Citat:
Ursprungligen postat av
Charta.12
Det var väl länge sedan Expressen gjorde det, de har väl hållt god min i elakt spel och samlat på fakta och info.
Det tycker jag att vi alla skall hoppas på!
För om Expressen till slut bestämmer sig för att slakta sin tidigare guldko BB, så är det i så fall ett trendbrott.
Under lång tid har BB/IL fått fungera som klickmagnet när hon presenterats som en fantastisk och ung kvinnlig superentreprenör. Hon har okritiskt länge hyllats av kvällspressen och så även av teve.
Väljer nu Expressen att på allvar börja granska hennes antagligen rätt så luftiga affärer och därefter gå ut och redogöra för vad man funnit, så vore det bra. Då lär det framgå att sagoslottet BB/IL antagligen helt och hållet är byggt på lösan sand.
Drar Expressen offentligt ner BB:s ekonomiska brallor och gör stor affär av ett sånt avslöjande, hoppas jag att de också är villiga att på allvar börja granska sin tidigare krönikör Özz Nujen. Han och hans familj har ekonomiska "projekt" som MSM hittills valt att inte granska eller belysa, men om Expressen börjar med BB/IL hoppas jag de får blodad tand och utökar sin granskning. Den behövs!