2019-07-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tk73
Snart kommer Twitter Trump på banan o svetsaren "bend-over", Trump får hem ASAP o svetsaren får hem pedofilen som tack

Trump har inget med detta att göra, det är Floridas guvernör man får snacka med.

Jag gissar att UD kommer att kopplas in vad det lider, får att förmå Florida att låta honom avtjäna sitt straff i Sverige. Det kommer han inte få. Det finns ett fall Annika Östberg som dömdes för mord (medhjälp?) i Californien. Hon sitter där hon sitter.
Citera
2019-07-24, 10:18
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Efter att ha tittat på Instagram så tycker jag det är ganska tydligt att mannen i fråga lider av psykisk ohälsa. (Nej jag menar inte att människor med psykisk ohälsa per automatik är galna eller farliga. Bara ett konstaterande att det är en vuxen som inte mår bra.) Kolla på bilderna! Snoppar, sex, knivar, kärleksförklaringar till ett barn/ung tonåring.. Har han vänner öht? Är det någon som följer hans inlägg? Någon borde ju reagera? Hade jag haft vänner med det Instagramflödet hade jag agerat.

Att han som 43 åring sitter och raggar på en 14-åring på nätet är inte ett normalt beteende! Går inte att normalisera. Att han sedan åker till USA och inleder ett förhållande med henne...!?!!? Det är inte ett normalt, inte ett friskt beteende! Han är störd.

Jag tror han åkte dit för att ha sex såklart men också beroende på hennes ålder kanske försöka att få åka hem med henne om hon snart fyller 15 och kan få ett pass själv hur fungerar det i usa finns det åldersgräns för när en person själv kan få ett pass och resa utomlands?
Citera
2019-07-24, 10:19
Medlem
MassiveBs avatar
Okej.

- Han har erkänt att han har träffat henne, haft kontakt med henne på nätet, och haft sex med henne.
- Han hävdar att han är oskyldig.
- Han vill ha en juryrättegång.

Problemet är väl här att han redan i princip har erkänt brotten i lagens mening. Som att säga att när man åkt fast på bar gärning för snott en godispåse, erkänna, och sedan säga att man är oskyldig.

Sedan vet jag inte vad en juryrättegång skall vara bra för. Spela på juryns känslor? Känns väl tveksamt. Dels för att juryn fortfarande måste förhålla sig till lagbrotten, dels så lär väl åklagaren dra upp hans sociala medier-inlägg där han kallar sig för ”Big Daddy” och är alldeles ”soar” därnere (kuken), snackar om psykofarmaka och andra mer eller mindre tveksamma inlägg som säkert lär ligga honom i fatet hos en jury.

Rent moraliskt så skiter jag i om någon haft sex med henne när hon varit över 15 om det varit ömsesidigt. Däremot så finner jag det hela tveksamt då man kan misstänka att hon är psykiskt instabil person, att han som vuxen borde veta bättre. Han är en person som agerar på sina fantasier och känslor, istället för att fråga sig själv om det är värt det hela. Som t.ex. frågasätta sig själv om det är så bra idé att åka över halva jordklotet för att ha sex med en 15/16-åring, när det samtidigt är olagligt på platsen det sker på. Eller frågasätta varför han ens kommit i kontakt med en ung, uppenbarligen sårbar ung tjej, som vuxen man och inlett romantisk och sexuell ”nätrelation” när hon vad jag förstår varit 14 år gammal.

Han har uppenbarligen aldrig någongång stannat upp och tänkt efter vad han pysslar med. Tvärtom verkar han bara kört på oavsett konsekvenserna. Jag tror inte en t.ex. en jury lär finna det speciellt förmildrande, tvärtom.
Citera
2019-07-24, 10:19
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
4 ggr 15 = 60

Jag såg en dokumentär där de besökte ett litet samhälle där enbart pedofiler som avtjänat sitt straff bodde. Det är ju svårt att leva så att man aldrig är inom 300 m från skola i något samhälle, det blir en kartläggning som heter duga man får göra. Så det fanns en by där en del av dem bodde. Det var i Florida som har bland de hårdaste lagarna.

Hursomhelst hade ingen setat i 60 år av dessa.

Men han kommer att vara gammal när han frigivs, den saken är klar. Fast han kommer ju tillbaka till Sverige och där får ingen rota i hans förflutna, så där får han nytta av sitt svenska pass.
Ska vara 5 brott inte 4!!
Citera
2019-07-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Jag tror han åkte dit för att ha sex såklart men också beroende på hennes ålder kanske försöka att få åka hem med henne om hon snart fyller 15 och kan få ett pass själv hur fungerar det i usa finns det åldersgräns för när en person själv kan få ett pass och resa utomlands?

Myndighetsålder finns i USA oxå, bara så att du vet, det är ju det det hela handlar om, 15 åring skaffa eget pass .

Jag menar.
Citera
2019-07-24, 10:23
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Myndighetsålder finns i USA oxå, bara så att du vet, det är ju det det hela handlar om, 15 åring skaffa eget pass .

