2019-08-02, 11:50
Medlem
Då var det dags för mera hyckleri.

Den här gången är det Google som anordnar ett privat möte om klimatförändringarna
på Sicilien med en flock celebriteter där bland annat Gretas kompis Barack Obama deltar.

Beräknad åtgång på privata jetplan den här gången är 114 flygplan.

https://www.lifesitenews.com/news/ri...f-private-jets
2019-08-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Då var det dags för mera hyckleri.

Den här gången är det Google som anordnar ett privat möte om klimatförändringarna
på Sicilien med en flock celebriteter där bland annat Gretas kompis Barack Obama deltar.

Beräknad åtgång på privata jetplan den här gången är 114 flygplan.

https://www.lifesitenews.com/news/ri...f-private-jets

Eliten manifesterar sig mot den vanliga människans liv

"The controversy over global climate change within academic and media circles continues. However, retired NOAA scientist Rex Fleming Ph.D told interviewer James Delingpole in a podcast that he has joined former United Nations and U.S. government scientists who dissent from the theory of man-made climate change.

"CO2 has no impact on climate change," Fleming said. "Past climates have been warm and cold and warm and cold with no changes in carbon dioxide. How can that be a cause when there's no correlation."

In addition, he said several American scientific organizations will not support any scientist who casts doubt on the theory of man-made climate change. He told Delingpole that he had to go to Europe to publish a peer-reviewed article on the subject. "
Senast redigerad av Tokugawa 2019-08-02 kl. 11:57.
2019-08-02, 11:55
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I diskussionen om Greta ifrågasatte jag varför man som vuxen upprörs över vad ett barn har att säga om ett ämne som borde lämnas över till forskare och sakkunniga. DET är intressant om något.
Nej, det stämmer inte. Du skrev att hen skulle släppa Greta. Det är inte ett ifrågasättande utan en uppmaning.

Kritik mot fenomenet Greta är inte synonymt med klimatskepticism. Det går utmärkt att hålla isär sak och person.
Det finns dessutom forum för diskussioner kring klimatet och klimatkrisen.
Jag håller inte alls med dig om att klimatet borde lämnas över till forskare och sakkunniga. Klimatfrågan är politisk; det finns inga värderingsfria lösningar på de utmaningar vi ställs inför ( vad de än beror på).
Greta är en politisk aktivist, vare sig hon inser det eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I Sverige räknas man som barn om man är under 18 år.

Om något annat barn säger till dig att du borde ha panik för tex en invasion av jätteödlor från en annan planet - skulle du bli lika upprörd då?

Läs forskarrapporter och bilda dig en egen uppfattning och släpp Greta.

2019-08-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gs20
Såg henne på morgonstudion i morse. Hon gav till skillnad från va ja trodde, iom allt snack om henne, ett väldigt lågbegåvat intryck. Kändes ärligt talat som att hon led av någon form av mental retardation. Otroligt att detta Gretafenomen kunnat lyfta så. Är det för att hon ser ut att vara 9 år som hon fått sånt genomslag?

Har garanterats diskuterats 100ggr tidigare i tråden men jag har medvetet undvikit henne fram till detta inslag 2h08min in här. rekommenderar er att se första delen av intervjun om ni inte sett så mycket från henne utan bara sett alla skriverier.
https://www.svtplay.se/video/2031306...-00?start=auto

Nja, jag är lika kritisk till hela Greta T som många andra men jag ser inte att hon gav ett lågbegåvat intryck alls. Hon är uppenbart ganska blyg men vi fick se ett leende iallafall... Det var ju inte en klassisk intervju med hårda frågor emellan men totalt gav hon ett bra intryck men DOCK tror jag inte att det är hon som står för tweets odyl där hon har ett språk som jag tycker inte är hennes om man jämför med morgonens samtal. Hoppas hon är tillbaka om ett år vid god hälsa trots allt.
2019-08-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Public service använder Klimatgreta som täckmantel och för legitimera ännu mer invandring och klimathysteri som leder till ännu mer psykisk ohälsa och globalism! Måste jag skedmata dig ännu mer?

Helt sant. Vore intressant att få veta hur många kids som nu söker psykiatrisk hjälp just pga av ångest TACK VARE inte minst public service, TV4 m fl. Barn har en fantasi som gör att denna undergångspropaganda kan förstoras upp och bli närmas fatal för ungarna.
2019-08-02, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Frågan är om Greta själv lyssnar på forskningen.

https://twnews.se/se-news/finska-for...-inte-klimatet

Citat.
Det är de finska forskarna Jyrki Kauppinen och Pekka Malmi från Åbo universitet som publicerat en studie som de menar visar att människan nästan helt saknar inverkan på klimatet.

Under de senaste hundra åren har temperaturen ökat med cirka 0,1 grad celsius på grund av koldioxid, varav det mänskliga bidraget varit runt 0,01 grad, enligt de finska forskarna.

Forskarna hävdar också att FN:s klimatpanel IPCC misslyckas med att räkna in molnens påverkan, varför FN:s modeller blir missvisande.

