2019-07-30, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Du tror inte det finns vapen till salu på Sveriges gator om man skulle vilja ha?"
IQ fiskmås? Du ställer alltså den frågan efter att jag uttryckligen beskrev det som ett alternativ, i en kommentar som du besvarade?

Däremot är det fortfarande mycket mer osannolikt att några turister skulle ha kontakterna och ens viljan att göra det än att din kära knivafghaner skulle bära kniv.

Överlag verkar ni vurmare för skäggbarn ha mycket svårt för att bedöma sannolikheter.

Framförallt klarar de inte av att bedöma relevansen för antagandet. Om Rocky skulle haft en pistol, skulle det påverka sannolikheten till att det han gjort är misshandel, nej det är irrelevant för den bedömningen.

Är en kniv hos aphannarna relevant för bedömningen av nödvärn, ja både en verklig kniv och en förmodad kniv.
Citera
2019-07-30, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Intressant då, att det rättsmedicinska utlåtandet ger vid handen att skadorna uppkommit genom att skära sig på glas. Det var också min spontana reaktion.

Utredningsarbetet och slutsatserna där är slafsiga och syftar bara till att få Rocky dömd. Vi får se om försvaret attackerar dessa slutsatser med expertutlåtanden.
Citera
2019-07-30, 03:58
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Utredningsarbetet och slutsatserna där är slafsiga och syftar bara till att få Rocky dömd. Vi får se om försvaret attackerar dessa slutsatser med expertutlåtanden.

Fair enough, möjligen. Jag hänvisar också till min egen bedömning.
Citera
2019-07-30, 04:01
Medlem
Jag vet inte om det kommer live här men vi får se:

ASAP ROCKY - RÄTTEGÅNGEN - KOMMANDE
https://www.youtube.com/watch?v=-pqYU5stO8M

Majoriteten där vill att Rocky släpps fri.
Citera
2019-07-30, 04:05
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Intressant då, att det rättsmedicinska utlåtandet ger vid handen att skadorna uppkommit genom att skära sig på glas. Det var också min spontana reaktion.

Finns det ens ett rättsmedicinskt utlåtande? Eller endast utsagor från (vanliga) läkare? Allt verkar vara en soppa här.
Citera
2019-07-30, 04:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nope. Många av trådens debattörer hävdar dock att han har ett schema för sitt knivdragande.

Ah, så du menar att han har ett färdigt schema för dragande emot rånoffer och med en frisk beräkning på straffbarhet utifrån detta, medan han har noll schema för dragande emot folk som enligt Honom hotar hans liv?

Seriöst, jag får känslan av att Autister äger denna tråd just nu.
It's horrible, even though I'm One of Them.

Jag tror att de kör på känsla och väljer ut etniskt svenska barn som ser ut att aldrig ha varit i ett slagsmål tidigare. Som lämnar över allt de har så fort de visar kniven.

Men det här är irrelevant i sammanhanget. Det intressanta är ju varför "genier" som du tror att afghanerna var utan kniv i just det här fallet, när de ertappats med kniv både före och efter. Det mest rimliga hade varit att ta med sig kniv varje dag. Men det kanske inte är det mest rimliga i din autist-hjärna?
Citera
2019-07-30, 04:09
Bannlyst
Citat:

Är det bara jag som tycker det är bra att negern blir fängslad?
Citera
2019-07-30, 04:11
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Finns det ens ett rättsmedicinskt utlåtande? Eller endast utsagor från (vanliga) läkare? Allt verkar vara en soppa här.

Ja, det finns det. Tre stycken, om jag minns rätt från min dubbla läsning av FUP.
Citera
2019-07-30, 04:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Deras ENDA reportage hitills har varit om en styckmordsrättegång.

och Du vill sälja in Deras kvalitativa nyhetsvärde till Flashback exakt Hur?

Citat:

Aww Crap.. Det vore trevligt med en opartisk nyhetskanal.. Can You deliver that?

I nuläget påminner detta om "Popular Child Molester vs. his Victims".
Senast redigerad av Trolltestet 2019-07-30 kl. 04:32.
Citera
2019-07-30, 04:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror att de kör på känsla och väljer ut etniskt svenska barn som ser ut att aldrig ha varit i ett slagsmål tidigare. Som lämnar över allt de har så fort de visar kniven.

Så jobbar rånarblattar, men jag har aldrig sett sådana ge sig på andra blattar såsom t ex Rocky och hans gäng...
Citera
2019-07-30, 04:47
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:

Ska försöka ta fram exakta källhänvisningar till dig lite senare. Som jag minns det menade man att läkarundersökningarna som gjordes inte var helt up to standard.
Citera
2019-07-30, 04:59
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:

Rättsmedicinska yttranden finns från sidan 153 (146 i den interna numreringen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in