Citat:
Ursprungligen postat av
peder_ast
Persienner visste jag sedan tidigare att det sviniga bostadsbolaget inte har i sina lägenheter men då förväntade jag mig att de erbjuder någon form av hjälp med att montera upp till självkostnadspris, alternativt samarbetar med någon firma och därmed har förhandlat ner priset på arbetet men ingen som helst hjälp.
Överhuvudtaget anser jag att hantverksservice som har med lägenheten att göra SKA ingå i en hyresrätt, att sätta upp lampkrokar eller tavelkrokar eller borra upp krokar på toa (i våtrum vill man inte borra själv), det är exakt samma sak som att underhålla lägenhetens fasta utrustning såsom dusch, toa, skåpsluckor, vitvaror etc. I en hyresrätt ska man inte behöva fixa något själv
För det första: vem vill ha persienner? Köp mörkläggningsgardiner!
För det andra: allt som innebär att sätta upp personliga saker har givetvis ingen vaktmästare med att göra.
Klarar du verkligen inte att få upp dina tavlor själv så får du väl ringa en fixarfirma av något slag.
Att kräva att hyresbolaget skulle stå för det låter väldigt konstigt, ärligt talat...varför skulle de det?
Om de kunde få alla sina hyresgäster att INTE borra i väggarna överhuvudtaget så skulle ju det underlätta deras liv väsentligt, för att inte tala om framtida kostnader.
Allt som allt: gå och köp en billig skruvdragare och några grundläggande verktyg och sätt upp saker och ting själv!
(Förutom möjligen i våtrum, där har du en poäng att man inte vill borra hur som helst, så där vore det naturliga att kontakta hyresvärden och fråga vad som är okej.)