2019-07-30, 08:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Är vår Iranafhganska guldklimp hemkommen från Iran för att delta i rättegången? Någon som har koll om han kommer delta i rättegången, som hans försvarare hävdade?
Citera
2019-07-30, 08:19
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Är vår Iranafhganska guldklimp hemkommen från Iran för att delta i rättegången? Någon som har koll om han kommer delta i rättegången, som hans försvarare hävdade?

Tror han ställde in resan.
Citera
2019-07-30, 08:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Tror han ställde in resan.

Det stod den 28e juli i expressen att ingen på HVB-hemmet sett honom på "en vecka" och det stod i FUP att han själv hävdade att han skulle vara borta 20 jul - 31 aug. Varför har ingen sett honom på en vecka om han är i Sverige?

Så det tror jag inte alls han gjorde. Vi får se om han dyker upp. Jag tror inte det.

Jag tror att rättsväsendet släppte iväg guldklimpen för det här har aldrig handlat om något annat än att visa hur fint och "oberoende" och välfungerande rättsapparaten är - trots att den är anything but.

Varför tror ni det är fler troll i den här tråden än i trollskogen?
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-07-30 kl. 08:23.
Citera
2019-07-30, 08:23
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det stog den 28e i expressen att ingen på HVB-hemmet sett honom på "en vecka" och det stog i FUP att han själv hävdade att han skulle vara borta 20 jul - 31 aug. Varför har ingen sett honom på en vecka om han är i Sverige?

Så det tror jag inte alls han gjorde. Vi får se om han dyker upp. Jag tror inte det.

Har för mig jag läste att hans målsägarbiträde sa att han ställt in resan. Kan vara fel.
Citera
2019-07-30, 08:47
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, skulle inte sprungit eller slagit bara för att en person är skum och kan tänkas ha vapen sålänge denne inte är hotfull. Min filosofi är att blir man vapenhotad så ger man ifrån sina värdesaker, inte värt att mista livet eller hamna i fängelse för detta. Går heller inte runt och bekymrar mig i onödan, vill någon ta livet av mig är det inget svårt, men sannolikheten för detta är liten.
Nu var Mustafa väldigt hotfull. Iom att han gav sig på vakten bjöd Mustafa sällskapet på en tydlig försmak av vad som händer om de inte betalar. Han fortsatte sedan med att envetet följa efter sällskapet och kräva dem på pengar. Att göra detta är ett förtäckt hot om våld i sig, det är ett mycket vanligt förekommande arbetssätt bland svindlare i storstäder.
Citera
2019-07-30, 08:49
Medlem
CarolSeavers avatar
Aftonhoran liverapporterar: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ky-infor-ratta
Citera
2019-07-30, 08:50
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Har för mig jag läste att hans målsägarbiträde sa att han ställt in resan. Kan vara fel.
Han är en efterbliven heroinmissbrukare så oavsett var han befinner sig är nog chansen liten att han dyker upp eller är i skick för att vittna.
Citera
2019-07-30, 08:54
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Han är en efterbliven heroinmissbrukare så oavsett var han befinner sig är nog chansen liten att han dyker upp eller är i skick för att vittna.

Så kan det säkert vara. Återger bara de fakta i målet jag känner till. Det sätt på vilken han var aktiv på Facebook igår kväll gav i alla fall vid handen att han kanske inte har alla indianer i kanoten.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-07-30 kl. 09:07.
Citera
2019-07-30, 09:02
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Vad talar för det?

Det var förmodligen precis tvärtom! Det här är från förhöret med Dawod Hosseini:

Citat:
Varför gick Mostafa fram till det här gänget från första början utanför restaurang Max?

Han gick fram och frågade den där livvakten om han hade hasch. Livvakten sa då åt Mostafa
att det finns på ett annat Max och att han skulle gå dit istället.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-07-30 kl. 09:06.
Citera
2019-07-30, 09:14
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Båda åklagarna verkar vara drama queens, det förklarar hur det här har spårat ur fullständigt med den största utredningen i sveriges historia för ett mängdbrott.
https://www.urbandictionary.com/defi...=Drama%20Queen

Jo, men även jag misstänker att det kanske kan ligga något mer bakom än ”bara” det:
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Tycker att båda bög-åklagarna inte verkar ha beaktat proportionalitetsprincipen i denna anmärkningsvärt stora – och för oss skattebetalare onödigt kostsamma – utredningen. Än mer då det inte ens rör sig om några svenska medborgare. Hade det rört sig om två skattebetalande svenskar, hade åklagarna sannolikt lagt ned ärendet – såsom brukligt – med vändande post.

