2019-06-23, 20:02
Medlem
Här är en Greta-relaterad artikel i Uppsala Nya Tidning som kopplar klimatfrågan till migrationsfrågan:

https://www.unt.se/asikt/debatt/dags...n-5235709.aspx
2019-06-23, 20:10
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Här är en Greta-relaterad artikel i Uppsala Nya Tidning som kopplar klimatfrågan till migrationsfrågan:

https://www.unt.se/asikt/debatt/dags...n-5235709.aspx

Absolut, familjen Thunbergs miljövidriga slöserier av icke förnyelsebara naturresurser har förstås en konsekvens för andra människor på planeten.

Men med familjen Thunbergs snara löfte om omedelbar bot och bättring genom att återgå till ett klimatneutralt liv som självhushållsjordbrukare minskar deras skuld ordentligt.

Nu undrar vi när ditt och familjen Thunbergs flyttlass går av stapeln? Tänk hur många stackars djävlar i tredje välden som får det bättre när ni får det sämre.

Låt höra!
2019-06-23, 20:10
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför yrar du om internet hela tiden? Det är svårt att se kopplingen till Greta. Men i och för sig har du inte skrivit många sakliga inlägg i tråden så det förvånar inte. Men att använda internet skulle alltså vara en miljöbov anser du? Att läsa tidningar på Internet istället för att få en papperstidning levererad till brevlådan, att få e-fakturor istället för pappersfakturor och att lyssna på musik eller se film över nätet istället för att köpa dem på fysiska medium skulle alltså vara en klimatbov enligt dig. Du är nog fanimej den mest korkade idiot som någonsin uttalat sig på Flashback.
Jag använder internet, äter kött, kör fossilbil osv, men jag är ingen undersåte till Greta. Dom som följer henne skall göra sig av med all bekvämlighet och gräva i potatisåkern för att vara trovärdiga. Köp en lådcykel nu och fyll den med sättpotatis och ge dig väg
2019-06-23, 20:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Jag tror inte du begriper hur mycket energi som går åt genom att exempelvis titta på ett YT-klipp på mobilen.
Nej. Upplys mig.
2019-06-23, 20:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Jag använder internet, äter kött, kör fossilbil osv, men jag är ingen undersåte till Greta. Dom som följer henne skall göra sig av med all bekvämlighet och gräva i potatisåkern för att vara trovärdiga. Köp en lådcykel nu och fyll den med sättpotatis och ge dig väg
Dom som följer henne?
Vi har ena sidan någon som vill gott, och att vi ska ha en försiktighetsprincip gällande livsuppehållandw globala system kontra någon som vill svina runt på mina och andra barns framtida bekostnad. Jag förstår inte hur man är funtad i såna lägen. Hade så kul med livet och burna med epan så kan vi 85% övriga kan försöka njuta lite också

Det är en sorglig skara Gretas största kritiker består utav. Trump,Putin,Kinesen,Thatcher, Freeman Dyson och nån navelluddforskare från YT som studerat i 3 decennier.
Hur orkar ni ens gå upp på mornarna?
2019-06-23, 20:38
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Nej. Upplys mig.

Borde du inte vara ute på potatisåkern tillsammans med alla andra i sekten Greta vid det här laget?

Men att vara en sann slacktivist innebär förstås att vara för lat för att jobba på potatisåkern och att googla fram allmänt känd information angående energiåtgången i Googles/YT’s datacenter, telekom-nätverk och all annan IT-infrastruktur för att förse din komplexa ignorans med information du ändå inte har mentala mekanismer för att begripa.

Men det är inte ditt fel; du är en produkt av den industrialiserade civilisationen. Hela din värdelösa existens är en konsekvens av de kopiösa mängder icke förnyelsebara ämnen som producerar den välfärd och välstånd som du föraktar och är totalt ignorant om.

Fler frågor?
2019-06-23, 20:42
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Dom som följer henne?
Vi har ena sidan någon som vill gott, och att vi ska ha en försiktighetsprincip gällande livsuppehållandw globala system kontra någon som vill svina runt på mina och andra barns framtida bekostnad. Jag förstår inte hur man är funtad i såna lägen. Hade så kul med livet och burna med epan så kan vi 85% övriga kan försöka njuta lite också

Det är en sorglig skara Gretas största kritiker består utav. Trump,Putin,Kinesen,Thatcher, Freeman Dyson och nån navelluddforskare från YT som studerat i 3 decennier.
Hur orkar ni ens gå upp på mornarna?

