2019-07-31, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Sitter du på någon vetenskaplig avhandling i frågan? Nog kan ett avsnitt av mythbusters ge en god fingervisning om vilka skador slag med flaskor bör ge.
Du tramsar bara för att inte tvingas backa från dina påståenden.

Idag har jag blivit tillsagd att dels redogöra för ALLA skillnader mellan FUP och ALLA de åtalades vittnesmål i rätten, jag har även blivit tillsagd att titta på 30 min populärvetenskap även fast det inte var direkt applicerbart på detta mål. Helt absurt.

Jag vet inte hur mycket tid ni lallare har att spendera på relativt ovidkommande sysselsättningar. Jag postar här under mikropauser i arbetet. Det finns ingen tid för några andra tidsfördriv i mitt liv.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Jag vet inte vad som skett. Visste jag det hade jag nog blivit kallad som vittne.
Går glasflaskor sönder när man släpper dem i marken för att kunna slåss? Eller går glasflaskor sönder bara vid hårdare kast eller slag mot hårda objekt?

Dom har redogjort i förhör i FUP varför det ser ut som det gör med flaskorna. Dolda så inte afghanen ska få för sig nåt osv. Minns inte på rak arm vilken sida.

Oavsett det så blir det väldigt svårt att bevisa att någon faktiskt slagit honom med en flaska alls.
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Källa på det? Du kan ju inte hitta på egna lagar och regler. Bara för att du ser folk dricka alkohol på allmän plats innebär det inte att det är tillåtet. Polisen orkar dock oftast inte "svamla" över det såvida man inte är i övrigt störande.

Generellt sett så gäller ungefär samma förbud över hela Sverige. Stockholm har i sin tur preciserat över hur förbudet tillämpas lokalt just där. Överlag är förtäring av alkohol tillåtet (med vissa inskränkningar) inom vissa grönområden- och parker.

Däremot kvarstår förbudet i övrigt enligt gällande lagstiftning (ordningslagen 2 kap 18 §), vilket kortfattat innebär att det är förbjudet att förtära alkohol på allmän plats utan särskilt tillstånd.

https://www.stockholm.se/alkoholforbud

Precis, du serverar ju källan åt mig till och med. Generellt är det i parker, lekplatser och vissa områden man INTE får dricka. Annars får man dricka på gator, generellt. Nu kan vi släppa det. Jag menar inte att snubbarna från USA skulle känna till detta. Dock tycker jag det känns löjligt att tro att det är rädslan att åka dit för förtäring av alkohol som gör att flaskan döljs. Dessutom sägs det i förhör att de inte druckit alkohol. Jag tror den döljs i vapensyfte.
Citera
2019-07-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Detta är såklart även en generationsfråga, men jo, vi pratar nog nära på i de trakterna. Fråga en ungdom vem Ozzy är så får du se.

Det är irrelevant, afghanerna visste inte vem Rocky var enligt egen utsago och det är inte bara kändisar som attackeras av dessa afghanhannar, de attackerade även tjejer som inte var kända.

Jag ser heller ingen anledning till att förvandla Sverige till ett land där varken kändisar eller vanligt folk inte kan strosa omkring utan att ha ett gäng livvakter med sig.
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tramset ligger i att det inte, vad jag vet, finns ett enda bevis på att flaskor använts som tillhygge.
Borde t o m en åklagare begripa. Fan bara offra en massa tid på skit. Eller har åklagaren glasklar bevisning ?

Att hålla i flaskor på ena bilden är en sak. Att det senare ligger trasigt glas på gatan är en annan.
Kanske de skall åka dit för nedskräpning, ligger väl närmare till hands.

Du ger ju ingen annan rimlig förklaring till varför killen har flera skärskador?
Citera
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Men du hade inte hamnat i en sån situation, det var livvakts-Tim som väckte Jafaris irritation genom att snäsa av honom och sedan lyfta bort honom.

Om det är situationen efter dessa händelser som menas så är det väldigt knepigt, Jafari vill ha ersättning för sina hörlurar samt känner ilska efter bortlyftandet och lär inte försvinna förrän han känner sig kompenserad.

