Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?
Greta är förmodligen mentalsjuk och hela familjen tycks vara i stort behov av vård.......PK-maffian
2019-01-26, 09:09
Medlem
Skicka henne till Kina. De bara spyr ut utsläpp. Bygger nya kolkraftverk. Kommunistregimen där bryr sig noll om miljön.

Greta kan ta sin mor och ro dit med en båt, alternativt cykla dit. Det vore en verklig insats för miljön och vi slipper dem här.
2019-01-26, 09:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne. Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger. Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på. Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.

Hat är givetvis dåligt. Tösen är bara 16 år! Något som folk nog inte tänker på innan de skriver. Grejen är ju dock att hon får så mycket gratis bara för att hon tycker "rätt" och är dotter till Malena. Det måste man ju få kritisera med lämplig ton då.
2019-01-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Skicka henne till Kina. De bara spyr ut utsläpp. Bygger nya kolkraftverk. Kommunistregimen där bryr sig noll om miljön.

Greta kan ta sin mor och ro dit med en båt, alternativt cykla dit. Det vore en verklig insats för miljön och vi slipper dem här.

Att kommunistregimen bygger nya kolkraftverk är sant. Men att de inte bryr sig om miljön är dösnack. Luftkvaliteten i vissa städer är så dålig att alla boende berörs därstädes. Även politiker bor i sådana städer.
2019-01-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hat är givetvis dåligt. Tösen är bara 16 år! Något som folk nog inte tänker på innan de skriver. Grejen är ju dock att hon får så mycket gratis bara för att hon tycker "rätt" och är dotter till Malena. Det måste man ju få kritisera med lämplig ton då.

Klart man får kritisera och ha annan åsikt men att komma med personangrepp om hennes asperger, önska hennes död osv är långt, långt under någons värdighet.
2019-01-26, 09:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag känner en viss frustration över att behöva svara människor som inte förstått vad jag skriver. Jag har inte skrivit någonting om vad jag anser om klimatkrisen. Det jag skrev är att tycker det är bra när människor kämpar för något de tror på även om jag inte delar deras åsikter och jag anser man inte behöver håna eller agera hatiskt mot dem för det. Hur i hela friden är det möjligt att missförstå det jag skriver så till den milda grad som du lyckas med?
Det hon kämpar för är en tro, inte vetenskap. Hon är dessutom en kasperdocka i händerna på PR konsulten Ingemar Rentzhog.
Greta får oförtjänt mycket skit, men det är följden av att hon utnyttjas av skrupelfria individer inklusive hennes egen mor.
2019-01-26, 10:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag har en fråga om Greta. Eftersom hon skolstrejkat mycket mer än halva första terminen av nian så lär hon knappast komma in på gymnasiet? Då måste hon gå om nian. Eller hur? Så funkar det ju för andra, så funkar det om man t ex är sjuk merparten av en termin och betygen inte räcker.

Greta har vad jag förstår någon sorts Asperger Syndrom. Hon kanske redan går i specialklass.
Ska hon bara sluta skolan efter nian och "skolstrejka" tills hon är 18?
Ska mamma Malena Ernman homeschoola henne?
2019-01-26, 10:28
Medlem
16 år? Hon ser ut som 12 år, haha.
2019-01-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har en fråga om Greta. Eftersom hon skolstrejkat mycket mer än halva första terminen av nian så lär hon knappast komma in på gymnasiet? Då måste hon gå om nian. Eller hur? Så funkar det ju för andra, så funkar det om man t ex är sjuk merparten av en termin och betygen inte räcker.

Greta har vad jag förstår någon sorts Asperger Syndrom. Hon kanske redan går i specialklass.

Greta skolstrejkar på fredagar och enligt hennes rektor ligger hon innom målen för läroplan.
2019-01-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Barn är olika. Tror inte att du behöver oroa dig för Gretas gymnasiestudier. Om hon nu har en del problem , så är de i vart fall inte intellektuella. Hur många elever i åk nio hade kunnat leverera det hon gjort ? Hade du klarat det ?
2019-01-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Barn är olika. Tror inte att du behöver oroa dig för Gretas gymnasiestudier. Om hon nu har en del problem , så är de i vart fall inte intellektuella. Hur många elever i åk nio hade kunnat leverera det hon gjort ? Hade du klarat det ?

Årskurs 9 är inte gymnasiet. Det var det åtminstone inte på min tid för 15 år sedan.
2019-01-26, 10:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
H-h-h-hmm. Vad exakt är det Greta levererar, förutom några ören i PR-nissarnas fickor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in