2019-07-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Satsar på fängelse för att

1. Visa integritet och att man sätter ett extra utmärkt exempel på vad lagens långa arm når, inte bara för utlandet men till svenska medborgare. Regler är regler!
2. Ger man inte fängelse hade man lika gärna kunnat ge böter från första början och inte dragit på det hela så här länge som det har. Ger man böter kommer Sverige se dåååååligt ut kan jag säga. Man har smutskastat sitt image bara för det är en rolig grej helt enkelt
3. Fängelse = behöver inte betala skadestånd. 2 år gissar jag på, satsar på exakta resultat. Skattebetalarna ska ersätta rocky också. Kul grej. Undvik, tack

Har svårt att se hur misshandel av normalgraden ska ge 2 års fängelse. Grov misshandel ligger väl vid 1 år. Dom ändrade väl åtalspunkten från grov till misshandel?
Citera
2019-07-30, 14:33
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Satsar på fängelse för att

1. Visa integritet och att man sätter ett extra utmärkt exempel på vad lagens långa arm når, inte bara för utlandet men till svenska medborgare. Regler är regler!
2. Ger man inte fängelse hade man lika gärna kunnat ge böter från första början och inte dragit på det hela så här länge som det har. Ger man böter kommer Sverige se dåååååligt ut kan jag säga. Man har smutskastat sitt image bara för det är en rolig grej helt enkelt
3. Fängelse = behöver inte betala skadestånd. 2 år gissar jag på, satsar på exakta resultat. Skattebetalarna ska ersätta rocky också. Kul grej. Undvik, tack
Åtalen är misshandeln av normalgraden. Det ger max 1,5 år.

Jag kanske har fel men om det blir en dom så ryker Asaps chanser till att få skadestånd.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Alltså LIVVAKTENS jobb är att se till att med SITT LIV skydda sin arbetsgivares LIV. Jag tror inte det är meningen att de ska slåss sida vid sida direkt.

ASAP betalar inte en massa lön till livvakten för att han ska behöva skydda sin livvakt.

Nu verkar det mer som om livvaktenmer är en kompis som anställts för att göra jobbet. Hade detta varit en professionell livvakt hade han sett till att få Rocky därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Han visar sedan inspelning på när 19-åringen säger "Come on" "Come on" och "I'm gonna fuck him" till livvakten på gatan.

Haha....och sen vill aset ha skadestånd.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ondahamstern förstår men greppar hela tiden efter halmstrån, delvis med syftet att spamma sönder tråden så att så få som möjligt nås av relevant information. Ondahamstern är besatt av att upprätthålla bilden av hazarer som änglar och Rocky som en förövare.

Ja, jag börjar förstå det. Totalt ovillig att förstå att dom var vänner med varandra och reste runt jorden tillsammans, umgicks dygnet runt. Skapar band mellan människor som gör att man vill försvara varandra i denna situation. Alltså inte bara ena vägen. Kan inte vara svårt att förstå men Hamstern gör sig medvetet pantad för att försöka vinkla detta. I hopp om att ingen ska genomskåda det.
Citera
2019-07-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hans assistent säger dock via sms att Harlem kom fram, så några av dem visste om att minst en av dem har suttit inne och/eller har det smeknamnet.

De säger att det inte betyder det utan att det är ett idiomatiskt uttryck. Åklagaren är chanslös.
Citera
2019-07-30, 14:34
Bannlyst
"It's Not What You Know, It's What You Can Prove in Court"
Citera
2019-07-30, 14:35
Medlem
Nån bra livesändning ? Hittar ingen ?
Citera
2019-07-30, 14:36
Medlem
Är de två aylsökande? Eller bara på "semester" i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Nu verkar det mer som om livvaktenmer är en kompis som anställts för att göra jobbet. Hade detta varit en professionell livvakt hade han sett till att få Rocky därifrån.

Haha....och sen vill aset ha skadestånd.

Verkar ju vara ett vanligt upplägg. Man "anställer" nån gammal polare med stor kroppshydda...
Citera
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Nån bra livesändning ? Hittar ingen ?
https://www.expressen.se/noje/nu-sta...a-i-stockholm/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleveneleven
Han åker på semester i Iran samtidigt som han har fått ledigt från skolan av Annie Lööf.. jag hatar det här satans skitlandet..

Men tänk positivt: tänk vad mycket Anniehazaren lär ha att komma med när sedan höstterminen börjar och fröken ger i uppgift att skriva uppsats på temat "Mitt sommarlov".
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
De säger att det inte betyder det utan att det är ett idiomatiskt uttryck. Åklagaren är chanslös.

Nej men de säger fortfarande att Harlem kom fram, om Harlem är ett slanguttryck för någon som har suttit inne på Rikers eller om det är ett smaknamn på ASAP (vilket han själv har sagt i en intervju från när han var 18 eller 19 år gammal) så går det mycket väl att se hur det är ASAP som man syftar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in