2019-08-02, 17:23
Medlem
Passepartouts avatar
Roligt referat från GP

Citat:
Ordförande Lennerbrant lyssnar på Martin Persson. Han håller höger pekfinger under näsan, som om han låtsas att den är en mustasch.

Knutson på Expressen rapporterar utförligt nu, bra
Citat:
Mattias Knutson - EXPRESSEN
– Vi kan konstatera att min klient är först på plats, bakom livvakten. Inget illa mot (livvakten), men jag tror inte att han är särskilt snabb, säger Persson.

7 minMattias Knutson - EXPRESSEN
– Att det kan vara så komplicerat trots att vi inte kommit in på frågan om nödvärn, säger Persson.
– Frågan är om min klient kan dömas för att ha slagits i huvudet med en sådan flaska, säger Martin Persson.

– Först och främst påstår att han inte kan dömas för det, eftersom det inte har hänt. Den flaskan är väldigt tung och skulle orsaka väldigt skador. Man skulle bli medvetslös och få huden spräckt.
Senast redigerad av Passepartout 2019-08-02 kl. 17:27.
Citera
2019-08-02, 17:23
Medlem
dunias avatar
Lite antiklimax med flaskan eller vad säger ni?
Citera
2019-08-02, 17:24
Avstängd
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Vad innebär det rent praktiskt? Åtalsjustering, i det här skedet? Åtalet gäller ju alltså misshandel av normalgraden, eller? Vad skulle det annars justeras till? Ringa misshandel?
Ja, det var så jag uppfattade det.
Citera
Medlem
tycker inte rocky gjorde nåt fel detta är larvigt , utvisa dräggen bara.
Citera
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
OMG, ska han ändra sig nu?
Antagligen vill han ha böter för nedskräpning med afghan.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Som jag uppfattar det börjar åklagaren inse att han möjligen inte kan få dem fällda för misshandel av normalgraden och skulle kunna ändra gärningsbeskrivningen till "åtminstone ringa misshandel". Eller har jag fel där?

Ja. Han menar beskrivningen av förloppet i stämningsansökan.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Rättssystemet kan inte ha ute en bild av att i Sverige får du sparka och slå på en som ligger ner på det där sättet. Hela världen kunde ta del av den kände ASAP Rockys metoder. Självklart måste rättssystemet agera. ASAP Rocky var en idiot som la ut det.

Det är ju bl.a. det här som en del inte fattar. Man kan/bör inte behandla det som ett mål vilket som helst, givet omständigheterna. Där ingår också att utreda skyndsamt.
Citera
2019-08-02, 17:25
Bannlyst
Finns det inga jurister som uttalar sig live om vad dom tror det kommer bli för slags domar?
Citera
2019-08-02, 17:25
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är i alla fall i linje med mitt rättsmedvetande att blir man trakasserad så bör man hellre lämna platsen än spöa på den som trakasserar.

Med klokskap möjligen. Rättsmedvetenhen bör istället handla om att hederliga människor inte ska behöva fly offentliga plats och jagas bort av knarkande slödder.
Citera
2019-08-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är i alla fall i linje med mitt rättsmedvetande att blir man trakasserad så bör man hellre lämna platsen än spöa på den som trakasserar.
Men du är inte åklagare, åklagaren är företrädare för rättsväsendet som ska skydda medborgarna. Slutsatsen blir att den som blir trakasserad är rättslös.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Finns det inga jurister som uttalar sig live om vad dom tror det kommer bli för slags domar?

Det är många som gjort. De flesta tror jag kommer ha fel.
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Tror jag också. Plus att Rocky och framförallt inte livvakten har någon trovärdig historia.

Av vad jag sett ligger det väl direkt inte för rockys nackdel kan jag tycka. Vakten ber ju vänligt men bestämt många gånger att killen ska avlägsna sig men killen fortsätter trakassera gruppen.

Hade det varit någon som närmade sig en betydligt mer kändare artist känns det som om säkerhetsvakterna hade brukat våld långt tidigare. Finns gott om sjuka individer därute som vill knäppa en kändis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in