2019-06-07, 23:09
Medlem
PDetectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
På vilket sätt är han en gängledare?

Han är ledare för det kriminella slöddergänget No Surrender
Citera
2019-06-07, 23:09
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kan vara en olycka. Vi vet inte än. Mycket talar för en ljudbang.

Ingenting överhuvudtaget talar för dina ljudbangsrunkbajsfantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Var säkert han som skulle hamna på bårhus enligt planen.

Med största sannolikhet är det han som var målet, ja. Dock kan det handla om en varning - eftersom detonationen inte skedde inne i huset och faktiskt var "relativt harmlös". Hade den däremot gått av i källaren eller i lägenhetshuset utanför dennes dörr - så hade nog delar av huset totaldemolerats och flertalet personer i huset hade dött.

Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Namn på denna? Eller menas 29-åringen?

29-åringen, ja. Har omnämnt gång på gång här i tråden. En härstammande från icke-skidåkande nationer, så att säga.
Citera
2019-06-07, 23:10
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Notera att det är msm som propagerar för MC-spåret, då med "obekräftade källor" och inget annat. Polisen på presskonferensen sade inte ett smack om MC-spår.

Om polisen skulle ha misstänkt MC-spåret, skulle man ha varit och gjort inbryt i deras lokaler nu, för deras adresser har man.

Mc-spåret är msm våta dröm, fake news och inget annat.

Ja man börjar ju fundera på vad som sker.

Antingen är media snabba på att dra upp något som gemene man kan förknippa med vita män som puttrar omkring i skinnvästar på någon motorcykel.

ELLER så har MC världen NU gått igenom något stort som kommer att förändra allt och om detta nu är sant så kommer ingen framöver kunna säga att det inte finns ett hot mot allmänheten.....
Citera
2019-06-07, 23:11
Medlem
Om det inte är moped gänget
Pratar vi om klaner. Tror inte att det finns inga enskilda personer som utmanar dom.
Etablerade. Vad har vi för otäcka släktnamn i staden? Allting handlar om pengar. Hur mycket kämpar dom om?
Finns det många narkomaner i staden. Eller bara kåta torskar?
Citera
2019-06-07, 23:13
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Detta är inte MC relaterat. Glöm det!

Vad har det att göra om då, du som vet?
Citera
2019-06-07, 23:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Varför spränger man ett skjul utan anledning?

Vadå utan anledning? Cykeltaket var självklart inte det primära målet, lika lite som väjningspliktsskylten, lyktstolpen, gatunamnsskyltarna, planteringara, den halvcirkelformade sittbänken eller den gröna papperskorgen.
Citera
2019-06-07, 23:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Ja det är fel spår. Möjligen kommer man att använda det för att mörka vad som egentligen har hänt. Mörka i dubbel bemärkelse.

Så det är kommunister, miljöpartister eller muslimer?
Citera
2019-06-07, 23:17
Medlem
PixelGuys avatar
Närbild där cykelparkeringen stod innan explosionen.

https://i.postimg.cc/wvKJ2h7g/Explosion-1.jpg
Citera
2019-06-07, 23:18
Medlem
Frange, jag tror du ligger rätt. Onödigt att dra en sprängning om man kan skjuta av dom. Nån markering eller ej färdiga personer säkert.
Citera
2019-06-07, 23:22
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vad har det att göra om då, du som vet?

Jag vet att MC-gängen gör inte så här. Så är det bara.
Citera
2019-06-07, 23:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Precis. Det var exakt det jag skrev!
Ett tips: Läs gärna inlägg innan du kommenterar så blir dina inlägg på flashback lite mer relevanta.

Det här är en stor explosion och den har inte med gas att göra.
Om det är hemmabyggd bomb, eller stulet militärt materiel, det återstår att se.
Min uppskattning är att det är rätt många kilo material som smällt, kanske 10-15 kilo explosivt ämne.
Nej det var inte exakt vad du skrev, det är tvärt emot vad du skrev. Du skrev: "för det andra så är det alldeles för stor explosion för att vara resultatet av gas."

Det är som jag sa inte korrekt, det kan bli mycket större explosioner och mer skador av en enda gasolflaska men som jag även sagt så verkar det inte ha funnits förutsättningar för att det skulle ha varit orsaken i detta fall. Säg inte åt mig att läsa bättre när det är du själv som virrat till det.
Citera
2019-06-07, 23:27
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag vet att MC-gängen gör inte så här. Så är det bara.

På samma sätt som att du "visste" att det skulle vara ett oidentifierat utländskt jetplan som dök upp ur tomma intet, och gjorde en låghöjds precisionsdykning och ljudbang i överljudsfart begränsad just till det här gatuhörnet - för att sedan försvinna obemärkt in i tomma intet igen, helt utan att någon såg eller hörde själva flygplanet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in