2019-07-30, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamminttu
https://www.expressen.se/noje/varlds...la-stockholm-/

Vem är denna världsstjärna?

------------------------------------------------------

Länk till inlägg med häktningsprotokoll, 3 st --> (FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019

Länk till inlägg med stämningsansökan och FUP, 3 st --> (FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019

EDIT: Länk med ny dokumentuppladdning pga nedtaget dokument ovan -->
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

/ Moderator

Nya trenden?
Att bråka provocera kändisar och hoppas på skadestånd!
Citera
2019-07-30, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Dessutom brukar svenska domstolar inte acceptera argument av typen "men jag trodde ju att han hade kniv/en laddad pistol/en giftspruta osv och agerade utifrån detta hot, alltså ska det bedömas så". Jag påminner mig fall där någon har viftat med en hyfsat välgjord revolverattrapp och försökt begå rån, med följd att den angripne svarat som om ett dödligt hot förelåg - det har inte accepterats fullt ut som nödvärn.

Nähä: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-i-bagarmossen

Men den aktuella situationen är helt annorlunda. AR&Co hävdar ju inte att de agerade i nödvärn pga att M hade dragit kniv. De hävdade väl att de handlade i nödvärn för att M försökte slå på dem. Det behövs alltså inte en kniv i bilden för det.

Misstanke om kniv är ett skäl till varför man skulle kunna motivera att man använder mer våld när man väl tar till våld.
Citera
2019-07-30, 07:30
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Nya trenden?
Att bråka provocera kändisar och hoppas på skadestånd!

Men herregud. Allt talar för att BO inte visste vem A$AP var. Har du läst förundersökningsprotokollet du citerar?
Citera
2019-07-30, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Förklara då hur det är ett grovt brott att hota med en verklighetstrogen pistolattrapp. FAKTA är att det en attrapp ändå döms man till ett grovt brott.

För att lagen säger så, duh:

"Den som hotar någon annan med brottslig gärning på ett sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig rädsla för egen eller annans säkerhet till person, egendom, frihet eller frid, döms för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år.

[S2]Om brottet är grovt döms för grovt olaga hot till fängelse i lägst nio månader och högst fyra år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas

om hotet påtagligt har förstärkts med hjälp av vapen, sprängämne eller vapenattrapp eller genom anspelning på ett våldskapital eller annars har varit av allvarligt slag, eller
om gärningen annars har varit av särskilt hänsynslös eller farlig art."
Citera
2019-07-30, 07:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Misstanke om kniv är ett skäl till varför man skulle kunna motivera att man använder mer våld när man väl tar till våld.

Yep, men för att det argumentet skall kunna fungera i en Svensk domstol så krävs även att man kan leda denna misstanke i Bevis.

Det blir svårt att göra det utan att anamma en smått rasistisk position, och eftersom USA's ursprungliga argumentation bygger på att hela fallet som sådant är av rasistisk art, så ter det sig omöjligt för dem att nu dra upp ett försvar som bygger på rasistisk art.

Trump har försatt ASAP i en skitkaka som det inte finns någon annan väg ut ur nu än att dra skiten hela vägen till EU-domstolen. Ingen av de inblandade vill förlora ansiktet, och det är tyvärr något som jag tror skattebetalarna i såväl EU som USA kommer att få betala DYRT för.
Citera
2019-07-30, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Hm, Jo. (Förutsatt att det du skriver stämmer). Jag måste ju erkänna att den inledande attacken som aldrig fångades på film, där livvakten sägs lyfta upp och kasta afghanen i halsen, förändrar hela händelseförloppet, om det stämmer. Det är inte alls ett tecken på det tålamod som de försöker visa upp på de egensläppta filmklippen.

SMS diskussionen har inte jag sett, har du? Återigen, när användes flaskan?

Fortfarande mycket som är konstigt här.

Att han har suttit på rikers är det väl ingen som ifrågasätter och gjorde en pleabargin i NYC är väl inte heller något som ingen ifrågasätter. Sen finns det intervjuer där han själv säger att han kan ta till våld och han använder droger. Sen finns det flera damer som har anmält honom i olika länder. Våldtäktsdiskussion kom väl mer upp i Me too och handlar om den hemska kultur och beteende som finns hos många unga män i slummen i USA. Det sagt det finns ingen anmälan bara en intervju där han själv berättar.
Citera
2019-07-30, 07:59
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Samma GW som sade upp bekantskapen med vänner som röstade SD. Side note.

Ingen side note. Viktig information men givet hans publika karraktär inom regimen blir det som Morbrodern som Kim Il Jong avrättade med en luftvärnskannon. Gå emot regimen och det blir grava konsekvenser. Det var inte Leif sugen på men inte heller gillar han det regimen håller på med för det.

All vettig kritik av det som pågår är en seger när det kommer fram i media.
Citera
2019-07-30, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det finns det som talar för att ASAP Rocky initierat kontakten med BO för att köpa knark.

Vad talar för det?
Citera
2019-07-30, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, skulle inte sprungit eller slagit bara för att en person är skum och kan tänkas ha vapen sålänge denne inte är hotfull. Min filosofi är att blir man vapenhotad så ger man ifrån sina värdesaker, inte värt att mista livet eller hamna i fängelse för detta. Går heller inte runt och bekymrar mig i onödan, vill någon ta livet av mig är det inget svårt, men sannolikheten för detta är liten.

Det håller jag med om iofs och så resonerar jag också för normalläskiga situationer, men alla som har varit med vet att om man blir trängd på allvar och läget ser ut att eskalera till nåt knepigt gäller andra regler, då måste man slå om till fight mode och vara den som gör nåt först, effektivt och hårt för att komma undan. När läget är sånt kan vara jäkligt svårt att avgöra och då finns det inget utrymme för försök eller felbedömningar om man vill vara säker på att klara sig.
Citera
2019-07-30, 08:13
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hoppas för Mayers skull att du med din expertis blir kallad som vittne då.

Allvarligt talat, tror du att argumentation i den riktiga världen går till så?

”Det är ett normalläge för afghaner och somalier(?) att bära kniv. En som påstår sig ha tjänstgjort nåra vändor i affe säger så på internet”
Om man inte litar på folk som har skarp erfarenhet, kan man alltid läsa tidingarna:

"Hans 19-årige vän slogs blodig av rapparen, enligt åtalet.

Mindre än tre veckor senare misstänks 20-åringen ha stulit på Naturkompaniet och North face på Kungsgatan i centrala Stockholm beväpnad med kniv"

https://www.expressen.se/noje/han-vi...t-fran-haktet/

Eller så är man fortsatt naiv, du väljer själv.
Citera
2019-07-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Men herregud. Allt talar för att BO inte visste vem A$AP var. Har du läst förundersökningsprotokollet du citerar?
Det kan ju ändå bli en inspiration.
Citera
2019-07-30, 08:17
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsoPolar
Kan man inte förklara bort händelsen med att herrarna var frustrerde. I går knuffade en nazist ner ett barn och en kvinna på spåret, kvinnan överlevde. Vi närmare eftertanke var förövaren en 44-årig man från Eritrea. Hmmm, kanske därför det inte står något i svenska skitmedia om händelsen?

Kopplingen till fallet A$AP Rocky är? Fy fan vad ni är tröttsamma. Jag håller i princip med dig i sak, men detta är inte rätt tråd -- rimligtvis.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-07-30 kl. 08:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in