2019-05-02, 00:32
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Ursinnet stannar tyvärr vid ting kontra apati mot främmande människor, jag använder både chrome och firefox tack vackert, jag är förmodligen den ende i värden som just i detta nu har båda öppna simultant med hundratals öppna fönster totalt, för ordning och reda
Tack, även om jag inte begriper vad du vill säga - men det är säkert vackert tänkt. Rymdkram.
Citera
2019-05-02, 01:34
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Tack, även om jag inte begriper vad du vill säga - men det är säkert vackert tänkt. Rymdkram.
Nä jag begrep inte vad du ville säga utöver att du inte kunde hjälpa mig med själva problemet
Citera
2019-05-04, 09:50
Medlem
Firefox avaktiverade mina tillägg i morse eftersom de har kommit med något nytt: signering.

Jag går då in på sidan där man kan ladda ner signerade, och går sedan in på de som jag vill ladda ner. Klickar "Lägg till i Firefox". Då kommer det upp att det de inte går att ladda ner och att jag ska kolla min "anslutning". Vad är det som har hänt? Är det lika för er andra också?

Det går ju inte att surfa utan addons som uBlock Origin exempelvis.

Kan någon hjälpa?
Citera
2019-05-04, 10:00
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79
Firefox avaktiverade mina tillägg i morse eftersom de har kommit med något nytt: signering.

Jag går då in på sidan där man kan ladda ner signerade, och går sedan in på de som jag vill ladda ner. Klickar "Lägg till i Firefox". Då kommer det upp att det de inte går att ladda ner och att jag ska kolla min "anslutning". Vad är det som har hänt? Är det lika för er andra också?

Kan någon hjälpa?

Har exakt samma problem, mycket irriterande. Nån som vet hur problemet kan lösas?
Citera
2019-05-04, 11:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Enligt ett meddelande från deras forum.

At about 6:10 PST we received a report that a certificate issue for Firefox is causing add-ons to stop working and add-on installs to fail.

Our team is actively working on a fix. We will update as soon as we have more information.

Edit:

Högtryck nu på deras suooirtforum.

429 Too Many Requests
Senast redigerad av CyrusGNetWork 2019-05-04 kl. 11:23.
Citera
2019-05-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79

Kan någon hjälpa?

Heh. Fick panik, trodde det bara var jag som hade detta problem!

Ad-block har..... förlåt, hade jag.

Hoppas dom fixar det.

Mvh.
Citera
2019-05-04, 11:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Heh. Fick panik, trodde det bara var jag som hade detta problem!

Ad-block har..... förlåt, hade jag.

Hoppas dom fixar det.

Mvh.

Ni kan så klart läsa och följa upp problemet här.

http://forums.mozillazine.org/index.php
Citera
2019-05-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ni kan så klart läsa och följa upp problemet här.

http://forums.mozillazine.org/index.php

Danke schön!
Citera
2019-05-04, 12:04
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Nån annan som har problem med att mozilla hänger sig stup i kvarten? Felet uppstår genom att adobe hänger sig. Har testat installera om mozilla och uppdatera adobe men blev inge bättre... :S

Jag tror jag har samma problem. Det är alltså så att när man på vissa hemsidor klickar på länkar som egentligen borde öppna en PDF-automatiskt så får man bara en filnedladdning med en PDF-fil i filhämtaren (jag misstänker att något saknas i Firefox för att öppna filerna automatiskt och att det har med problemet att göra), och när man försöker öppna den så går det extremt långsamt eller låser sig Firefox helt.

Även jag har installerat om Acrobat Reader, det blir lite bättre men inte bra. Programmet kraschar inte lika ofta, men det går fortfarande extremt långsamt att öppna dom jävla PDF-erna

Finns det fler som har problemet och kanske en lösning? Har upplevt detta problem i ett par år.
Senast redigerad av Pukeeye 2019-05-04 kl. 12:12.
Citera
2019-05-04, 13:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Här finner man lite fler nyheter och tips om denna bug.

https://www.ghacks.net/2019/05/04/yo...d-thats-a-bug/
Citera
2019-05-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Här finner man lite fler nyheter och tips om denna bug.

https://www.ghacks.net/2019/05/04/yo...d-thats-a-bug/

Tittade in på länken, verkar dessvärre endast rikta sig till Windowsanvändare.

Kan du finna nåt för oss med Mac, du som kan så mkt.

Jag ska också söka runt....
Citera
2019-05-04, 18:30
Medlem
Jagtrollarintes avatar
Dom skickar ut bugfixen för disablade addons i tidigt skede via studier.

Det här funkade för mig.Under inställningar i sekretess & säkerhet.Kryssa i Tillåt Firefox att skicka teknisk interaktionsdata till Mozilla och därefter kryssa i Tillåt Firefox att installera och köra studier.

Nu funkar mina addons.
Senast redigerad av Jagtrollarinte 2019-05-04 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in