2019-07-22, 09:04
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Jag tål inte koffein. Får en rätt stark oroskänsla i kroppen. Så jag antar att Voxra är uteslutet för mig?

Mvh BB

Jag har med funderat över detta. Jag får inte så stark oro särskilt inte om jag aktiverar mig. Skakig som fasen blir jag.
Citera
2019-07-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haywanskonto
Ni som käkar voxra, kan ni sova på skiten?

Sover lika bra, kanske bättre, än innan Voxra.

Det är högst personligt hur man reagerar.
Citera
2019-07-22, 16:59
Medlem
haywanskontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Sover lika bra, kanske bättre, än innan Voxra.

Det är högst personligt hur man reagerar.

Fick du inte ens sömnproblem i början av behandlingen?
Citera
2019-07-22, 17:53
Medlem
Citat:
Fick du inte ens sömnproblem i början av behandlingen?

Nä, jag var tvungen att ta tabletterna på kvällen för jag blev helt sjukt trött på dagen om jag tog dem på morgonen. Efter 1,5 vecka gick det bra att ta dem på morgonen.

Konstigt va?
Senast redigerad av blublang 2019-07-22 kl. 18:07.
Citera
2019-07-22, 19:52
Medlem
Och på natten sov jag som vanligt.
Citera
2019-07-23, 04:09
Medlem
haywanskontos avatar
Citat:
Nä, jag var tvungen att ta tabletterna på kvällen för jag blev helt sjukt trött på dagen om jag tog dem på morgonen. Efter 1,5 vecka gick det bra att ta dem på morgonen.

Konstigt va?

Har du ADHD?
Citera
2019-07-23, 08:39
Medlem
Citat:
Har du ADHD?

Inte vad jag vet. Min terapeut jobbar med ADHD-utredningar och hon tror inte alls att jag har det. Go figure.
Citera
2019-07-23, 19:53
Medlem
haywanskontos avatar
Citat:
Inte vad jag vet. Min terapeut jobbar med ADHD-utredningar och hon tror inte alls att jag har det. Go figure.

Hur känns det att gå på voxra? Bättre än SSRI om du har provat?
Citera
2019-08-03, 15:11
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Jag tål inte koffein. Får en rätt stark oroskänsla i kroppen. Så jag antar att Voxra är uteslutet för mig?

Mvh BB

Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Jag har med funderat över detta. Jag får inte så stark oro särskilt inte om jag aktiverar mig. Skakig som fasen blir jag.

Kan vara bra att inte dra för stora växlar på det, finns risk att det blir självupplevda profetior i onödan. Har själv haft extremt mycket problem med skakningar, ångest. Upplever att Voxrans positiva effekter dock trumfar de eventuella negativa biverkningar.

Insättningen, ja då blev jag sämre innan jag blev bättre. Vilket är klassiskt. Mår nu bra på 300 mg Voxra trots att jag i teorin är just den typ av patient som skulle kunna drabbas av förvärrad ångest och skakighet. Och då bör man ta i beaktande att jag också äter litium, som i princip alltid ger skakningar. En jättedålig kombo på papperet. Men känner mig lugnare än på länge.

Apropå andra centralstimulerande medel så får jag mindre ut av att dricka kaffe eller alkohol än tidigare. Koffeinkicken respektive fyllan uteblir. Men det lider jag inte av.

Testa vet jag, men var medveten om att det (ibland) tar tid att nå de positiva effekterna.
Senast redigerad av flesh-flute 2019-08-03 kl. 15:19.
Citera
2019-08-03, 18:52
Medlem
BettyBamBams avatar
Jag tycker det här är den bästa antidepressiva när det gäller att få lite energi och fokus igen, och mina självamordstankar har också försvunnit helt och hållet sen jag började med Voxra. Men den gör inget alls mot min ångest, så kombinerar med Stablon (Tianepetin, ångestdämpande antidepressiv). Trappar ut benso så jag måste ha något ångestdämpande.

Well, det jag vill komma till är att jag känner mig mer som människa än vad gjort på många år sedan jag började med den här kombinationen. Voxra har jag på recept och Stablon löser jag på annat håll.
Citera
2019-08-04, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Jag tycker det här är den bästa antidepressiva när det gäller att få lite energi och fokus igen, och mina självamordstankar har också försvunnit helt och hållet sen jag började med Voxra. Men den gör inget alls mot min ångest, så kombinerar med Stablon (Tianepetin, ångestdämpande antidepressiv). Trappar ut benso så jag måste ha något ångestdämpande.

Well, det jag vill komma till är att jag känner mig mer som människa än vad gjort på många år sedan jag började med den här kombinationen. Voxra har jag på recept och Stablon löser jag på annat håll.

Tianeptin är en väldigt intressant medicin. Det är sällan man ser några godkända licenser på ämnet av TLV...tyvärr!

Vad ligger du på för dos på Tianeptin? Många brukar överdosera ämnet och får såklart opioid-verkande effekt, vilket såklart kan vara trevligt, men inte fungerar så bra i det längre loppet.
Citera
2019-08-04, 17:08
Medlem
Citat:
Hur känns det att gå på voxra? Bättre än SSRI om du har provat?

Jag är inte deprimerad. Jag har ingen direkt ångest. Jag kan känna lite hopplöshet när jag sällan har mental och fysisk energi. Min energilöshet gör att jag kan falla in i beteenden som är typiska för en deprimerad.

Tycker detta är konstigt då jag gått på TRT(testosteron) ett par år nu och många andra som gör det säger att de blir energiska som raketer.

Så därför kör jag med Voxra. Det och att jag vill inte ha sexuella biverkningar i onödan.

Hur det känns? Hmm, jag känner mig rätt trött av den(150mg, XL) konstigt nog. Och så känner jag mig lite virrig i huvudet. Om virrigheten inte ger sig får jag nog lägga ner detta för jag behöver kunna tänka klart eftersom jag jobbar med systemutveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in