2019-07-23, 23:06
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Nu var den här tjejen tydligen 15 år, och det är INTE straffbart i Sverige att som 44-åring ha sex med en 15-årig tjej.
Jag gav råd om hur man kan förvissa sig om att tjejen är redo för sex och vill ha sex, tex genom att träffa tjejens målsman/föräldrar först, och jag frågade hur många svenskar och amerikaner som gör det. Det var väl antagligen det som väckte ditt illamående.

Och när det gäller "grooming", så kan det ju faktiskt vara så att han var kär i tjejen. Och om du har varit kär någon gång, då vet du säkert att man INTE i första hand tänker på hur man kan lura den man är kär i. Man är nervös, osäker och vill imponera på personen, vilket förstås utåt sett kan uppfattas som att man försöker lura personen.
Men jag har ALDRIG sagt att det han har gjort är bra.

Seriöst? Detta var det tramsigaste jag läst. Vet du ens vad grooming är för något? Uppenbart inte enligt vad du skriver.
Att hänvisa till svenska lagar om åldern när man får ha sex spelar ju ingen som helst roll. Uppenbart har han sökt efter minderåriga på nätet och sen hittat ett offer. Att som du sitta och försvara en medelålders man som söker upp unga flickor är ju bara stört
Citera
2019-07-23, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Seriöst? Detta var det tramsigaste jag läst. Vet du ens vad grooming är för något? Uppenbart inte enligt vad du skriver.
Att hänvisa till svenska lagar om åldern när man får ha sex spelar ju ingen som helst roll. Uppenbart har han sökt efter minderåriga på nätet och sen hittat ett offer. Att som du sitta och försvara en medelålders man som söker upp unga flickor är ju bara stört

Jag skrev att det kanske INTE är "grooming" i det här fallet, utan kärlek. Den här tjejen har tydligen bott hos sin moster/fosterföräldrar, och då är sannolikheten stor att hon började "livets hårda skola" tidigt i livet, och därmed är mer mogen än de flesta andra tjejer i hennes ålder. Jag säger INTE att det är så, men att det EVENTUELLT är så. Och då är det INTE nödvändigtvis så att han har blivit intresserad av henne pga hennes ålder, utan snarare sett hennes ålder som det mest negativa med henne.
Och det finns troligen mängder av tjejer på nätet, som INTE uppger sin verkliga ålder för alla de vuxna män som pratar med dem och träffar dem, och som tar risken att ha sex med dem. Och sen har de tur att tjejen råkar vara myndig. Eller så är hon minderårig, men INGEN anmäler honom.
Citera
2019-07-23, 23:44
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Jag skrev att det kanske INTE är "grooming" i det här fallet, utan kärlek. Den här tjejen har tydligen bott hos sin moster/fosterföräldrar, och då är sannolikheten stor att hon började "livets hårda skola" tidigt i livet, och därmed är mer mogen än de flesta andra tjejer i hennes ålder. Jag säger INTE att det är så, men att det EVENTUELLT är så. Och då är det INTE nödvändigtvis så att han har blivit intresserad av henne pga hennes ålder, utan snarare sett hennes ålder som det mest negativa med henne.
Och det finns troligen mängder av tjejer på nätet, som INTE uppger sin verkliga ålder för alla de vuxna män som pratar med dem och träffar dem, och som tar risken att ha sex med dem. Och sen har de tur att tjejen råkar vara myndig. Eller så är hon minderårig, men INGEN anmäler honom.

Vad är det du inte förstår? Det du skriver är rena fantasier från dig om något du inte har en aning om. Du vet inte ett dugg om hennes liv. Jo det är grooming och det kommer han åtalas för. Jo han visste hennes ålder vilket han erkänt. Varför du så gärna inte vill inse fakta kan jag bara spekulera i. Men uppenbart är detta en öm punkt hos dig eftersom du bedriver en häxjakt för att försvara denna gubbe
Citera
2019-07-23, 23:45
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det spelar mindre roll. Hela reportaget och även artikeln handlar om "A Swedish man". Det är nationaliteten som fokus ligger på. Amerikansk media beskriver alltid folk oavsett etnisk bakgrund efter först och främst sin nationalitet, därav i det här fallet svensk man.

