2019-07-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
(...)
Dojorna får du kolla i FUP för jag noterade bara att inget blod fanns på dem och även om jag har sjukt bra minne så lägger jag sällan sådant jag inte läst utan bara skummat igenom på minnet.
Har R.Ms mobil hittats och kollats?
Varför säger tjejen saker som inte stämmer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nej det är inte nödvärn att sparka, slå och använda glasflaskor mot en man som ligger ner.
Det är skillnad på nödvärn och nödvärnsexcess. Det senare avser handlingar som går utöver nödvärn men som på grund av omständigheterna kan anses vara försvarliga genom nödvärnet. Jag tar ingen ställning, jag vill bara påpeka det.
Citera
Medlem
Citat:
Nej det är inte nödvärn att sparka, slå och använda glasflaskor mot en man som ligger ner.

Det finns inga bevis att glasflaskor har använts.
Citera
Medlem
Citat:
Hans domar + hans uppenbara lögner som vi hört gör att han har noll trovärdighet. Det krävs hårda fakta och det har inte åklagaren.
Videor talar sitt tydliga språk. Abigails och andras sms bevisar att de misshandlade offret och använde glasflaskor. Det finns solklara bevis, så åklagaren har alla bevis på sin sida.
Citera
2019-07-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Amerikanske advokater får väl inte ens verka i Sverige även om förövarna så ville?

Tydligen har de åtalade amerikanska juridiska medhjälpare i bakgrunden, dessutom har Trump skickat "sitt speciella sändebud för gisslanfrågor" (!) R C O'Brien till Stockholm för att bevaka rättegången och försöka hjälpa Rocky.

https://www.svt.se/kultur/nipprighet-med-metod

Per Anderssons SVT-text om detta är f ö föremål för skäll från forumets Trumpvänner i en egen tråd här på forumet.
Citera
2019-07-30, 19:12
Medlem
Citat:
Det finns inga bevis att glasflaskor har använts.
Jo Abigails sms. Där hon skriver att de ”krossade den” ”på personen” och att de ”beat the shit out of a person”
Citera
2019-07-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Amerikanske advokater får väl inte ens verka i Sverige även om förövarna så ville?

Det beror på vad du menar med 'verka'. Det är klart att de får jobba i Sverige och de skulle tex. ha kunnat sitta med som biträden till försvararna i dag. En annan sak är att språket i rättegångar här är svenska och det gör ju att de inte kan vara ombud i vanliga domstolar.
Citera
Medlem
Citat:

Det beror helt på situation. Skulle du t ex vara hotad av en person med pistol och du får ner denne på marken och hugger så skulle du sannolikt kunna komma undan med nödvärn. Så att personen i fråga ligger på marken (och det finns ingenting som bevisar tesen om glasflaskor) betyder egentligen ingenting i det sammanhanget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Dojorna får du kolla i FUP för jag noterade bara att inget blod fanns på dem och även om jag har sjukt bra minne så lägger jag sällan sådant jag inte läst utan bara skummat igenom på minnet.
Har R.Ms mobil hittats och kollats?
Varför säger tjejen saker som inte stämmer?

Varför ska jag kolla i FUP, det är din tes som du inte har underlag för. Och försvaret har inte påstått att det gått till så som de beskrev men det är en tänkbar förklaring.
Citera
2019-07-30, 19:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det finns en sägen som passar in här, inte juridiskt men moraliskt. Ger man sig in i leken, får man leken tåla.

Han har sig själv att skylla och enbart sig själv.

Juridiskt är det en annan femma så klart. Blir intressant på torsdag, utfrågningen av "offret" då.

Jag skulle nog säga att "Är huvudet dumt får kroppen lida" stämmer bättre in
Citera
2019-07-30, 19:14
Medlem
Citat:
Lägg av nu, offret är ett offer inte förövaren i detta fall. Löfven och Lööf är inte skyldiga för att en amerikansk rappare attackerar en person i Sverige.

Självklart är det så. I detta fall, såsom i många komma skall, är det ett resultat av oansvarigt politiskt handlande. Varför förneka faktum. Jag har tidigare nämnt namn på de ytters ansvarige men blivit varnad varje gång av någon anledning. Detta ÄR politik och Sverigebilden är kvaddad som vanligt av....oooops jag sa nära en politiker som börjar på A och slutar med F. Hoppas att min favoritmoderator nöjer sig med det. Detta ÄR politik. Och jag hoppas att Trump ger Sverige en golden shower.
Citera
2019-07-30, 19:15
Medlem
Citat:
Videor talar sitt tydliga språk. Abigails och andras sms bevisar att de misshandlade offret och använde glasflaskor. Det finns solklara bevis, så åklagaren har alla bevis på sin sida.

Du likställer att använda våld och att misshandla men det är olika saker. Läs på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in