Palme måste ju vara ett ess. Hjärter kanske? Då kan Löfvén vara kung och Mona hjärter dam. Lindh eller Ljugholt är väl lämpliga jokrar? Lööf, Frigolit och Romson ruter eller någonstans bland de lägre valörerna? Jan Helin klöver iom att han tjänar just klöver på desinformation?
Edit: bland skräpvalörerna kan du kanske hitta hela norrländska S-kommuner, 50+are som vaneröstande pissat bort landets framtid, Stockholms innerstad, SVT och större dagstidningar osv?
Det är trots allt väljare som röstat fram det patrask som åstadkommit det mångkulturella idealsamhälle vi ser idag. Det är media som drivit på.
Edit 2: Bengt Westerberg någonstans? Ohlyckan? Gahrton? Dinamarca? Kaplan? Maggan? Ygeman? BÅDA Johansson (Ylva och Morgan)? Wikström? Ullenhag? Pascalidou eller någon annan "journalist"? Svårt att kvala in bland 52 kort när det finns så många lämpliga kandidater.
Edit 3: "Invandringen kostar två Xbox-spel i månaden"-Schyffert måste också vara med. Inte för att han är så pass relevant men för att utspelet var så pass dumt att jag skrattar varje gång jag tänker på det (och DET är en bedrift. Aldrig, varken före eller efter det, har han lyckats få mig att skratta).
Edit 4: Kuhnke, Peter Eriksson och Strandhäll. Hur ska man rangordna alla dessa klåpare och förrädare? Att hitta namn är inga problem men valörerna blir inte lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
EugeneSandberg
För att förhindra att kortleken missförstås som en hyllning till personerna så borde kanske endast de klädda korten (knekt och uppåt) plus ässet vara personer, emedan sifferkoten kunde vara olika brott eller händelser. T.ex. om 6orna är våldtäkt så kan man ju, om man har triss eller fyrtal i poker, säga att man har en gruppvåldtäkt. Det är ju lite roligt.
Kan bara missförstås av de som ändå inte ens är mentalt kapabla att spela Finns i Sjön.