligt infantiliserad. Att tycka att någon är lite gullig, rar och klok för sin ålder - okej. Att se samma person som en fullödig politisk tänkare än fan sjukt. Skärpning alla som kallas sig vuxna. man skäms ju

Framför allt män idag, är lite som Mattis i filmen Ronja Rövardotter. De flesta normalbegåvade människor som ser den filmen, förstår att Ronjas pappa Mattis, har flera allvarliga psykiska störningar, typ bipolär sjukdom och narcissism. Och det enda som räddar honom från en psykopati-diagnos, det är hans kärlek till sin familj och hans uppvisande av ånger (men vem vet vad han egentligen tänker och känner?).

Först säger Ronja till Mattis: "Måste ni bråka så mycket du och Borka?".
Sen säger Ronjas mamma: "Barnet är klokare än du Mattis".
Sen säger Mattis: "Men kom på något bättre då ni som är så duktiga".
Sen säger Ronja: "Jag tycker det bästa vore om ni slutade röva helt och hållet".
Sen säger Mattis: "Vad ska man leva av då?".
Lite senare i filmen kidnappar och misshandlar Mattis Borkas son Birk, i syfte att få bort Borka från Mattisborgen.
Det var kanske lite fel ordning, men kontentan är den samma - Ronja är smartare än sin pappa.

Föräldrar, framför allt pappor, vill INTE erkänna att deras egna eller andras barn, kan vara smartare än de själva. Då känner de sig misslyckade och otillräckliga som föräldrar och som vuxna.
Men om man låter den känslan styra ens liv, och intalar sig själv att man är smartast, trots att man först tänkte att barnet nog har en poäng, då är det ett narcissistiskt beteende.

Så gör INTE som Mattis, se hur det gick för honom, han skämde ut sig inför hela svenska folket åtminstone.
Ge istället "barn" som Greta Thunberg samma chans som ni ger vuxna, och lyssna på dem iallafall. Men lyssna INTE blint på dem förstås, för även barn kan vara korrupta.

Hur som helst, man blir klok av erfarenheter, och ni vet INTE vad Greta har för erfarenheter som kan ha gjort henne minst lika klok som en vuxen, som er själva.
Senast redigerad av a987 2019-03-25 kl. 21:14.
2019-03-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Nobels fredspris dog i och med att den nytillträdde presidenten och muslimen Barack Hussein Obama fick priset UTAN att ha gjort någonting i fredsfrågan.

Trump förtjänade det priset mer än Obama när Trump bjöd in Nord Koreas diktator i fjol och började förhandla fred. Det borde gett honom fredspriset, men alla vet vad som pågår i världen. Så mycket politik och surrealism kring hela situationen.

Marxism och Frankfurtskolan är infiltrerat överallt nu känns det som.
2019-03-25, 21:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av a987

Först säger Ronja till Mattis: "Måste ni bråka så mycket du och Borka?".
Sen säger Ronjas mamma: "Barnet är klokare än du Mattis".
Sen säger Mattis: "Men kom på något bättre då ni som är så duktiga".
Sen säger Ronja: "Jag tycker det bästa vore om ni slutade röva helt och hållet".
Sen säger Mattis: "Vad ska man leva av då?".
Lite senare i filmen kidnappar och misshandlar Mattis Borkas son Birk, i syfte att få bort Borka från Mattisborgen.
Det var kanske lite fel ordning, men kontentan är den samma - Ronja är smartare än sin pappa.

Hmmm på vilket sätt är Ronja smart om hon inte kan specificera en alternativ försörjning?

Jag tycker det är ett enfaldigt exempel och med ditt enfaldiga exempel visar du mycket väl på Gretas enfaldighet och den än mer abnorma enfaldigheten hos de som tror att hon faktiskt är "klok" eller "vet något".

Det duger inte att gå omkring och säga att "vi ska rädda världen" eller "avskaffa all oljeanvändning" eller "vi ska sluta flyga". Det kan vem som helst göra. Det enda som räknas är om man ger konkreta och genomförbara och finansierade politiska förslag.

Med din logik är en papegoja en bra och insiktsfull politiker bara papegojan har lärt sig att säga upprepa rätt ord.

Det man bör fråga sig är naturligtvis VEM som har tränat papegojan till att säga det den gör - och VARFÖR.

/Johan

Det man ska fråga sig
2019-03-25, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Trump förtjänade det priset mer än Obama när Trump bjöd in Nord Koreas diktator i fjol och började förhandla fred. Det borde gett honom fredspriset, men alla vet vad som pågår i världen. Så mycket politik och surrealism kring hela situationen.

Marxism och Frankfurtskolan är infiltrerat överallt nu känns det som.

Lite längre än några månader kan det ta att få Nobels fredspris:

"I början av 1990-talet startades, under norsk medling, en fredsprocess med Israel, och som PLO:s ledare slöt Arafat avtal med den israeliska regeringen 1993 i Washington.
Han mottog Nobels fredspris 1994."
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Yassir_Arafat

Och Al Gore fick sitt fredspris över ett år efter att filmen "En obekväm sanning" släpptes:
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Al_Gore#Fredspristagare

Man vill nog se lite hur det går med det "fredliga" först, innan man utdelar fredspriset.
Så det kan troligen dröja både för Donald Trump och Greta Thunberg att få fredspriset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in