2019-07-30, 18:16
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Tja de var hotade och då är det inte så konstigt om de beväpnade sig för att vara beredda vid attacker från afghanerna.

Dumheter.
Asap & co hade troligtvis inte en susning om några afghaner. Dom blev helt enkelt förbannade för att affen var efterhängsen. Skulle dom försvara sig så fick dom göra det med käften tills affen började bråka.
Lite jävla kyla måste väl ändå afroamerikaner kunna visa ?
Citera
2019-07-30, 18:17
Medlem
Citat:
Tja de var hotade och då är det inte så konstigt om de beväpnade sig för att vara beredda vid attacker från afghanerna.

Typ som de där politikerna som plockade upp några ”järnrör”?
Citera
2019-07-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Dumheter.
Asap & co hade troligtvis inte en susning om några afghaner. Dom blev helt enkelt förbannade för att affen var efterhängsen. Skulle dom försvara sig så fick dom göra det med käften tills affen började bråka.
Lite jävla kyla måste väl ändå afroamerikaner kunna visa ?

Dumheter, de var lugna och bad afghanerna att lugna sig och gå därifrån, åtskilliga gånger. Jag är imponerad över hur de uppträde trots att afghanerna inte förtjänade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dramaqueen helt enkelt. Brud som ska återberätta slagsmål till sin väninna, saltar på lite. Eller så såg hon helt enkelt fel.

Målsäganden säger att han blev slagen i bakhuvudet med en glasflaska. Måttligt mirakel att inga skador finns där alltså. Skyddad av Jesus himself.
Abby är väl Hercules?

Slaget med flaskan var kanske inte så hårt, flaskan gick inte paj? Kankse? Man ser ju märken på BOs huvud men vad det kommer från är oklart. Det avlånga skulle kunna vara från en (hel) flaska.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja, ett jäkla otyg från svensk media. Det måste vara mindervärdeskomplex eller något att ständigt fråga främst amerikansk media om vad dom tycker om landet osv. Det går ju senare att se på FOX eller CNN om dom är intresserade. Likaså när dom ska skriva artiklar på engelska i svenska tidningar i uppmärksammande frågor, patetiskt. Dom litar inte på utländska media utan känner att dom måste lägga in den inhämska agendan för eventuella utländska läsare eller visa att dom kan minsann skriva på engelska inför den stora världen.

Inte konstigt att amerikanska mediebolag vägrar prata med svenska reportrar, dom finner det nog underligt och löjligt att dom inte intresserar sig för fallet och dess huvudpersoner istället. Vill dom veta mera tar dom nog själva kontakt.
Det där har jag också hakat upp mig på. Ett typiskt utslag av storhetsvansinne.

Det där med mindervärdeskomplexet är också en fundering jag har. Eller är det för att få bekräftelse på hur jäkla bra man anser sig vara?
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2019-07-30 kl. 18:23.
Citera
2019-07-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Den köper jag, tycker Rocky försöker sköta det hela lugnt och sansat i hans eget klipp. Dvs innan ”Harlem” kommer ut.
Men glas under dojorna?
Man har väl inte sett varesig glas eller blod under beslagtagna skor?

Gissar du eller har det undersökts?
Men detta var bara en teori från försvaret och inget de påstår har hänt, det är åklagarens uppgift.
Citera
2019-07-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
OK, men du menar alltså att det trots detta inte var Rocky & co som skar upp Jafari utan att han själv gjorde det, med någon annan glasflaska, alternativt anlitade sin afghanske kompis att göra det?

Kommentera gärna även min andra fråga:

En vän till Rocky, Abby, skrev efter händelsen följande texter i SMS till sin väninna Gabby:

"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"

Vänligen se nu följande intervju från RapRadar: https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec
Vid 10:06 säger Rocky: "In here they call me Harlem, but my name Rocky, know what I'm saying?"

Med detta uttalande i åtanke, hur stor sannolikhet bedömer ni det är att Abby i sitt SMS inte åsyftade Rocky, eller Rockys "onda sida"?
Hon nämde ju också att hon "literally couldn't watch" så hon skrev alltså om något hon inte egentligen sett mycket av. Det var nog ett ganska förvirrat sms har jag en känsla av, en massa antaganden vad "Harlem" gjort och inte gjort. Var är filmen då eftersom inte mycket kom fram under dagens rättegång? Det kan ju inte ha blivit mycket till filmande heller om man inte ens tittar på vad man filmar.
Citera
2019-07-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ser den också på SVT Play. Helvete vilken dålig engelska. Behöver ju skämskudde mellan varven. Nåväl, han har säkert andra kvaliteter och han ursäktade ju sin ”bad english”.

Gjorde han det. Bad english är aldrig rätt sätt att uttrycka sig på även om man säger, sorry my bad english. Stefan har sänkt Sverige mer än någon annan statsminister.
Citera
2019-07-30, 18:23
Medlem
Citat:
Gissar du eller har det undersökts?
Men detta var bara en teori från försvaret och inget de påstår har hänt, det är åklagarens uppgift.
Dojor finns ju från SKL eller vad det heter nu för tiden, men vilka dojor har jag inte i minnet. Nike tror jag bestämt.
Citera
2019-07-30, 18:24
Medlem
Citat:
Dojor finns ju från SKL eller vad det heter nu för tiden, men vilka dojor har jag inte i minnet. Nike tror jag bestämt.

NFC (Nationellt Forensiskt Centrum)
Citera
2019-07-30, 18:24
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Abby är väl Hercules?

Slaget med flaskan var kanske inte så hårt, flaskan gick inte paj? Kankse? Man ser ju märken på BOs huvud men vad det kommer från är oklart. Det avlånga skulle kunna vara från en (hel) flaska.

Att krossa en flaska mot ett huvud måste väl ändå vara att klassa som mordförsök?

Hade det skett så hade troligen inte teaterapan suttit i rätten idag.
Citera
2019-07-30, 18:25
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Var på målsägandes sida. Men efter idag, där horungen uppenbart ljuger och rör till allt så åklagaren till och med ser konfunderad ut, så hoppas jag han för minimum skadestånd.

Nästa gång håller jag tummarna att de försöker köpa sitt knark från helt fel människor som tar bort dessa två horungar.

F.ö ovanligt tyst från advokatemma m.fl om hur synd det är om Mustafa Jafari efter att han hörts. T.o.m dessa individer har insett att han gjort bort sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in