2019-08-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulf
SVT:s live rapportering är oskickligt pinsam.
- De redigerar bort all information som är av relevans, t.ex. nämns ingenstans att vittnet är häktat i ett annat mål. Inte heller nämns när advokaterna frågar honom om just detta.

Upplever att dagens juridisk twittertråd Oxå är dålig idag.... Tråkigt, tyckte att den var mkt bra igår.
Citera
Medlem
Så vad tror vi nu efter att Dawod är hörd.
Underlättade inte precis för MÄ.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Sen när började passpolisen göra visitationer? Tänkte du innan du skrev?

Men din mupp, jag säger bara att om man går och hämta ett pass hos polisen så kanske man inte går beväpnad(Nu hörde jag att passet var hos nån god man) men jag tror de flesta utom möjligtvis dig då undviker att ta med sig vapen till polisstationen.
Citera
Medlem
Jovicic slaktade vittnet. Skickligt.
Citera
2019-08-02, 11:24
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är inte relevant även om de är sjuka individer. De kan ha utfört 4 våldtäkter 10 minuter innan men det är inte relaterat till misshandeln.

Angående att afghanerna inte hade kniv kan nog ha göra med att han var väl ute för att hämta ett pass? Kanske inte så lämpligt att ta med sig kniven till polisstationen och lämnade sånt hemma.

haha är du efterbliven? Tror du han skulle hämta passet hos polisen klockan 21:30 på kvällen?
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rojkpojk
Passet skulle han få av den gode mannen, inte på polisstationen.
Sen när började nya pass lämnas ut av gode män? Passet hämtas alltid av innehavaren, av detsamma, på polisstationen. Om det inte rörde sig om ett nytt pass, varför fanns det hos den gode mannen?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ska man traska in på en ambassad är det nog bra lämna kniven hemma. Vet inte hur det är på Afghanistans ambassad, men flera ambassader har metalldetektorer.

Du har verkligen inte hängt med? Han skulle hämta passet hos sin gode man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Sedan har han väl förhoppningsvis inte svenskt pass, utan afghanskt? Hämtas ju inte hos polis då utan på ambassaden. Eller har vi redan hunnit uppta honom i gemenskapen trots alla brott han dömts för?

Eller hämtas hos gode man. Inte heller gode man gör visiteringar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Är detta ett bra exempel på varför vi har häktning innan rättegång i Sverige. För att folk inte ska hinna snacka ihop sig innan rättegången.
Hade han inte gripits för stöld hade afghanerna kunnat snacka ihop sig och han kunnat läsa referaten från de två första dagarna så han hade svarat "rätt."

Frågan är om han känner till svenska dagstidningar och klarar av att läsa så pass avancerade texter och komma ihåg dem.
Citera
2019-08-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
hör på här jag är i femtioårsåldern och har sett och hört allt. Jag har också märkt att med stigande
ålder blir jag mer och mer misstrogen och skeptisk. Att du är en vekling som är villig att ta order
av sosseriet och helt saknar rättspatos får stå för dig, inte för mig.

Bilden av domare som låter sig påverkas blir bara starkare av att du inte ens kan se att det finns faktorer som kan påverka.

Om du hade varit professionell skulle du istället räkna upp en rad alternativ som man kan påverkas av och berätta hur du skyddar dig emot det, men sådan insikt saknar du helt.
Senast redigerad av flekstor 2019-08-02 kl. 11:28.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Rocky blir inte friad, misshandeln finns ju på film, och sparka på nån som ligger räknas inte som nödvärn.
Böter och avräknad häktestid, han får åka hem i kväll.
Har han otur så blir de inte klara idag och han får sitta kvar över helgen. Fast jag tycker det är rätt överdrivet att fortsätta hålla honom häktad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jovicic slaktade vittnet. Skickligt.

Detta rapporterade inte dagen juridik alls?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in