2019-09-17, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jaha. Nu är Greta lurad. Har vi hört det förut?

Hennes insikter kring det här är på en beläst fjortis' nivå, men det utesluter naturligtvis inte att hon njuter av att få stå i centrum under en stor ljuskägla och bli dyrkad av folkuppbåd och twitterföljare.
2019-09-17, 22:40
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag googlade upp de 10 första "ledande vetenskapsmänen".
De har uppenbarligen utbildat sig/jobbat inom:

1. Mjukvarubaserade nätverk.
2. Psykologi.
3. Ekonomi.
4. Kraftelektronik.
5. Psykologi.
6. Sociologi, etnologi och ekonomi.
7. (Oklart)
8. Neurofysiologi.
9. Ekonomi.
10. Juridik.
(Fortsätt gärna någon som vill.)

Det verkar som om dom är ungefär lika kompetenta som jag på att känna
igen en global uppvärmning om dom trampade i en.

gillar 7:an extra mycket !
2019-09-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du förstår inte så mycket.

Behovet av någon som når ut med klimatbudskapet har funnits länge. Men ingen har lyckats riktigt hittills. Inte här i Europa i alla fall. En del har försökt, men de har inte nått fram riktigt. Folk har mest ryckt på axlarna.

Tills Greta dök upp på scenen.

Nu lyssnar folk.

Greta är verkligen rätt person på rätt plats.

Och om Greta får hjälp? Naturligtvis. På samma sätt som en musikartist eller skådespelare får hjälp att bli känd. Det är inget konstigt med det. Men oavsett den hjälp personen får, så är personens egna insatser av central betydelse.

Man kan inte ta en slumpmässigt utvald person på gatan och skapa en ny Brad Pitt eller Beyonce av personen.

Fast det är just det, lyssnar folk eller följer dessa bara hypen ytligt? Överväger folk att bli vegan, sluta resa och förändra sin livsstil på riktigt? Överväger företagen att begränsa vinstmöjligheter? Kommer politiker använda lagstiftning för att pressa fram dessa nödvändiga åtgärder som på riktigt skulle göra skillnad?

Jag gissar att vi slutar på och får vara nöjdq med ”men jag klimatkompenserar” och företagen kör stenhårt på klimatsymboler och dylikt. Sopa under mattan.
Senast redigerad av Roxyn 2019-09-17 kl. 22:44.
2019-09-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Och hur mår korallerna just nu, tror du?
Du rundar själva sakfrågan. Al Gore påstod på sin tid att befolkningen från Tuvalu hade blivit evakuerad till Nya Zeeland pga havsnivåhöjningen. Det var givetvis en fullständig lögn. Hans taleskvinna förklarade att det inte alls var någon lögn. Mr. Gore hade bara (konsekvent) råkat använda fel tempus. När han sade att befolkningen hade blivit evakuerad, så menade han att befolkningen komer att bli evakuerad. Ingen lögn, bara fel i tempus.

Så nu vet ni det pojkar och flickor. Om ni påstår att något har hänt, som faktiskt bevisligen inte alls har hänt, så kan ni bara hänvisa till att ni råkade använda fel tempus. Det är precis sådant som stärker förtroendet vi känner för klimatalarmismprofitörer, eller hur?

I våra dagar har vi lilla Greta™ som blåljuger om att "Nationer försvinner under stigande havsvattennivåer." Men hon ljuger lik förbannat hon också.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7300831

Varför tar vuxna människor ett ljugande och fantiserande barn på allvar?
2019-09-17, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Du rundar själva sakfrågan. Al Gore påstod på sin tid att befolkningen från Tuvalu hade blivit evakuerad till Nya Zeeland pga havsnivåhöjningen. Det var givetvis en fullständig lögn. Hans taleskvinna förklarade att det inte alls var någon lögn. Mr. Gore hade bara (konsekvent) råkat använda fel tempus. När han sade att befolkningen hade blivit evakuerad, så menade han att befolkningen komer att bli evakuerad. Ingen lögn, bara fel i tempus.

Så nu vet ni det pojkar och flickor. Om ni påstår att något har hänt, som faktiskt bevisligen inte alls har hänt, så kan ni bara hänvisa till att ni råkade använda fel tempus. Det är precis sådant som stärker förtroendet vi känner för klimatalarmismprofitörer, eller hur?

I våra dagar har vi lilla Greta™ som blåljuger om att "Nationer försvinner under stigande havsvattennivåer." Men hon ljuger lik förbannat hon också.