Dina djävla barn är problemet och du har mage att använda dem som ett slagträ.

Vad fan ger dig rätten att knulla fram fler produkter i den industrialiserade civilisationen? Vi är nog många nu. Sluta knulla din djävla hycklande miljöparasit.
2019-06-23, 20:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Tänk om Hanif Bali säger: Lyssna på forskarna och använd färre plastpåsar. Skulle Greta-anhängarna jubla då?
Tänk om......

Varför har Gretas kritiker så mycket frågetecken i sina inlägg.
Ni känns hopplöst förlorade och vill få svar.

-vaffö gör det på detta viset, vaffö, vaffö?

Som små rumpnissar, el, rumpnassar.
2019-06-23, 20:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Borde du inte vara ute på potatisåkern tillsammans med alla andra i sekten Greta vid det här laget?
Jösses, du har inte läst mina inlägg i tråden. Du anar inte vilken klimatbov jag är. Det närmaste miljövän jag kommer är att jag vill ha klimatsmart energi som exempelvis kärnkraft.

Citat:
Men att vara en sann slacktivist innebär förstås att vara för lat för att jobba på potatisåkern och att googla fram allmänt känd information angående energiåtgången i Googles/YT’s datacenter, telekom-nätverk och all annan IT-infrastruktur för att förse din komplexa ignorans med information du ändå inte har mentala mekanismer för att begripa.
Det var såklart väntat att du inte skulle klara av att backa upp ditt påstående. Men använd ditt sunda förnuft. Vilket är mest klimatsmart. Om jag prenumererar på en papperstidning på tryckt papper som levereras till min brevlåda eller om jag läser den i datorn?

Citat:
Men det är inte ditt fel; du är en produkt av den industrialiserade civilisationen. Hela din värdelösa existens är en konsekvens av de kopiösa mängder icke förnyelsebara ämnen som producerar den välfärd och välstånd som du föraktar och är totalt ignorant om.
Och du är en produkt av?

Citat:
Fler frågor?
Ja, faktiskt. Varför äter inte isbjörnar pingviner?
2019-06-23, 20:58
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Jösses, du har inte läst mina inlägg i tråden. Du anar inte vilken klimatbov jag är. Det närmaste miljövän jag kommer är att jag vill ha klimatsmart energi som exempelvis kärnkraft.

Det var såklart väntat att du inte skulle klara av att backa upp ditt påstående. Men använd ditt sunda förnuft. Vilket är mest klimatsmart. Om jag prenumererar på en papperstidning på tryckt papper som levereras till min brevlåda eller om jag läser den i datorn?

Och du är en produkt av?

Ja, faktiskt. Varför äter inte isbjörnar pingviner?

Dina uttryck som ”klimatsmart” säger för mig att du saknar mentala processer som sätter in dig i ett sammanhang där du inser att du är en produkt av det industrialiserade systemet.

Bara släpp skitsnacket och inse att ditt korkade ”klimatsmarta” skit har ett avtryck som du inte har den blekaste aning om vad den innebär i jämförelse med att köpa och läsa tyckt medla.

Kan vi åtminstone sluta låtsas att den ”klimatsmarta” bullshitten du far med kommer göra någon som helst skillnad så länge befolkningen i Sverige växer?

Ja/nej?

Ja, både du och jag är produkter av det systemet.

Känns det bättre nu?
2019-06-23, 21:04
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Om jag prenumererar på en papperstidning på tryckt papper som levereras till min brevlåda eller om jag läser den i datorn?
Du ska varken ha papperstidning eller internet. Du skall sätta potatis och vara tyst
2019-06-23, 21:08
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tänk om......

Varför har Gretas kritiker så mycket frågetecken i sina inlägg.
Ni känns hopplöst förlorade och vill få svar.

-vaffö gör det på detta viset, vaffö, vaffö?

Som små rumpnissar, el, rumpnassar.

Bara religiösa sekter och dogmer ger absoluta svar på svåra frågor. Tyvärr helt felaktiga svar och slutsatser.

Normala människor, därtill seriösa vetenskapsmän ställer sig frågande och skeptiska till sina egna resultat.

Exempelvis Googles forskning på förnyelsebara energikällor.

https://spectrum.ieee.org/energy/ren...climate-change
At the start of RE<C, we had shared the attitude of many stalwart environmentalists: We felt that with steady improvements to today’s renewable energy technologies, our society could stave off catastrophic climate change. We now know that to be a false hope—but that doesn’t mean the planet is doomed.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in