I denna situation och utan något mål att bege sig till blir det väldigt jobbigt, det är livvakts-Tim man vill åt men han kan inte lämna Asap då det är hans jobb att vara nära honom.

Jag personligen hade försökt lura ut vad det är Jafari vill, men som sagt, situationen har ju uppstått på något sätt.

Hade de däremot kommit med knivar och krävt pengar hade handlingarna varit helt rättfärdigade.

Tycker inget speciellt om vad domstolen ska döma men allt talar för att amerikanerna får ett par månader vilket gör att de snart blir utsläppta.
Lite skadestånd, vet inte hur mycket men säg 5000 för skador, eventuell förlorad inkomst, sönderslagna hörlurar samt missat bröllop.

Men hoppas man tar hänsyn till afghanernas störiga beteende också.

Hade det varit en riktig livvakt hade ingenting av detta hänt.
Undrar föresten om afghanen flydde kriget för han var så livrädd hela tiden att han måste springa och gömma sig.
I så fall speglar det inte hans beteende i detta fall.
Citera
2019-07-31, 14:09
Medlem
Citat:
Du ger ju ingen annan rimlig förklaring till varför killen har flera skärskador?

Försvaret har gett en rimlig förklaring.
Citera
2019-07-31, 14:10
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Varför vill du att Stockholm ska vara en sådan stad? Vi behöver städa upp skiten från våra gator, dvs. slänga ut flyktingarna så att vi kan irra omkring lite planlöst utan att bli attackerade!

Och afghanerna hävdade att de inte visste vem Rocky var, så det där med kändis är irrelevant om du inte hävdar att de ljuger, och det drabbar för övrigt vanliga människor hela tiden också.
Men det spelar väl ingen roll vad jag vill, städerna kommer utvecklas som de gör oavsett. Titta bara mot amerikanska städer, där har du våran förebild.

Ja, gänget kunde irra planlöst, felet var nu att livvakts-Tim gjort något för att få en mygg-ettrig Jafari efter sig, då hade ett mål varit att föredra.
Citera
2019-07-31, 14:10
Medlem
whogivesafucks avatar
Och hur hade fallet utvecklats sig om nationaliteterna varit annorlunda?

Svennar piskar upp en afghan eller svarting eller en svenne får spö av afghaner eller svartingar.
Svennar eller afghaner ger sig på en "gypsy" eller tvärtom.
Citera
2019-07-31, 14:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är irrelevant, afghanerna visste inte vem Rocky var enligt egen utsago och det är inte bara kändisar som attackeras av dessa afghanhannar, de attackerade även tjejer som inte var kända.

Jag ser heller ingen anledning till att förvandla Sverige till ett land där varken kändisar eller vanligt folk inte kan strosa omkring utan att ha ett gäng livvakter med sig.
Finns inget land utan livvakter, kriminalitet finns i hela världen. Bara mer eller mindre.
Citera
2019-07-31, 14:12
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Nej för det går inte att veta hur han fått sina skärskador. Han kan faktiskt krupit omkring i glasskärvor.
Finns ju ingenting som visar på ett enda jävla dugg.

Eller finns någonstans glasskärvor med hans blod på?
Hade han glasfragment eller skärvor i såret/såren?
Citera
2019-07-31, 14:13
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Orden visar eventuellt att anfallet sker planerat "Now we gotta fuck this.." Detta antyder på att de ska "fuck up" Jafari, det vill säga slå honom i samförstånd.

Oavsett, är det Asap som klippt bort delen så det är något han trott skulle vara negativt om det kom fram.

Detta är ju i samband med att vakten tjafsar med J*fari. De har väl klippt bort alla delar där vakten tjafsar, lyfter och knuffar eftersom det inte ställer dem i särskilt ljus dager.

Låter långsökt att de redan i de läget planerade misshandeln. Tycker snarare det låter som att de säger typ ”yo, fuck this shit...” och går fram för att kolla läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in