Jag väntar med spänning på att SVT ska rapportera om den studien! Fast vänta - SVT är ju inte objektiva så det lär ju inte hända.
2019-08-02, 12:22
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Nja, jag är lika kritisk till hela Greta T som många andra men jag ser inte att hon gav ett lågbegåvat intryck alls. Hon är uppenbart ganska blyg men vi fick se ett leende iallafall... Det var ju inte en klassisk intervju med hårda frågor emellan men totalt gav hon ett bra intryck men DOCK tror jag inte att det är hon som står för tweets odyl där hon har ett språk som jag tycker inte är hennes om man jämför med morgonens samtal. Hoppas hon är tillbaka om ett år vid god hälsa trots allt.

Precis, hon var väl ungefär lika verbal som man kan förvänta sig av en blyg 16-åring. Inga konstigheter!

Hon lade ganska stor vikt på de klimatmötena som ska hållas och lät rätt frustrerad att inget har hänt trots hennes engagemang. Risk för att hon blir ännu mer luttrad när det inte kommer hända något speciellt (radikalt) efter hennes deltagande i de kommande klimatmötena heller.

Hon antydde också att om vi handlar som vi gör idag trots vetskapen att klimatet kommer gå åt helvete skulle göra människor onda, därför måste informationen bli mer lättillgänglig. Problemet är väl att ingen har några enkla svar på dessa väldigt komplicerade frågor. Så det är väl lite naivt att tro att bara folk vet det Greta vet så skulle allt lösa sig.

Förresten, är det av någon speciell anledning varför hon ser ut att vara runt 11-12 år gammal? Eller är det bara genetik?
2019-08-02, 12:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Frågan är om Greta själv lyssnar på forskningen.

https://twnews.se/se-news/finska-for...-inte-klimatet

Citat.
Det är de finska forskarna Jyrki Kauppinen och Pekka Malmi från Åbo universitet som publicerat en studie som de menar visar att människan nästan helt saknar inverkan på klimatet.

Under de senaste hundra åren har temperaturen ökat med cirka 0,1 grad celsius på grund av koldioxid, varav det mänskliga bidraget varit runt 0,01 grad, enligt de finska forskarna.

Forskarna hävdar också att FN:s klimatpanel IPCC misslyckas med att räkna in molnens påverkan, varför FN:s modeller blir missvisande.

Jo. Greta lyssnar på forskarna. Dock inte på forskare som sprider rena felaktigheter och som andra forskare avfärdar som nonsens:

Citat:
Non-peer-reviewed manuscript falsely claims natural cloud changes can explain global warming

The unpublished paper by Kauppinen & Malmi is deeply flawed and the claims that (1) CO2 has caused only 0.1 degC of warming and that (2) only 10% (0.01 degC) of this warming is from human activity are both unsupported claims. The paper should not be relied upon. Their claims are based on a chain of reasoning with multiple flaws.

https://climatefeedback.org/claimrev...lobal-warming/

Greta är smartare än så.
2019-08-02, 12:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Förresten, är det av någon speciell anledning varför hon ser ut att vara runt 11-12 år gammal? Eller är det bara genetik?

Hon hade allvarliga ätstörningar för några år sedan. Var nära att svälta ihjäl.

Jag gissar att det är det som ligger bakom detta.
2019-08-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag väntar med spänning på att SVT ska rapportera om den studien! Fast vänta - SVT är ju inte objektiva så det lär ju inte hända.

Uppmärksammas i Norge (vet ej vad det är för upphovsmän bakom så skeptikerna kan ju alltid skjuta budbäraren)

Finns även andra intressanta länkar i ämnet i artikeln.

https://www.lykten.no/klima-og-miljo...-klimaendring/
2019-08-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Precis, hon var väl ungefär lika verbal som man kan förvänta sig av en blyg 16-åring. Inga konstigheter!

Hon lade ganska stor vikt på de klimatmötena som ska hållas och lät rätt frustrerad att inget har hänt trots hennes engagemang. Risk för att hon blir ännu mer luttrad när det inte kommer hända något speciellt (radikalt) efter hennes deltagande i de kommande klimatmötena heller.

Hon antydde också att om vi handlar som vi gör idag trots vetskapen att klimatet kommer gå åt helvete skulle göra människor onda, därför måste informationen bli mer lättillgänglig. Problemet är väl att ingen har några enkla svar på dessa väldigt komplicerade frågor. Så det är väl lite naivt att tro att bara folk vet det Greta vet så skulle allt lösa sig.

Hon ser inte äldre ut verkar det som. Inga kvinnliga former på G eller en mognare röst. Sminkad, nej.
Stylad, kanske. No style is her style?
2019-08-02, 12:32
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Greta lyssnar på forskarna. Dock inte på forskare som sprider rena felaktigheter och som andra forskare avfärdar som nonsens:

Greta är smartare än så.

Hehe, precis. Många faller offer för att citera papers som bekräftar deras världsbild. Men glömmer att det inte är så det vetenskapliga organet fungerar. Det ska stötas och blötas av experter inom området - annars är ens hypotes förhållandevis svag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in