2019-08-02, 17:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, missförstod eftersom många pratat som om de tror att domen kommer direkt.

Men du tror att "förhandsbeskedet" (kvar i häkte/fri fot) kommer idag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att rätten kommer lägga väldigt lite vikt vid BO:s och BO:s väns utsagor. Det som kommer vara avgörande är filmerna, och sms.
Tror jag också. Plus att Rocky och framförallt inte livvakten har någon trovärdig historia.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
"Ordföranden säger att "åklagaren får fundera på om det krävs någon åtalsjustering"."

Och där börjar även rättens ordförande tycka synd om åklagaren...
Nej, det handlar nog snarare om "andra hållet". Att döma nedåt i skalan möter inget hinder för rätten utan att åklagaren justerar åtalet.
Citera
2019-08-02, 17:21
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag tycker det är mer rimligt att de som de sagick undan och undan och undan utan att känna till området.

Som de sa ja. Men vad som verkligen sades vet vi inte. Ville dom (R&Co) få in affen i gränden för att klappa till honom ?
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar

– Det som är farligt, som åklagaren blundar för, är att det kan finnas ett konkurrerande händelseförlopp, där skador uppstår. Då är det omöjligt att döma någon, säger Jovicic.

Jovicic vänder sig till åklagaren och frågar hur man kan tycka sig att det är fullt förståeligt att utdela knytnävsslag med ringar, men inte att slänga någon på marken och trampa på den. Det är inte i balans, menar advokaten.
– Jag anser inte att det finns någon som helst grund för att den här gärningsbeskrivningen håller. Han ska frikännas och försättas på fri fot i dag, avslutar Jovicic.

Åklagaren säger att han funderar på om han ska justera gärningsbeskrivningen.
Advokaten ifrågasätter gärningsbeskrivningen, och då säger åklagaren att han funderar på att justera gärningsbeskrivningen. Så kan väl inte en åklagare bete sig? Han får väl stå för den gärningsbeskrivning han lagt fram, för det är ju den som hela åtalet vilar på.

Men det är klart, en circus behöver en clown.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men du tror att "förhandsbeskedet" (kvar i häkte/fri fot) kommer idag?
Ja, häktningen måste de ta ställning till efter avslutad förhandling. Det beskedet skall komma ikväll.
Citera
2019-08-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Du har helt rätt. Det här skulle aldrig ha blivit något om det inte varit ASAP som var inblandad.
Det här skulle lagts ner direkt.
Fy fan vad det här har kostat. I onödan.

Rättssystemet kan inte ha ute en bild av att i Sverige får du sparka och slå på en som ligger ner på det där sättet. Hela världen kunde ta del av den kände ASAP Rockys metoder. Självklart måste rättssystemet agera. ASAP Rocky var en idiot som la ut det.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Frågan gällde om det tyder på att vi lever i en rättsstat att en åklagare uppmanar den som är trakasserad att springa därifrån.

Det är i alla fall i linje med mitt rättsmedvetande att blir man trakasserad så bör man hellre lämna platsen än spöa på den som trakasserar.
Citera
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar ha varit en Cava Marques de Monistrol Brut. Då var jag nog ändå inte helt fel ute ändå

https://thewineroom.se/product/marqu...onistrol-brut/
Se på fan - då får vi döpa om den till "Rocky-cava"...
Verkar finnas på halvbutelj också.
Gissar att advokaten köpt en låda ifall Rocky knatar ut senare idag....
Tack för infot - sitter du i salen ? - jävla bra timing med att advokaten ställde upp tompavan...

Och samtidigt med tom-cavan ...Åklagaren säger att han funderar på om han ska justera gärningsbeskrivningen...
Citera
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Nej, det bör det inte kunna göra.

Ju närmare dom kom, desto större försiktighet med tvärsäkra uttalande. Det har jag lärt mig.
Citera
2019-08-02, 17:23
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
"Ordföranden säger att "åklagaren får fundera på om det krävs någon åtalsjustering"."

Vad innebär det rent praktiskt? Åtalsjustering, i det här skedet? Åtalet gäller ju alltså misshandel av normalgraden, eller? Vad skulle det annars justeras till? Ringa misshandel?

Eller grov misshandel med tanke på den där rejäla flaskan?
Citera
2019-08-02, 17:23
Avstängd
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Nej, det handlar nog snarare om "andra hållet". Att döma nedåt i skalan möter inget hinder för rätten utan att åklagaren justerar åtalet.
Som jag uppfattar det börjar åklagaren inse att han möjligen inte kan få dem fällda för misshandel av normalgraden och skulle kunna ändra gärningsbeskrivningen till "åtminstone ringa misshandel". Eller har jag fel där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in