2019-08-19, 19:27
Medlem
Greta gillar ibland att göra rätt farliga saker, som att gå med hala foppatofflor på en skakig flygsegelbåt i rätt hög fart. Det visade hon också i vintras, när hon dansade mycket avancerad moonwalk med piruetter med moonwalkeffekt. Då får man upp riktigt hög fart precis som i konståkning. Kruxet var att det var en halkig isgata, som var allt annat än lämplig för så avancerad dans. Blev rädd för att hon skulle halka och slå i backen riktigt hårt och kanske bryta sig. Hon avbröt först när jag sa till henne.
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-19 kl. 19:31.
2019-08-19, 19:31
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Så här:
Ni vet hur det kan låta. Greta vet ingenting. Greta är ett barn. Greta har fel. Greta är utnyttjad.

Men hon påstår aldrig att hon har lösningar. Hon säger lyssna på forskarna, vädjar till politiker att inte ignorera experter som i decennier pekat på vart vi är på väg. Hon har gång på gång visat att hon inte har ekonomisk vinning eller dold agenda.

Hon sprider inget hat, fejkar ingenting, hotar ingen, vädjar att vi ska besinna oss. Hon är en god människa, helt enkelt, och dessutom ung tjej och öppen med sin autism, och därmed enligt naturlagarna i sociala medier fritt villebråd. Klappjakten är ömklig att betrakta.
Man kan nästan tro att han hängt i tråden.

Jag fick samma tanke. Det har varit pinsamt att ta del av ATTITYDERNA här. Den känslomässiga tonen. RÅ och hatisk. Får mig att skämmas över att jag överhuvudtaget hänger på den här sajten.
Håller med om hans slutsats. "Klappjakten är ömklig att betrakta."

Argumenten för eller emot klimat hit och dit, är ant. välmenta. Men OT. Hoppas ni följer reglerna i fortsättningen och skriver i klimattrådar eller i den nystartade specialtråden för er Gretahaters: Har Greta Thunberg verkligen rätt? Om ni vill kritisera eller hålla med om Gretas syn på klimatet.

Bespara oss era (sega och långa) utläggningar om klimatet i denna tråd. För guds skull!
Jag är här för att jag är intresserad av personen Greta och hennes framfart i världen.
Senast redigerad av Jof 2019-08-19 kl. 19:36.
2019-08-19, 19:31
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Är du så där dum eller skämtar du? Foppatofflor väger inte många gram och släpper maximalt ut 3 gånger sin ringa vikt i koldioxid.

Men, men, kanske har vi en ny persedelskandal på gång efter mössan och tröjan?
Edit: jag höll på att glömma regnkappan och gymnastikskorna utan snören.

Haha, ad hominem direkt när det saknas argument. Bevisligen så lever inte Greta som hon lär.
2019-08-19, 19:33
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta gillar ibland att göra rätt farliga saker, som att gå med hala foppatofflor på en skakig segelbåt i rätt hög fart. Det visade hon också i vintras, när hon dansade mycket avancerad moonwalk med piruetter med moonwalkeffekt. Då får man upp riktigt hög fart precis som i konståkning. Kruxet var att det var en halkig isgata, som var allt annat än lämplig för så avancerad dans. Blev rädd för att hon skulle halka och slå i backen riktigt hårt och kanske bryta sig. Hon avbröt först när jag sa till henne.
Only in your dreams att du känner henne
2019-08-19, 19:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta gillar ibland att göra rätt farliga saker, som att gå med hala foppatofflor på en skakig flygsegelbåt i rätt hög fart. Det visade hon också i vintras, när hon dansade mycket avancerad moonwalk med piruetter med moonwalkeffekt. Då får man upp riktigt hög fart precis som i konståkning. Kruxet var att det var en halkig isgata, som var allt annat än lämplig för så avancerad dans. Blev rädd för att hon skulle halka och slå i backen riktigt hårt och kanske bryta sig. Hon avbröt först när jag sa till henne.

Det är märkligt med hur du skriver om rätt intima och nära saker om Greta. Om du nu trollar så gör du det bra!
Du undviker att svara på närmare frågor om hur du kan veta så mycket om Greta. Men ok, man har rätt att hålla på sin anonymitet. Men en rätt märklig roll du har.
Men till skillnad från många haters här så är du positiv i tonen. Så för mig får du gärna fortsätta med ditt "värv".
2019-08-19, 19:42
Medlem
Jag behöver inte nödvändigtvis känna henne, för att ha sett det, som jag nyss beskrev!

-Förhoppningsvis säger man till alla unga, som gör något farligt, oavsett om man känner dem eller inte!

Vilken kontakt vi har är dock vår ensak!
2019-08-19, 19:48
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Haha, ad hominem direkt när det saknas argument. Bevisligen så lever inte Greta som hon lär.

Och vad är det som är roligt med det i dina trånga värld.
Att hon har Foppatofflor!!? Och hur dom är tillverkade!

Och om du nu har rätt.(Vilket jag i sak f.ö. skiter i) Varför gläder det dig?

För övrigt handlar tråden om Greta och då är tillverkningen av hennes tofflor helt OT.
Gå till tråden för såna som du. "Har Greta Thunberg verkligen rätt?"
Senast redigerad av Jof 2019-08-19 kl. 20:03.
2019-08-19, 19:51
Medlem
Det viktiga är, att vi hjälper varandra och tänder ett ljus för en bättre värld! Om det sker på ett ovanligt sätt spelar ingen större roll för mig. Det viktiga är att vi tar hand om varandra!
2019-08-19, 20:07
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

För övrigt handlar tråden om Greta och då är tillverkningen av hennes tofflor helt OT.
Gå till tråden för såna som du. Har Greta Thunberg verkligen rätt?.

Nej, det är inte off topic om Greta använder sådana tofflor, vilken hon bevisligen gör på en av bilderna. Om Greta verkligen är så miljömedveten, då borde hon välja material med omsorg. Uppenbarligen så är Greta en stor bluff, eller så har hon ingen aning om vad hon pysslar med.
2019-08-19, 20:12
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Nej, det är inte off topic om Greta använder sådana tofflor, vilken hon bevisligen gör på en av bilderna. Om Greta verkligen är så miljömedveten, då borde hon välja material med omsorg. Uppenbarligen så är Greta en stor bluff, eller så har hon ingen aning om vad hon pysslar med.

Och varför skulle det glädja just DIG!
Om hon var/är en stor bluff, alltså (förtydligar eftersom du inte förstod första gången).
DET var och är min fråga.

Och gå sen till tråden jag tipsade dig om för det du tar upp är OT i denna tråd.
2019-08-19, 20:13
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Greta kanske tillhör den övre medelklassen, men hon är inte särskilt modemedveten. Här i foppatofflor på däck:

https://www.instagram.com/p/B1URRlDi...on_share_sheet

Hoppas de inte är blankslitna under bara för då är de livsfarligt hala även på land när det är blött.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Gå till tråden för såna som du. "Har Greta Thunberg verkligen rätt?"

Citat:

De mörkblå foppatofflorna är en del av den utstyrseln ombord. Greta har inte valt dem själv.
Här är Pierre Casiraghi i likadana tofflor:
https://www.instagram.com/p/B1WgJwLI...d=wxsph1aq4ydw

Jag utgår från att Team Malizia klimatkompenserar för tofflorna
2019-08-19, 20:31
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Tror du det finns två olika personer som rekommenderar kalkylatorappen HP 15 c för Greta?

Du kan vara något på spåren, men passa dig så att detta inte ses försök att outa hen. Då blir du avstängd direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in