Citat:
Ursprungligen postat av
lehs
Så här:
Ni vet hur det kan låta. Greta vet ingenting. Greta är ett barn. Greta har fel. Greta är utnyttjad.
Men hon påstår aldrig att hon har lösningar. Hon säger lyssna på forskarna, vädjar till politiker att inte ignorera experter som i decennier pekat på vart vi är på väg. Hon har gång på gång visat att hon inte har ekonomisk vinning eller dold agenda.
Hon sprider inget hat, fejkar ingenting, hotar ingen, vädjar att vi ska besinna oss. Hon är en god människa, helt enkelt, och dessutom ung tjej och öppen med sin autism, och därmed enligt naturlagarna i sociala medier fritt villebråd. Klappjakten är ömklig att betrakta.
Man kan nästan tro att han hängt i tråden.
Jag fick samma tanke. Det har varit pinsamt att ta del av ATTITYDERNA här. Den känslomässiga tonen. RÅ och hatisk. Får mig att skämmas över att jag överhuvudtaget hänger på den här sajten.
Håller med om hans slutsats. "Klappjakten är ömklig att betrakta."
Argumenten för eller emot klimat hit och dit, är ant. välmenta. Men OT. Hoppas ni följer reglerna i fortsättningen och skriver i klimattrådar eller i den nystartade specialtråden för er Gretahaters:
Har Greta Thunberg verkligen rätt? Om ni vill kritisera eller hålla med om Gretas syn på klimatet.
Bespara oss era (sega och långa) utläggningar om klimatet i denna tråd. För guds skull!
Jag är här för att jag är intresserad av personen Greta och hennes framfart i världen.