2019-03-25, 22:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag ska INTE behöva googla efter källor till något som du hävdar i tråden, det är din uppgift att tillhandahålla källorna tillsammans med uppgifterna du lämnar.
Och jo, Greta är högbegåvad. Bara en sådan sak som att hon har shop-stop, tyder på att hon har något som alla köpglada bimbos i Sverige saknar - nämligen intelligens och dessutom självkontroll.
Ingemar Rentzhogs kasperdocka.
2019-03-25, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Hmmm på vilket sätt är Ronja smart om hon inte kan specificera en alternativ försörjning?

Jag tycker det är ett enfaldigt exempel och med ditt enfaldiga exempel visar du mycket väl på Gretas enfaldighet och den än mer abnorma enfaldigheten hos de som tror att hon faktiskt är "klok" eller "vet något".

Det duger inte att gå omkring och säga att "vi ska rädda världen" eller "avskaffa all oljeanvändning" eller "vi ska sluta flyga". Det kan vem som helst göra. Det enda som räknas är om man ger konkreta och genomförbara och finansierade politiska förslag.

Med din logik är en papegoja en bra och insiktsfull politiker bara papegojan har lärt sig att säga upprepa rätt ord.

Det man bör fråga sig är naturligtvis VEM som har tränat papegojan till att säga det den gör - och VARFÖR.

/Johan

Det man ska fråga sig

Mattis pappa Skalle-Per säger: "Har du inte tänkt på att det finns människor som inte är rövare och lever ändå?".
Och Ronja försörjer sig bra i björngrottan på laxfiske etc. tillsammans med Birk.

Och om Ronja och Birk kunde leva och försörja sig i en grotta, och om människor förr i tiden kunde bo i jordhålor och försörja sig på jordbruk, så borde väl dagens människor kunna sänka sin konsumtion och leva mer miljövänligt?

Och jag var ju tydlig i det inlägg du citerade, med att man INTE ska lyssna blint på politiska talare/aktivister. Man ska lyssna och tänka själv. Men INTE döma ut talaren för att hen råkar vara ett barn.
Senast redigerad av a987 2019-03-25 kl. 22:10.
2019-03-25, 22:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Och kunskap i teknisk fysik gör en mer pålitlig i diskussioner om klimat och miljö än om man är kemist, biolog, meteorolog etc?
Driver du med mig?
2019-03-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Driver du med mig?

Du verkar ha svårt att bemöta mina inlägg. Kommer med oneliners och försöker glida från ämnet. Om du visste att du hade rätt så skulle du inte ha detta behov av att undvika diskussionen.
2019-03-25, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ingemar Rentzhogs kasperdocka.

Hon har tydligen klippt banden med honom:

Citat
Greta Thunberg offentliggjorde på måndagskvällen att hon bryter all kontakt med bolaget We Don't Have Time.

”Det visar sig att de använt mitt namn som en del av deras organisation som är ett startup-företag. De har erkänt att de gjorde så utan min eller min familjs vetskap. Jag har inte längre någon koppling till ”We don't have time”. Det har heller ingen i min familj.”, skriver hon i ett inlägg på Facebook.
Slutcitat
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/kli...-med-rentzhog/
Senast redigerad av a987 2019-03-25 kl. 22:16.
2019-03-25, 22:18
Medlem
Citat:

Citat
Greta Thunberg offentliggjorde på måndagskvällen att hon bryter all kontakt med bolaget We Don't Have Time.

”Det visar sig att de använt mitt namn som en del av deras organisation som är ett startup-företag. De har erkänt att de gjorde så utan min eller min familjs vetskap. Jag har inte längre någon koppling till ”We don't have time”. Det har heller ingen i min familj.”, skriver hon i ett inlägg på Facebook.
Slutcitat
Källa:
https://www.expressen.se/nyheter/kli...-med-rentzhog/

"använt mitt namn"

Uppenbart för alla med lite hjärnsubstans att det rör sig om business alltihop. Klimatindustrin går att tjäna bra med pengar på. Gäller bara att komma på en bra nisch nu och börja med sin egna klimatbluff. Finns massa dönickar som går att lura och skrämma så de börjar tänka "klimat".
2019-03-25, 22:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du verkar ha svårt att bemöta mina inlägg. Kommer med oneliners och försöker glida från ämnet. Om du visste att du hade rätt så skulle du inte ha detta behov av att undvika diskussionen.
Har du läst Lars Berns CV? Eller Peter Stilbs? Inte? Gör det då.
2019-03-25, 22:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Citat

Slutcitat
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/kli...-med-rentzhog/
Hur naiv är du på en skala? Tror du Greta har “ koll”? Hon har en störning och är 16 år. Hon är inget intellektuellt underbarn.
Hela media-Greta är en noggrant planlagd och uttänkt PR-kampanj.
2019-03-25, 22:32
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
När det har hänt mig har det inte varit konkurshotade bolag, bara rutter som inte hade så många passagerare, en försvann helt som direktflyg till exempel och den andra minns jag inte. Men i längden påverkar beläggningen ju hur mycket ett bolag vill satsa på en rutt. Det blir ju för dyrt om för få biljetter säljs.

Greta och du borde tacka flygbolagen för det. Det blir ju för dyrt för miljön om beläggningen inte är tillräcklig.
2019-03-25, 22:38
Medlem
Johala10s avatar
Gillar inte Greta,väldigt jobbig unge
2019-03-25, 22:40
Medlem
Citat:
Har du läst Lars Berns CV? Eller Peter Stilbs? Inte? Gör det då.

Kan du inte bara berätta vad det är för vetenskaplig klimatforskning som han har gjort?
2019-03-25, 22:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Mattis pappa Skalle-Per säger: "Har du inte tänkt på att det finns människor som inte är rövare och lever ändå?".
Och Ronja försörjer sig bra i björngrottan på laxfiske etc. tillsammans med Birk.

Och om Ronja och Birk kunde leva och försörja sig i en grotta, och om människor förr i tiden kunde bo i jordhålor och försörja sig på jordbruk, så borde väl dagens människor kunna sänka sin konsumtion och leva mer miljövänligt?

Och jag var ju tydlig i det inlägg du citerade, med att man INTE ska lyssna blint på politiska talare/aktivister. Man ska lyssna och tänka själv. Men INTE döma ut talaren för att hen råkar vara ett barn.
Och folk dog vid 35 och deras barndom slutade när de var 6.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in