Citat:
Ursprungligen postat av
TakeYouOnACruise
Det spelar roll på så vis att vi som medborgare inte får chans till att ställning till evidensbaserad forskning, som oftast inte är så svartvit som den bilden Greta målar upp? Har jag fel?
Vad är du för lustigkurre? Menar du på fullaste allvar att vi inte har fått några vetenskapliga bevis för att miljön förstörs, arter är utrotningshotade och att temperaturen ökar onaturligt snabbt? Har du redan glömt hur varmt det var i somras?
Citat:
Ursprungligen postat av
TakeYouOnACruise
Som jag har sagt tidigare - det här är en medelklass/överklasspsykos - jag har inget emot om de slutar flyga eller svälter sig själva för den delen. Jag lever själv ett stoiskt liv på landet- jag fastar mellan 16- 20 timmar om dygnet, och konsumerar knappt någonting. Jag ser ingen mening i konsumtion - det är inget jag behöver. Det har inte med miljön att göra, utan med mig själv att göra, en högst privat angelägenhet.
Spelar ingen roll att du inte flyger osv. Ät veganskt och köp skalade hampafrön, annars har du inte gjort någon större nytta.
Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Intressant slutsats att vegansk mat snart kommer att bli billigare, eftersom Greta propagerar för sådan. Gäller det priset på elbilar också?
Ja,det gäller elbilar också. Det handlar om tillgång och efterfrågan. Orsaken till att sojakött, sojamjölk och quorn är dyrare än riktigt kött och mjölk, beror på att det produceras så mycket mer riktigt kött och mjölk, helt enkelt eftersom folk köper mer sånt. Veganism är ju framtiden och kommer ersätta kött och mjölk till den graden att vi helt kan avskaffa och förbjuda skiten till slut. Att Greta uppmuntrar veganism snabbar bara på processen med veganism, och det är mycket bra. Ju fler som köper veganskt, desto billigare kommer vegansk mat att bli, och desto bättre för miljön. Man kan inte vara en miljökämpe om man inte är vegan, så Greta är konsekvent.
Sedan kommer flygbolagen förmodligen att satsa på elflygplan eller flygplan drivna på hampabränsle eller någon liknande miljövänlig lösning, så det är bra att det rörs om i grytan nu istället för status quo.
Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Har inte hört Greta, Isabella Löwin eller någon annan miljökämpe tala om hampabränsle som en räddare. Konstigt att det inte hörs oftare i debatten. Låter som ett bra alternativ till polska och tyska kolkraftverk, eller rysk gas, eller de svenska kärnkraftsreaktorerna som ska läggas ner.
Bring it on.
Miljöpartiet är inget riktigt miljöparti, därför snackar de inte om sånt. Mp är mer intresserade av att höja skatterna, införa elcyklar och blidka muslimska väljare, än att satsa på de riktiga miljövänliga lösningarna. Det närmaste jag sett ett miljöparti förespråka industrihampa är tyska miljöpartiet, som förespråkade cannabislegalisering, vilket inte riktigt är samma sak, men nära nog.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urtimating
Oj gör vi det? CO2 är livsfarligt!! Vet Greta om att hon är en del av problemet?
Skulle vi stoppa våra utsläpp av CO2 som Greta predikar så är det game over för vår civilisation. Då får du tvinna rep av din hampa och hänga dig i den.
Men är du dum på riktigt eller, ditt korkade troll? Koldioxid produceras finfint på naturlig väg. Problemet är ju de enorma mängder industriell koldioxid som inte ska produceras, i kombination med att regnskogar skövlas och mer rum av jordens yta ges till kossor som bara pumpar ut metangas för att du ska kunna äta karcinogent och insulinogent kött och mjölk. Industriell koldioxid och metangas är det stora problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urtimating
Det räcker att titta på Greta så det man att hon är en särskoleelev. Att ha IQ en bit under 100 gör dig medelintelligent. Men det kanske är förmågan att se CO2 med blotta ögat som gör henne begåvad.
Greta är definitivt mycket intelligentare än dig, den saken är säker, och det kan nog de flesta i tråden hålla med om. Med detractors som dig är det ju inte konstigt att Greta har kommit så långt med miljön. Hon revolutionerar medan du inte ens kan posta inlägg med korrekt svenska. Pinsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kukiroven
Jag gillar inte Greta men den du citerar har tyvärr rätt - Greta är mycket intelligentare än dig.
Så är det. Jag gissar på att Greta åtminstone kvalificerar till Mensa, medan den genomsnittliga IQ nivån bland trådens anti-Greta deltagare är 80.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urtimating
Det är inte alla som kan se CO2 med blotta ögat. Den förmågan kanske sög musten ur Gretas fysiska och intellektuella utveckling. Eller så röker hon för mycket hampabaserade produkter.
Jaja, du är ett korkat troll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brada2
Att du och några till inte kan tolka utdraget ur deras bok rätt utan fortsätter att tjata om att Greta kan se co2( inklusive skattfuskarn Dagerlind) gör faktiskt dig m.fl oerhört korkade.
Vore bra om vi kunde få lite förtydligande kring detta. Helt ovanligt är det inte bland aspergare med en viss synestesi, men jag har också läst vissa påstå, att hon ska ha förmågan att se koldioxid, och detta låter som att folk trollar henne.