Det har skett någon jävla massspykos runt den där ungjäveln, som är 16 men ser ut som 10.

ALLT hon gör skall höjas till skyarna och ALLT hon säger skall tas som någon slags vetenskaplig sanning. Det har nästan blivit som Hitlers maktövertagande på 30 talet för kritisera fanskapet får man ju inte heller göra

Det finns INGET som ger mig så stor lust att fuska med källsorteringen, och att ta bil till affären( trots att jag kan gå) som varje gång denna skitunge skall predika sin visdomsord.

Den 27 september hade jag fan parkerat min bil utmed sängen om det hade varit möjligt, så jag hade kunnat förflytta mig medelst den varenda meter till jobbet.

Hade det inte varit olagligt hade jag också skruvat bort katalysatorn på den, bara för nöjet att få jävlas med någon miljömupp..AVSKYR gläfsande miljötalibaner
2019-09-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen

Ja, och minst lika märkligt är det att de så förtvivlat gärna vill att hon ska ha rätt. De applåderar henne när hon uppmanar till dåligt samvete och panik och när hon med dramatisk röst förkunnar att mänskligheten står inför sin värsta kris någonsin och läget är akut, då går de nästan upp i brygga av lycka och höjer henne till skyarna av förtjusning.

När riktiga vetenskapsmän däremot försöker tona ner bilden med hjälp av diagram, kurvor, sansade beskrivningar osv möts de bara av hån och förakt. Greta-svansen vill helt enkelt bara höra alarmistisk undergångspropaganda och se bilder på skogsbränder och djurkadaver.

Lite flygskam och avlatsbrev ovanpå det och självspäkarna mår som de förtjänar.
2019-09-17, 23:13
Medlem
theanthropologists avatar
Jag har just lyssnat igenom ett antal av Gretas tal och intervjuer och överraskats av upptäckten hur stor hon är och hur små hennes kritiker är. Jag visste det innan men överraskades av insikten av den gigantiska skillnaden.

Arg: https://youtu.be/J1yimNdqhqE
Ledsen: https://youtu.be/14w8WC1I3S4
Intervjuer: https://youtu.be/Pw8cQbo1Ilk
CBS: https://youtu.be/2-JJhjIoBKI
2019-09-17, 23:15
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag googlade upp de 10 första "ledande vetenskapsmänen".
De har uppenbarligen utbildat sig/jobbat inom:

1. Mjukvarubaserade nätverk.
2. Psykologi.
3. Ekonomi.
4. Kraftelektronik.
5. Psykologi.
6. Sociologi, etnologi och ekonomi.
7. (Oklart)
8. Neurofysiologi.
9. Ekonomi.
10. Juridik.
(Fortsätt gärna någon som vill.)

Det verkar som om dom är ungefär lika kompetenta som jag på att känna
igen en global uppvärmning om dom trampade i en.
De är vetenskapsmän som stöder strejken. Något annat påstods inte.
2019-09-17, 23:41
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
gillar 7:an extra mycket !

Du kan nog hålla igen med skadeglädjen lite.
Det "oklara" består i att det var lite svårt att säkert identifiera personen.
Det KAN vara en planetforskare (fast verkar i så fall vara mer orienterad
mot asteroider och kometer), men det KAN också vara en annan person
som håller på med social medicin.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2019-09-17 kl. 23:48.
2019-09-17, 23:46
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
De är vetenskapsmän som stöder strejken. Något annat påstods inte.

Precis.
Och det är det som är så ohederligt.
Greta säger: "Lyssna till vetenskapen."
Och sedan kommer man dragande med
en massa "vetenskapsmän" som
antagligen inte har en aning om vad de
pratar om när de uttalar sig om klimatet.

Ibland börjar jag undra om det inte kan
vara så att klimatet egentligen är en
"social konstruktion".
Senast redigerad av Korv-Bajs 2019-09-17 kl. 23:56.
2019-09-17, 23:47
Medlem
DaChiefs avatar
Obama vill fista greata och 16 åringen tackar inte nej till lite ex president fisting. ”Hon förstår redan vad det handlar om” trots att hon är halvmongo.
2019-09-17, 23:54
Medlem
Greta läxar upp amerikanska kongressen och senaten! Tjejen klarar verkligen av att säga ifrån på ett övertygande sätt! Greta tillhör framtiden och framtidens politik!

https://www.google.com/amp/s/amp.the...d-enough-sorry

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in