Ni som uttalar er illa om henne tillhör mänsklighetens avföring. Ni är allt dåligt med människan personifierad.
1. Hon lyssnar till majoriteten av forskarvärlden. De flesta där långt smartare än du.
2. Hon gör något som ingen annan lyckats med. Hon slår ned näven och väcker oss ur vår slappa giriga zombiegång mot utrotning. Om vi har tur en stark opinion som kan leda till något mer än den slöa anpassning som pågår.
Håll käften o va inte en större skamfläck för mänskligheten än va du redan är. Ge dig själv smäll på käften o säg "-Jag har inget att tillföra för jag är kass".
PS. Jag vill inte diskutera med dig som tycker annorlunda. Tyst o ta inte denna hjältinnas namn i din mun. Det enda Greta förtjänar är vördnad o absolut inte massa djävla plebs kritiska åsikter om henne på internet.DS
Senast redigerad av Vedträ 2019-03-16 kl. 09:16.
De flesta människor är så korkade att de inte tänker bortom sin första impuls: "herre gud vilket klokt barn" och den typen av Astrid Lindgren-psykos vi haft i det här landet som vädjar till våra simplaste känslor.
I själva verket är det en marknadsföringskampanj för hennes sinnessjuka föräldrars bok och framtida inkomster och positioner i samhället. De drivs av narcissism. Stackars unge är bara ett bondeoffer.
All form av tankeverksamhet avstannar efter första impulstanken som du nämner, man infinner sig i en fiktiv behaglig zon.
Vad har hänt med vuxenvärlden? En liten vilsekommen tös har fått för sig att världen håller på att gå under och till följd av det har hon skolstrejkat sedan 7 månader. Via media har hennes "budskap" nått i princip hela världen och igår skolstrejkades det runt om i väldigt många länder. Dom tar sin chans att få en ledig dag och de vuxna tittar bara på, ja tom uppmuntrar till det som borde fördömas och bestraffas. Media tävlade om att intervjua barn om strejken. Jag upptäckte ingen som hade någon insikt om varför dom strejkade. Bara tomma floskler om att jorden kommer att gå under. Nej ungar, se till att gå till skolan och lär er något i stället. Att strejka leder absolut ingenstans.
Spot on, hon är klimathysterins ansikte utåt, påhejjad av politiker som använder känsloargumenten för att hitta på nya skatter. Snart kommer Gretaskatten införas.
Ni som uttalar illa om henne tillhör mänsklighetens avföring. Ni är allt dåligt med människan personifierad.
1. Hon lyssnar till majoriteten av forskarvärlden. De flesta där långt smartare än du.
2. Hon gör något som ingen annan lyckats med. Hon slår ned näven och väcker oss ur vår slappa giriga zombiegång mot utrotning.
Håll käften o va inte en större skamfläck för mänskligheten än va du redan är. Ge dig själv smäll på käften o säg "-Jag har inget att tillföra för jag är kass".
PS. Jag vill inte diskutera med dig som tycker annorlunda. Tyst o ta inte denna hjältinnas namn i din mun. Det enda Greta förtjänar är vördnad o absolut inte massa plebs djävla kritiska åsikter om henne på internet.DS
Ditt slutcitat bekräftar befolkningen begränsningar, tackar ödmjukast för att du verifierade!
Den som inte inser detta borde se på denna lilla film https://www.youtube.com/watch?v=khFjdmp9sZk
Man har missat en hel del men den huvudsakliga utvecklingen de senaste decennierna är skrämmande på alla vis. Något för miljömupparna och klimatstollarna att begrunda.
Ditt slutcitat bekräftar befolkningen begränsningar, tackar ödmjukast för att du verifierade!
Klimatförnekaråsikter är lackmustestet på efterbliven. Varför skulle jag ägna min tid åt att banka in det som inte går att banka in något i, när jag måste städa o betala räkningar?
Klimatförnekaråsikter är lackmustestet på efterbliven. Varför skulle jag ägna min tid åt att banka in det som inte går att banka in något i, när jag måste städa o betala räkningar?
Antar att det är av bekvämlighetsskäl, att man infinner sig i en begränsad bubbla.
Hur tar hon sig till alla möten och uppträdande i klimatets namn? Går hon, cyklar eller något annat miljövänligt alternativ?
För hon kan väl inte ta flyget eller åka bil om hon nu ska vara konsekvent.
Medias skoningslösa påtryckningar kommer knäcka lilla Greta en dag. Hon kommer känna sig manad till att fortsätta till tills hon får att pyskbryt på riktigt. Tror hon hamnar i klammeri med rättvisan en dag. Media borde skämmas för denna maniska propaganda de för med henne.
Jag har tyckt att Gretas framträdanden har varit både bra och genanta. Och jag ska erkänna att det till viss del handlar om vem hon framstår att vara. Samtidigt som jag känner en aning genans när jag ser henne skulle jag som förälder säkert känna mig stolt. När jag ser på andra jag möter i hennes ålder är de intresserade av helt andra saker, prydda med mänskligt löshår och egna AmEx.
Men det här drevet skaver av flera orsaker; polariseringen som hon står för, att hon appellerar till känslor och att hon är flack och onyanserad pga den hon är.
Nu nämner jag ytterligheter eftersom det är just det som väcker oss. Jag kan inte få in Greta eller andra motsatser i min navigation över vad som är vad idag. När vi borde resonera om fakta gäckas vi till folkrörelser efter känsla. Det finns så många aspekter i det här och det är ett minfält.
För mig är det självklart att människan påverkar, och sannolikt även fördärvar miljön. Och frågan om det är klimatpanik eller klimatpåverkan kanske är underordnad. Men när inte rätt folk talar om faktiska slutsatser så tappar man en stor del av folket på vägen, dem som är skeptiska till hysteri och polarisering.
Hur tar hon sig till alla möten och uppträdande i klimatets namn? Går hon, cyklar eller något annat miljövänligt alternativ?
För hon kan väl inte ta flyget eller åka bil om hon nu ska vara konsekvent.
Hon ar bara en hycklerska som alla andra mlljoalarmister som tycker att alla andra utom dom sjalva ska forendra sej. Dom skriker pa barikaderna och skuldbalegger andra och sen tar dom flyget till Thailand. Vidriga hycklare. Varfor tar dom inte livet av sej ist for miljon skull for minsta steg dom sjalva tar okar ju entropin och forstor miljon. Vilka idioter.
Senast redigerad av jori9900 2019-03-16 kl. 09:31.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!