Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Tack, det var intressant.
Skall man bara spåna om bilden ser det ut som kvällssol, kanske. Dessutom västerifrån om man reser norrut. Upplagd den 27, tror jag. Men ger trafikvarning för marschen den 27. Kanske tagen på kvällen 26? Det gäller att pussla ihop detta med Twitter och se om det går att dra slutsatser om hennes resande.
I vilket fall mycket märkligt att det sägs bestämt i Skavlan att hon får låna Schwarzeneggers Hummer, men sedan blir det tyst om resan.
Bilden motsvarar vad som kunde ha tagits på resan.
Enligt Twitter las bilden upp kl 02:09, men jag antar att det var svensk tid, dvs:
- kör Greta med sin egen iPhone i USA? Inte omöjligt... Förut använde USA annan standard på nätet, men det lär ha ändrats en del de senaste åren.
- har inte iPhone automatisk inställning av tiden efter värdnätet? Jo, det har den, men det kanske går att låta bli att använda lokaltid.
- om iPhones tid är 02:09 så borde rimligtvis tiden i USA ha varit ca 20-någonting. Är det så pass ljust där vid den tidpunkten? Greta kan också ha tagit bilden tidigare och lagt upp den senare.
Jag ser ingen anledning att ifrågasätta att hon fick låna Arnies åk, kanske med Arnie som förare, vem vet? Av olika anledningar kan jag inte förmå mig till att tro att just Greta ljuger medvetet, bl.a. med tanke på hennes AST. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att andra i Gretas omgivning kan vara lite väl generösa med olika aspekter av sanningen.