Citat:
Ursprungligen postat av
Kalvstek
Nja, jag är lika kritisk till hela Greta T som många andra men jag ser inte att hon gav ett lågbegåvat intryck alls. Hon är uppenbart ganska blyg men vi fick se ett leende iallafall... Det var ju inte en klassisk intervju med hårda frågor emellan men totalt gav hon ett bra intryck men DOCK tror jag inte att det är hon som står för tweets odyl där hon har ett språk som jag tycker inte är hennes om man jämför med morgonens samtal. Hoppas hon är tillbaka om ett år vid god hälsa trots allt.
Precis, hon var väl ungefär lika verbal som man kan förvänta sig av en blyg 16-åring. Inga konstigheter!
Hon lade ganska stor vikt på de klimatmötena som ska hållas och lät rätt frustrerad att inget har hänt trots hennes engagemang. Risk för att hon blir ännu mer luttrad när det inte kommer hända något speciellt (radikalt) efter hennes deltagande i de kommande klimatmötena heller.
Hon antydde också att om vi handlar som vi gör idag trots vetskapen att klimatet kommer gå åt helvete skulle göra människor onda, därför måste informationen bli mer lättillgänglig. Problemet är väl att ingen har några enkla svar på dessa väldigt komplicerade frågor. Så det är väl lite naivt att tro att bara folk vet det Greta vet så skulle allt lösa sig.
Förresten, är det av någon speciell anledning varför hon ser ut att vara runt 11-12 år gammal? Eller är det bara genetik?