2019-07-30, 18:26
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Jag trodde det var brottsligt att köpa knark. Märkligt att afghanen, efter allt som hänt, inte fått en endaste brottsmisstanke, i en normalt fungerande värld, hade han varit åtalad för minst ett par stycken..

Ja, det finns ju massor att utreda afghanen Jafari för, bl.a. misshandel, ofredande och knarkbrott, men den svenska PK-polisen har valt att strunta i allt de kunnat plocka Jafari för, och istället enbart försöka sätta dit ASAP Rocky. Svensk Polis och rättsväsende framstår som en fars. Bra dock att det blottläggs inför hela världen. Sveriges feministiska mångkulturella diktatur levererar nya lågvattenmärken var dag.

Om inte åtminstone afghanens kompis som nu sitter häktad för stölder utvisas ur Sverige nu, så är det här landet helt rökt såvida inte svensson gör uppror. Hur länge ska den här skiten pågå?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Att krossa en flaska mot ett huvud måste väl ändå vara att klassa som mordförsök?

Hade det skett så hade troligen inte teaterapan suttit i rätten idag.

Ja och minst 20 sparkar per person säger han. Plus krossad flaska mot skallen. Och hugg med trasig flaska också. Hans skador rimmar illa med den versionen. Han kommer få det svettigt på torsdag.
Citera
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag gissar att Leif GW Persson tidigare har varit mer återhållsam eftersom regeringen kan skada hans arbete. Leif vill ju gärna vara med mitt i smeten, och det kan regeringen hindra.

Men jag läser hans senaste böcker som att GW anser sig själv ha ena foten i graven. Och det ändrar ju hans prioriteringar. Nu kanske han blir mer frispråkig?

Helt klart rätt analys. Han vet att hans tid snart är räknad. GW är nog gruvligt trött på att behöva ljuga om massinvandringen och att snart 95% av de som uppehåller sig i Svenskar fängelser är invandrare eller har invandrarbakgrund.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Även om det du skriver stämmer, angående sannolikhet och så, är det inget som tas upp i rättegången då inga tecken på kniv funnits.

Är du helt säker?

Citat:
Vid ett senare tillfälle när de kommer till gatan där den misstänkta misshandeln inträffar ser klienten att livvakten blöder, säger Persson.

- I detta läge är det min huvudmans uppfattning att målsäganden är beväpnad med något skarpt föremål, troligtvis en kniv. Det är det ingångsläget min huvudman har vid tillfället för den påstådda gärningen.

När det ser ut som om 19-åringen har en kniv blir Perssons klient livrädd. Enligt advokaten har klienten varit med vid tidigare tillfällen då Asap Rocky utsatts för våld. Detta ska beaktas, anser Persson.

https://www.gp.se/kultur/kultur/nu-i...cky-1.16702517
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Det togs upp i rättegången...
Citera
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Att krossa en flaska mot ett huvud måste väl ändå vara att klassa som mordförsök?

Hade det skett så hade troligen inte teaterapan suttit i rätten idag.

Nej. Att få en glasflaska krossad mot sin skalle går under grov misshandel. Har själv varit ”offer” i en sådan incident.
Citera
2019-07-30, 18:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Tack!! Vad 17 är då SKL nu?
Det som numera heter NFC.
Citat:
NFC är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. 1 januari 2015 bildades NFC av tidigare SKL, Statens kriminaltekniska laboratorium, och de tekniska rotlarna i Stockholm, Göteborg och Malmö.
https://nfc.polisen.se/om-nfc/nfcs-uppdrag/
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2019-07-30 kl. 18:30.
Citera
2019-07-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Tack!! Vad 17 är då SKL?

Sveriges Kommuner och Landsting.
Nä, SKL (Statens Kriminaltekniska Laboratorium) bytte namn till NFC, för att inte blandas ihop med ovan nämnda :-)
Citera
2019-07-30, 18:29
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Helt klart rätt analys. Han vet att hans tid snart är räknad. GW är nog gruvligt trött på att behöva ljuga om massinvandringen och att snart 95% av de som uppehåller sig i Svenskar fängelser är invandrare eller har invandrarbakgrund.

GW skiter fullständigt i regeringen. Han kan tala fritt, men det kan ju bli ett problem för ansvarig utgivare på Expressen om han går för långt.
Citera
2019-07-30, 18:29
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Självklart så är inte Rocky oskyldig. Det han gjorde är enligt den svenska juridiken så är brottsligt att "misshandla".

Sen kan man se det från två sidor av samma myntet. Det Rocky gjorde var brottligt, men enligt mig så gav han afghan pojken det han förtjänade. Hade jag varit i Rockys skor så hade jag förmodligen gått ännu längre och brytit varenda ben i kroppen på slöddret. Brinner det till så brinner det till, och det är afghan-pojken som 100 procent har triggat igång det här bråket.

Spelar ingen roll för mig och Rocky döms, han har enbart växt i mina ögon av det här.

OK, då tycker vi olika. Jag tycker det hade räckt med en knytnävesomgång. Att skära upp någon med en avslagen flaska är ett extremt överagerande, snudd på dråpförsök. Särskilt som jag inte har sett något nämnas om att afghanen skulle ha viftat med något tillhygge utöver hörlurarna, vilka knappast ens kan räknas i sammanhanget.

Var dock snäll och notera att jag anser Jafari själv ha gjort sig skyldig till snudd på dråpförsök i andra sammanhang, efter vad jag läst i tidigare domar. Men rätt ska vara rätt och i just det här fallet verkar han "bara" vara skyldig till idiotiska trakasserier.
Citera
2019-07-30, 18:30
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius
Nej. Att få en glasflaska krossad mot sin skalle går under grov misshandel. Har själv varit ”offer” i en sådan incident.

Har du några belägg för att han har fått en flaska krossad mot skallen? Det finns nämligen inget som styrker det påståendet. Inga bilder, inga filmer och läkarna hittade heller inga sådana skador på hans huvud.
Citera
2019-07-30, 18:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Så om har var professionell livvakt så skulle han ta tagit med sig ovan nämnda utrustning i sitt bagage ?
eller ?

DU kan ju prova att åka in i landet med batong och pepparspray -
Till lykke som Dansken säger

Fan du har helt rätt.

"Det fordras alltså polismyndighetens tillstånd att få inneha pepparspray. Att föra in dem i landet kräver införseltillstånd, som också ges av polismyndighet. Tillståndsgivningen är mycket restriktiv".

"Batonger räknas som gatustridsmedel enligt knivlagen och får ej bäras på allmän plats. För bärandet krävs det att man är i tjänst, samt i vissa fall en specialutbildning och/eller ett personligt tillstånd.
I Sverige används expanderbara batonger av polis, militärpolis, kriminalvården, väktare och ordningsvakter".

Den Svenska staten klarar inte att hålla med poliser och brottslingar inlåsta, samtidigt som den kraftigt inskränker befolkningens rätt att freda sig. Här är kärnan i ASAP Rocky målet.
Citera
2019-07-30, 18:31
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius

Det låter helt sjukt. Om jag skulle svinga en flaska mot ett huvud så är det för att döda, inte "misshandla lite grovt sådär "...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in