Citat:
Ursprungligen postat av
Anabella
Jag har aldrig besökt IL’s blogg eller köpt hennes hudvårdsprodukter och tänker inte göra det heller. Jag varken hatar eller beundrar henne - jag bryr mig helt enkelt inte. Hon och hennes förehavanden har aldrig haft plats i min värld.
Vid den här tiden på året brukar jag gå runt med hörlurarna på och lyssna på sommarpratare i poddversion. Jag brukar lyssna på nästan alla, även dem jag tycker illa om och Ibland händer det oväntade och spännande möten med människor jag annars aldrig skulle träffat IRL. Och så var det Isabella..
Det berörde mig eftersom allt lät så omänskligt. En 14-åring som efter föräldrarnas skilsmässa förvisas till ett eget boende med ansvar för allt inklusive skaffa pengar till hyran?! Och det handlar inte om några deklasserade pundarföräldrar utan om upplyst medelklass på Södermalm, vad jag förstår… Inte ett ord om mamman öht. Fanns det ngn släkt i närheten: mor/farföräldrar, kusiner? Som om hon aldrig varit barn fast det var inte alls så länge sedan. Vilka har fostrat henne som människa och vilka har gjort henne till en produkt, och på vilken bekostnad?
Den enda hon pratar om är pappan och man får ganska spretig bild av honom, men hon förnekar iaf hans roll i sin karriär fast det antyds annat här i tråden. Storyn går inte riktigt ihop och det ger utrymme för egen fantasi..
Hennes liv och leverne kan någon gång bli en spännande film. Än så länge finns det material bara till första halvtimmen, mycket kommer att hända framöver..
Hur som helst, jag säger: Go girl! Jag håller tummarna.
Nej, storyn går inte ihop. Det är kärnan.
Hennes Sommar var fiktion. Storytelling löst baserad på verkliga händelser.
Bellsan ljuger om allt. Det berättade hon när hon gästade Skavlan.
Jag kan inte dela din beundran för henne. Eller hålla tummarna för henne.
Jag ser Bellsans framfart som ett tragiskt samtidstecken där skenet är allt och sanningen inget. Så vitt jag vet har hon inte skapat något alls av värde.