Men polisen i USA beskriver honom som asiat:

"BREVARD COUNTY SHERIFF'S OFFICE
INMATE INFORMATION

JOAQUIN RUSTAN NABI OLSSON
Asian/Male DOB:08/06/1974
Address:Palm Bay, FLORIDA
Height/Weight:69/150.0"

Nån som har koll på längden förresten? 69 låter konstigt, menar 6'9" eller 69 inches?
Citera
2019-07-23, 23:51
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan

INMATE INFORMATION

Nån som har koll på längden förresten? 69 låter konstigt, menar 6'9" eller 69 inches?

borde vara x 2.54 och då blir det 175cm
Citera
2019-07-24, 00:03
Medlem
sonofnatures avatar
Han ser ju å va shemale eller något sånt . Född i fel kropp.
Vem har ett sånt band runt halsen som kille liksom ? Han e garanterat utan kön , fel kön eller shemale . Flera foton på olika grönsaker som liknar en kuk oxå i hans flöde.
Han e garanterat inte en elak människa som gjort henne illa. Han ska säkert genom gå en operation å hon vart hans stöd på internet å de blev kära.

Rökat , bandet runt halsen å kuk liknade bilder säger mycket om att han inte mår bra i sin egna kropp. Detta kommer inte ge fängelse .

Han har inte ens en kuk !
Möjligtvis en strap on
Citera
2019-07-24, 00:06
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
borde vara x 2.54 och då blir det 175cm

Stämmer nog, har sett i andra sammanhang i USA att man anger längd i totala antalet inches.
Citera
2019-07-24, 00:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

INMATE INFORMATION

Att han är asiat säger inget om hans nationalitet. Hos polisen är han en svensk man av asiatiskt ursprung.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2019-07-24 kl. 00:12.
Citera
2019-07-24, 00:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Jag skrev ju EVENTUELLT, alltså jag vet INTE. Och du vet troligen också väldigt lite eller INGET om hennes liv.

Jag vet att han visste hennes ålder, men min poäng är att det troligen finns en massa svenska och amerikanska män, som struntar i att kontrollera deras kvinnliga sexpartners ålder. Men dessa män accepteras ändå.

Jag är mer förstående och förlåtande än dig.

men varför pratar du om dina poänger hit och dit och alla dina eventuellt hur det kan vara?
Varför är det så svårt för dig att hålla dig till fakta just i detta fallet? Det finns faktiskt fakta.
Du har inga poänger och det är ingen mening med att generalisera hur du ser världen.
Huruvida du är mer förstående eller förlåtande än jag är finns skrivet i stjärnorna. Jag har förmågan att se hur ett barn utnyttjas och att detta är grooming är ingen som helst tvekan om.
Jag har också förmågan att tänka mig in i situationen vad jag känt om detta varit min dotter.
Men att diskutera med dig känns meningslöst. Du försvarar sådana här avskyvärda brott vilket jag aldrig kommer göra
Citera
2019-07-24, 00:15
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
men varför pratar du om dina poänger hit och dit och alla dina eventuellt hur det kan vara?
Varför är det så svårt för dig att hålla dig till fakta just i detta fallet? Det finns faktiskt fakta.
Du har inga poänger och det är ingen mening med att generalisera hur du ser världen.
Huruvida du är mer förstående eller förlåtande än jag är finns skrivet i stjärnorna. Jag har förmågan att se hur ett barn utnyttjas och att detta är grooming är ingen som helst tvekan om.
Jag har också förmågan att tänka mig in i situationen vad jag känt om detta varit min dotter.
Men att diskutera med dig känns meningslöst. Du försvarar sådana här avskyvärda brott vilket jag aldrig kommer göra

Han e ju inte dömd än

Om du ser hans insta så e han ju född i fel kropp . Antaglig shemale , transa eller könlös .

De två har diskuterat sånt på nätet . Hon ser ut mer åt pojk hållet . Kill tjej typ.

Båda säkert könlösa eller födda i fel kropp

Han kommer inte hamna i fängelse
Citera
2019-07-24, 00:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Citat:
INMATE INFORMATION

Japp, men det är en beskrivning av utseendet.
Citera
2019-07-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Brott eller ej, men en 44-åring som är "kär" och sätter på en 14-15-åring är det något riktigt fel på. Äckligt.
15 är ok enl. svensk lag.
13 är det i spanien, om dom inte har ändrat.
Han kanske är 14 i huvet.. bara kroppen som är gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in