2019-06-07, 22:58
Medlem
[quote=frange|67794079]Jo det känns mest troligt, angående platsen. Fast i huset bor det ju en "ledare för organiserad brottslighet" som omnämnts både tidigare i tråden några inlägg bakåt, och i nyhetsartiklar. Mest troligt är att ett konkurrerande gäng var ute efter denne - långt snarare än random langare.

Var säkert han som skulle hamna på bårhus enligt planen.
Citera
2019-06-07, 22:59
Medlem
ClickBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jo det känns mest troligt, angående platsen. Fast i huset bor det ju en "ledare för organiserad brottslighet" som omnämnts både tidigare i tråden några inlägg bakåt, och i nyhetsartiklar. Mest troligt är att ett konkurrerande gäng var ute efter denne - långt snarare än random langare.

Namn på denna? Eller menas 29-åringen?
Citera
2019-06-07, 23:00
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jag har missat biten om "intensiven".

Att folk ligger kvar på sjukhus har jag hört.

"Två kvar på sjukhus".

https://unt.se/nyheter/omvarld/flera...g-5329314.aspx

"Tre patienter åkte ambulans till Universitetssjukhuset med lättare skador. De har splitterskador och sårskador. Två patienter är kvar, säger Kim Berg, medicinskt ansvarig vid Region Östergötland, vid en pressträff."

Då drömde jag väl att det nämndes vid första pressträffen, nära slutet. Ingen annan som minns det?
Citera
2019-06-07, 23:00
Medlem
PDetectives avatar
Lol, nu har Expressen snappat upp att den 29-åriga gängledaren bor i huset. Det visste vi här på fb redan i morse
Citera
2019-06-07, 23:02
Medlem
PDetectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Namn på denna? Eller menas 29-åringen?

*min Nori Z*d

29-åringen ja.
Citera
2019-06-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Detta är inte MC relaterat. Glöm det!
Ja det är fel spår. Möjligen kommer man att använda det för att mörka vad som egentligen har hänt. Mörka i dubbel bemärkelse.
Citera
2019-06-07, 23:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Men de som vistas i en specifik "MC-KLUBB" lokal är med på noterna = fritt fram att attackera och döda.

Men de här är väldigt offentligt, UTAN att ens ta död på "sitt" mål. Det är det som gör det så konstigt, hade de i alla fall dödat målet så hade jag köpt det.

Detta ser så dåligt planerat ut. Det känns som kanske 3 till 5 personer som filurat på detta och inte en klubb med president, vice, medlemmar, prospect, hangarounds och allt vad de nu heter.

Notera att det är msm som propagerar för MC-spåret, då med "obekräftade källor" och inget annat. Polisen på presskonferensen sade inte ett smack om MC-spår.

Om polisen skulle ha misstänkt MC-spåret, skulle man ha varit och gjort inbryt i deras lokaler nu, för deras adresser har man.

Mc-spåret är msm våta dröm, fake news och inget annat.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vem har sagt att det var något skumt med det?
Varför spränger man ett skjul utan anledning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan
Du vet väl att dom flesta som bor på den gatan är socbidragstagare+kriminella? Jag vet för jag bor i närheten , då följer min teori att någon i den kåken var skykdig pengar, för något hashmissbruk, eller har bråkat med fel personer som hade tillgång till sprängladdning.
Hehe knappast inte, bostadsrätterna bredvid är riktigt dyra och väntetiden hos Stångåstaden bra lång för att hamna i just det området. Rakt över gatan är det dock inte riktigt samma sak. Mer bidragstagare och folk som säljer lite roliga saker... Mr. Fitness😂😂😂
Citera
2019-06-07, 23:04
Medlem
kaylass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Lol, nu har Expressen snappat upp att den 29-åriga gängledaren bor i huset. Det visste vi här på fb redan i morse

Det visste de också imorse.. tyvärr hette han inte Karlsson.
Citera
2019-06-07, 23:05
Medlem
ClickBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective

På vilket sätt är han en gängledare?
Citera
2019-06-07, 23:06
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Jobbar i det tysta. Ja denna bomb var verkligen i det ”tysta”. De vill nog skryta om vad de gör. Det ligger i deras natur. Men gällande detta inser de nog att de klantat sig rejält och därför tänker jag att de bör vara tysta. Men jag skulle inte bli förvånad om någon snackade.

De bombar knappast sig själva.
Läs om igen och läs rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in