Citat:
Ursprungligen postat av
BadBreath
Jag tål inte koffein. Får en rätt stark oroskänsla i kroppen. Så jag antar att Voxra är uteslutet för mig?
Mvh BB
Citat:
Ursprungligen postat av
Svavelvinter
Jag har med funderat över detta. Jag får inte så stark oro särskilt inte om jag aktiverar mig. Skakig som fasen blir jag.
Kan vara bra att inte dra för stora växlar på det, finns risk att det blir självupplevda profetior i onödan. Har själv haft extremt mycket problem med skakningar, ångest. Upplever att Voxrans positiva effekter dock trumfar de eventuella negativa biverkningar.
Insättningen, ja då blev jag sämre innan jag blev bättre. Vilket är klassiskt. Mår nu bra på 300 mg Voxra trots att jag i teorin är just den typ av patient som skulle kunna drabbas av förvärrad ångest och skakighet. Och då bör man ta i beaktande att jag också äter litium, som i princip alltid ger skakningar. En jättedålig kombo på papperet. Men känner mig lugnare än på länge.
Apropå andra centralstimulerande medel så får jag mindre ut av att dricka kaffe eller alkohol än tidigare. Koffeinkicken respektive fyllan uteblir. Men det lider jag inte av.
Testa vet jag, men var medveten om att det (ibland) tar tid att nå de positiva effekterna.