Jag menar.

Från ett flygbolag:

”Minors (under age 18) traveling internationally without one or both parents may be required to present a letter of consent signed by any/all non-traveling parents.”
Citera
2019-07-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Okej.

- Han har erkänt att han har träffat henne, haft kontakt med henne på nätet, och haft sex med henne.
- Han hävdar att han är oskyldig.
- Han vill ha en juryrättegång.

Problemet är väl här att han redan i princip har erkänt brotten i lagens mening. Som att säga att när man åkt fast på bar gärning för snott en godispåse, erkänna, och sedan säga att man är oskyldig.

Sedan vet jag inte vad en juryrättegång skall vara bra för. Spela på juryns känslor? Känns väl tveksamt. Dels för att juryn fortfarande måste förhålla sig till lagbrotten, dels så lär väl åklagaren dra upp hans sociala medier-inlägg där han kallar sig för ”Big Daddy” och är alldeles ”soar” därnere (kuken), snackar om psykofarmaka och andra mer eller mindre tveksamma inlägg som säkert lär ligga honom i fatet hos en jury.

Rent moraliskt så skiter jag i om någon haft sex med henne när hon varit över 15 om det varit ömsesidigt. Däremot så finner jag det hela tveksamt då man kan misstänka att hon är psykiskt instabil person, att han som vuxen borde veta bättre. Han är en person som agerar på sina fantasier och känslor, istället för att fråga sig själv om det är värt det hela. Som t.ex. frågasätta sig själv om det är så bra idé att åka över halva jordklotet för att ha sex med en 15/16-åring, när det samtidigt är olagligt på platsen det sker på. Eller frågasätta varför han ens kommit i kontakt med en ung, uppenbarligen sårbar ung tjej, som vuxen man och inlett romantisk och sexuell ”nätrelation” när hon vad jag förstår varit 14 år gammal.

Han har uppenbarligen aldrig någongång stannat upp och tänkt efter vad han pysslar med. Tvärtom verkar han bara kört på oavsett konsekvenserna. Jag tror inte en t.ex. en jury lär finna det speciellt förmildrande, tvärtom.

Man undrar ju vad han har för advokat onekligen. Men jag antar bevisbördan är så tung att det bästa är att lägga korten på borden.
Citera
2019-07-24, 10:25
Medlem
junks avatar
Citat:
Trump har inget med detta att göra, det är Floridas guvernör man får snacka med.

Jag gissar att UD kommer att kopplas in vad det lider, får att förmå Florida att låta honom avtjäna sitt straff i Sverige. Det kommer han inte få. Det finns ett fall Annika Östberg som dömdes för mord (medhjälp?) i Californien. Hon sitter där hon sitter.

Hon sitter inte alls där längre hon fick komma hit och prata i sommarradion för några år sedan och är fri samt lever på oss andra...
Citera
2019-07-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Hon sitter inte alls där längre hon fick komma hit och prata i sommarradion för några år sedan och är fri samt lever på oss andra...

Okej, så hon har kommit hem nu.... men hon satt ju i 30+ år i alla fall i fängelse och fick avslag hur många ggr som helst. The Governator sa nej i alla fall. Det minns jag.
Citera
2019-07-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Från ett flygbolag:

”Minors (under age 18) traveling internationally without one or both parents may be required to present a letter of consent signed by any/all non-traveling parents.”

Precis min poäng.
Snubben vet inte vilket land han åkt till.
Kanske sett på för många tv serier, eller inte.
Tror någon att han kommer att få sympati från en jury när han legat med enligt amerikansk lag ett barn.
Han drar bara ut på lidandet, tycker han borde förbereda sig på hur han ska överleva i fängelset istället.
Citera
2019-07-24, 10:37
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Precis min poäng.
Snubben vet inte vilket land han åkt till.
Kanske sett på för många tv serier, eller inte.
Tror någon att han kommer att få sympati från en jury när han legat med enligt amerikansk lag ett barn.
Han drar bara ut på lidandet, tycker han borde förbereda sig på hur han ska överleva i fängelset istället.
Han kanske inser att han är körd men vill göra ett skådespel av det hela där han förklarar hur han mött sin stora kärlek i livet, och att det handlade om just äkta kärlek.

Fast hans stora kärlek, barnet Savanna, lär nog ha ångrat det hela redan före första rättegångsdagen och ha insett att den gubben bara utnyttjade henne. Det blir nog svårt för honom att framställa sig som en martyr för kärleken när hans ”partner” redan dumpat honom och gått vidare ingivet.
Citera
2019-07-24, 10:38
Medlem
Citat:

Annika satt 28 år enbart för att hon var med. Hon hjälpte till att gömma kroppen. Efter 28 år lyckades UD få hem henne 2009. Idag är hon helt fri. Jag kan tänka mig att vår kille får 10 år och att den tiden ska avtjänas i USA. F ö är han tydligen frilansande skådis utan någon anställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in