2019-07-30, 18:31
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius
Nej. Att få en glasflaska krossad mot sin skalle går under grov misshandel. Har själv varit ”offer” i en sådan incident.
I så fall borde kanske glasflaskan, i målsägandens fall, ha lämnat några betyande spår efter sig, på hans skalle?
Citera
2019-07-30, 18:32
Medlem
submariners avatar
Hej,

Om det skulle bli en alltför mesig dom (frikännande är väl för mycket att hoppas på) blir det väl främst Åklageriet som får ta kritiken - de som begärt häktning, de som inte säkerställt kvalite i vittnesmål etc.

Svetsar’n står höjd över all kritik.
Citera
2019-07-30, 18:32
Medlem
Är det någon i tråden som varit på rättegången?
Citera
2019-07-30, 18:34
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dramaqueen helt enkelt. Brud som ska återberätta slagsmål till sin väninna, saltar på lite. Eller så såg hon helt enkelt fel.

Målsäganden säger att han blev slagen i bakhuvudet med en glasflaska. Måttligt mirakel att inga skador finns där alltså. Skyddad av Jesus himself.

Nej jag tror verkligen inte hon saltade detta, snarare underdrev hon. Rocky är ju hennes idol och vän, jisses, hon är säkert upp över öronen kär i honom...

Däremot minns Jafari fel, han var väl för hög. Första slaget mot honom tog inte i huvudet utan någon annanstans. Var bör de fråga Abby.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
OK, då tycker vi olika. Jag tycker det hade räckt med en knytnävesomgång. Att skära upp någon med en avslagen flaska är ett extremt överagerande, snudd på dråpförsök. Särskilt som jag inte har sett något nämnas om att afghanen skulle ha viftat med något tillhygge utöver hörlurarna, vilka knappast ens kan räknas i sammanhanget.

...
Frågan om övervåld har diskuterats tidigare i tråden. Tänkbara anledningar:
- det brinner till.
- bäst att sänka killen ordentligt, för han kommer inte att ge sig och jag vill inte vara den som ligger där utslagen och kanske döende.
Citera
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
I så fall borde kanske glasflaskan, i målsägandens fall, ha lämnat några betyande spår efter sig, på hans skalle?

Hej,

Om inte annat en rejäl bula - men ingenting känns långsökt. Dessutom har ju BO ett högst muppigt svar på varför ingen skada hittades.
Citera
2019-07-30, 18:35
Avstängd
Citat:
OK, då tycker vi olika. Jag tycker det hade räckt med en knytnävesomgång. Att skära upp någon med en avslagen flaska är ett extremt överagerande, snudd på dråpförsök. Särskilt som jag inte har sett något nämnas om att afghanen skulle ha viftat med något tillhygge utöver hörlurarna, vilka knappast ens kan räknas i sammanhanget.

Var dock snäll och notera att jag anser Jafari själv ha gjort sig skyldig till snudd på dråpförsök i andra sammanhang, efter vad jag läst i tidigare domar. Men rätt ska vara rätt och i just det här fallet verkar han "bara" vara skyldig till idiotiska trakasserier.

Det där men glasflaskan ger jag dock inte mycket för längre efter att jag läst afghanens uttalanden idag. Han menar alltså att man slagit den i huvudet på honom trots att han bara har mindre ytliga sår på huvudet. Hur går det ens ihop? Får man ett stenhårt slag med en flaska i huvudet så blir det inga ytliga sår kan jag tala om för er.

Att han sitter och säger att rättsläkaren inte tog honom på allvar sabbar bara för honom själv. Inte otänkbart att han och hans polare suttit och skärt sig med "mattkniven" efteråt för att förvärra sina skador. Han verkar helt klart vara kapabel till det.
Citera
Medlem
Alla tre amerikanerna bytte advokater under förra veckan: är de nya juristerna svenska advokater eller har någon i trion importerats från USA?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
GW skiter fullständigt i regeringen. Han kan tala fritt, men det kan ju bli ett problem för ansvarig utgivare på Expressen om han går för långt.

Numera lite mer fritt. Både när han var expert i Efterlyst som sedan i SVT så har han vittnat om att han inte fått tala helt fritt.

Hans krönika var ju dock lite mer än fritt med tanke på fördomarna. Dessa fördomar rörande sådana här ensamkommande brukar ju dock stämma.
Citera
2019-07-30, 18:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Var dock snäll och notera att jag anser Jafari själv ha gjort sig skyldig till snudd på dråpförsök i andra sammanhang, efter vad jag läst i tidigare domar. Men rätt ska vara rätt och i just det här fallet verkar han "bara" vara skyldig till idiotiska trakasserier.

Finns absolut noll och ingenting som bevisar att någon skurit upp målsäganden med en flaska.

Det hörs en flaska som krossas i en video, före Asap för sina moves. Så han har troligen trampat i klibbigt glaskross och sedan trampat på målsägandens armar för att avbeväpna honom (dom trodde han hade kniv). Då uppstår skadorna på armarna. När man tittar på såren ser man att det är väldigt möjligt att det är så. Dom är inte så djupa.
Citera
2019-07-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja och minst 20 sparkar per person säger han. Plus krossad flaska mot skallen. Och hugg med trasig flaska också. Hans skador rimmar illa med den versionen. Han kommer få det svettigt på torsdag.

Jag vet givetvis inte om målsägande ljuger eller inte, och jag lägger ingen värdering i det.
Men tänk er att denna person skall berätta Vad som hänt, Hur många slag/sparkar han fått, Av vem/vilka, Vilka skador han fått etc. utifrån en situation där han både var rädd och chockad. Det behöver ju inte prompt vara så att han ljuger (även om jag absolut förstår att många här har bestämt sig för det, så att man har lite mer grejer att smutsa ned målsägande med!)
Citera
2019-07-30, 18:38
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man har varken hittat DNA eller fingeravtryck på flaskorna.

Förvånar mig inte, Rocky ser ut att hålla i flaskhalsen med ärmen på sin undertröja. Vad gäller kompisens tre flaskor så behövdes de nog aldrig utan kastades väl i någon soptunna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in