2019-07-30, 03:18
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Jo man kan ju tycka så att det är dåligt huvudvittne som åklagaren tänker använda, någon som sitter häktad just nu för just knivbrott. Åklagaren verkar inte vara den skarpaste kan man tycka. Sänker trovärdigheten. Dessutom korkat av det sk BO:s målsägandebiträde/advokat att innan rättegång attackera tidningen Expressen med förtalsanklagelser.

Har du läst förundersökningen? Åtalet står inte och faller med det du kallar "huvudvittne".
Citera
2019-07-30, 03:19
Medlem
Citat:
Jo man kan ju tycka så att det är dåligt huvudvittne som åklagaren tänker använda, någon som sitter häktad just nu för just knivbrott. Åklagaren verkar inte vara den skarpaste kan man tycka. Sänker trovärdigheten. Dessutom korkat av det sk BO:s målsägandebiträde/advokat att innan rättegång attackera tidningen Expressen med förtalsanklagelser.

Det spelar nog ändå inte så stor roll i praktiken. Detta är en politisk domstol och det kommer dömas som politikerna vill, dvs. ge flyktingen rätt för att inte spä på hatet mot flyktingar och minska stödet för regeringen.
Citera
2019-07-30, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har erfarenhet av knivblattar sedan tidigt 90-tal, och kniven åker fram direkt vid minsta lilla groll. Deras självförtroende sitter i kniven.

Nu bevisar du bara att du inte har koll för vi hade en polis i tråden som sa att de i princip alltid har kniv på sig men inte alltid använder den.
Citera
2019-07-30, 03:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Väldigt många småkriminella bär en kniv eller annat stickvapen på sig.

Majoriteten av de NMR-anhängare Jag mött genom åren har burit bomber på sig.
Your point?

Citat:
Och många kommer ofta i bråk.

Indeed they do. Your point?

Citat:
De drar inte kniv varje gång de hamnar i bråk. De drar den under speciella omständigheter.

och hur skall jag som normal medborgare veta vilken NMR'are det är jag skall skjuta i huvudet rakt av, resp vilken jag skall ge tillfälle att mucka med mig på sedvanligt NMR-vis innan jag enligt Din Mall får rim och reson nog att besvara deras trakesserier med en Storslägga?
Citera
2019-07-30, 03:29
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det spelar nog ändå inte så stor roll i praktiken. Detta är en politisk domstol och det kommer dömas som politikerna vill, dvs. ge flyktingen rätt för att inte spä på hatet mot flyktingar och minska stödet för regeringen.
Tidningen Expressen kommer nog (misstänker jag) att redovisa vilka som är nämndemän i tingsrätten. Vore ju nästan lite galet (iaf enligt dig) om det visar sig vara socialdemokratiska och centerpartistiska politiker just de som röstade fram Afghan amnestin.
Citera
2019-07-30, 03:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Så du tror att han har något schema för sitt knivbärande?

Nope. Många av trådens debattörer hävdar dock att han har ett schema för sitt knivdragande.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det enklaste och mest troliga är att alltid ha med en kniv, just in case. Han vet ju inte när nästa rånoffer dyker upp och att vara utan kniv just då hade varit synnerligen förargligt.

Ah, så du menar att han har ett färdigt schema för dragande emot rånoffer och med en frisk beräkning på straffbarhet utifrån detta, medan han har noll schema för dragande emot folk som enligt Honom hotar hans liv?

Seriöst, jag får känslan av att Autister äger denna tråd just nu.
It's horrible, even though I'm One of Them.

I'm sort of getting convinced that My Kind has to be exterminated.
We're poison to this world.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-07-30 kl. 03:59.
Citera
2019-07-30, 03:34
Medlem
Citat:
Tidningen Expressen kommer nog (misstänker jag) att redovisa vilka som är nämndemän i tingsrätten. Vore ju nästan lite galet (iaf enligt dig) om det visar sig vara socialdemokratiska och centerpartistiska politiker just de som röstade fram Afghan amnestin.

Hela spektaklet från polis till utredningsarbetet är politiskt så det spelar mindre roll. Rätten kommer nog vara rätt enig att Rocky ska dömas oavsett vad som händer.
Citera
2019-07-30, 03:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ja det är rätt givet. Vi andra går inte ut utan mobil + plånbok, de går inte ut utan kniv.

Den uppfattningen är inte utav Svensk börd.

Jag går inte ut utan mobil + plånbok + fällkniv + tändare + avbitartång.

I must be something COMPLETELY WEIRD in Your Worldview.

Citat:
Hugger de ner folk varje gång de går ut, nej bara ibland.

Do I destroy everyone I meet?
NO, I only destroy those who hurt me.

Citera
2019-07-30, 03:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det visar att det inte krävs ett verkligt hot för att hävda nödvärn, det kan räcka med ett upplevt hot, dvs putativt nödvärn.

För att kunna uppleva ett hot så måste dock misstänkt GM först uttala ett sådant.
Hjärnspöken har inget bevisvärde.
Citera
2019-07-30, 03:41
Medlem
Citat:
För att kunna uppleva ett hot så måste dock misstänkt GM först uttala ett sådant.
Hjärnspöken har inget bevisvärde.

Fel, googla putativt nödvärn
Citera
2019-07-30, 03:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vad yrar du om och vad har det med tråden att göra? Du tror inte det finns vapen till salu på Sveriges gator om man skulle vilja ha?

Men nu är inte Asap Rocky en gangster som behöver detta utan en uppträdande artist. En mattkniv kan vem som helst köpa billigt precis var som helst.

"Du tror inte det finns vapen till salu på Sveriges gator om man skulle vilja ha?"
IQ fiskmås? Du ställer alltså den frågan efter att jag uttryckligen beskrev det som ett alternativ, i en kommentar som du besvarade?

Däremot är det fortfarande mycket mer osannolikt att några turister skulle ha kontakterna och ens viljan att göra det än att din kära knivafghaner skulle bära kniv.

Överlag verkar ni vurmare för skäggbarn ha mycket svårt för att bedöma sannolikheter.
Citera
2019-07-30, 03:53
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Åk cykel i 30km/h i nedförsbacke, ramla och ta emot dig med händer utan handskar.

Jag lovar dig att dina skador kommer att se exakt likadana ut som skadorna på bilderna.

Intressant då, att det rättsmedicinska utlåtandet ger vid handen att skadorna uppkommit genom att skära sig på glas. Det var också min spontana reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in