Så, återigen, ingen som har tillgång till Lexbase och vet varför åklagare Sunesons sambo finns registrerat där?
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Men den nye åklagaren Daniel Suneson (f.1979) är väl också en till bög och synes vara sambo med en Osnier Conde Diaz (f.1980), som verkar förekomma i Lexbase, men för vad? Något litet tvistemål bara, eller måhända något allvarligare brottmål?
https://www.lexbase.se/personsok?Sea...rname%5D=Diaz&

Vad mer vet man om denne nye åklagare, egentligen?

Notera att igår så fick jag upp hans sambos namn, Osnier Conde Diaz (f.1980), på Lexbase, med den bifogade länken, men inte längre idag (se bif.länk härovan)...

På deras adress finns även två bolag registrerade: https://www.ratsit.se/19800622-Osnie...u-Am3H6X7aWeeI

Hur kommer det sig att just dessa två åklagare-bögar fick ta hand om detta ärende? Lottades det hela eller blev de utvalda och i sådana fall, av vem?

Det är ju även känt att många utav dessa unga afghanpojkar, har utnyttjats redan som barn och fortsätter därefter att sälja sex till äldre män…

I detta sammanhang vill jag påminna om det justitieråd i Högsta domstolen som ertappades med byxorna nere och till slut, under galgen, erkände att han (då 59 år) köpt sex utav en ung gymnasiestudent. Justitierådet Leif Thorsson, var på den tiden, även misstänkt för att själv varit med om att ha sänkt straffet i ett prejudicerande kopplerimål. Noteras ska i sammanhanget att morsan hans dessutom var den socialdemokratiska riksdagspolitikern Inga Thorsson, gift med socialrådet Sture Thorsson.

Enligt Regeringsformen kan ett justitieråd skiljas ifrån sin tjänst om han genom brott visat sig uppenbart olämplig för uppgiften, men men…
https://www.svd.se/hd-domare-far-behalla-jobbet

Såssarna har ju haft utnämningsmakten inom alltför stora delar utav rättsväsendet i alltför många år. De har bl.a. direkt kunnat utse vilka justitieråd som ska sitta i Högsta domstolen och därmed (även subtilt) påverka vilka beslut som bör tagas inom övriga rättsväsendet.

Apropå likabehandling vid utredning av brott ur ett etniskt perspektiv: Är det inte fler som reagerar över att flertalet – svenska – kvinnors, men framförallt även barns anmälningar om våldtäkt, antingen bara läggs ned p.g.a. påstådd resursbrist, eller att rättsväsendets utredningar visat sig vara undermåliga samt under all kritik.

Så, varför slösar dessa båda bög-åklagare sådana enorma utredningsresurser på två utlänningar, (med kriminell bakgrund dessutom) medans svenska kvinnors och barns våldsanmälningar förblir outredda?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-klandervard

There is something rotten in the state of Sweden - och detta fall samt dess prioriteringar luktar illa.
Citera
2019-07-30, 09:18
Medlem
Larasofts avatar
Även "klandervärda" personer kan vara målsäganden. Anders Eklund - som torde framkalla kräkningar och aggressivitet genom sin blotta uppenbarelse - har fått skadestånd efter att han misshandlats på anstalt.
Citera
2019-07-30, 09:23
Medlem
Rätten till nödvärn i Sverige är väldigt begränsad. ASAP Rocky kommer troligtvis att bli fälld.

Varför är inte afganen åtalad för olaga hot och ofredande? Han är ju inte bara offer utan även själva orsaken till att konflikten eskalerade. En domare skulle behöva tala om för honom att hans handlingar varit felaktiga eftersom han själv inte verkar förstå det. Att det INTE är okej att trakassera och hota andra bara för att man känner sig felad eller fått sin heder kränkt.

En misshandelsdom och ett skadestånd kommer bara göda hans offermentalitet.
Senast redigerad av Turbohaler666 2019-07-30 kl. 09:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in